سیاست وزارت علوم، کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، گفت: سیاست وزارت علوم کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری است.

سیاست وزارت علوم، کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فرافایلی به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، گفت: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری است.

نظرپور گفت: در سال 1398 با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشارکت گسترده دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری و همچنین با توجه به برنامه ریزی مناسب شورای راهبری مدیریت سبز ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدامات ارزنده ای در حوزه های اجرایی، فرهنگی و آموزش در زمینه مدیریت سبز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه، در سال 1398 پروژه های بسکمک در حوزه های مختلف مدیریت سبز با مبلغ بالغ بر 600 میلیارد ریال مورد حمایت و تأمین اعتبار قرار گرفت، شرح داد: همچنین، در سال گذشته یک درصد از اعتبار سالانه دانشگاه ها در حوزه پروژه های مدیریت سبز با مصوبه وزارت علوم هزینه شد.

به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، رویکرد دانشگاه ها و اقدامات آن ها در زمینه مدیریت مصرف انرژی شامل استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، کنترل سیستم های روشنایی و برق مصرفی، سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع، مدیریت مصرف آب و پساب، حمل و نقل سبز، مدیریت مواد و پسماند و اقدامات فرهنگی و آموزشی منجر به مدیریت مصرف مواد، حفظ و احیای منابع انرژی و آبی در اغلب مناطق کشور شده است.

نظرپور در ادامه خاطر نشان کرد: مقرر گشت این مجموعه اقدامات به منظور تبادل تجربیات و بهره گیری دانشگاه ها از عملکرد مناسب یکدیگر با نام کتاب مدیریت سبز دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری به همراه گزارش اقدامات، منتشر شود.

وی با اشاره به اعتبار مصوب در قانون بودجه سال جاری (1399)، معادل 300 میلیارد ریال، اظهار امیدواری کرد که با همت روزافزون دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری و حمایت های سازمان برنامه و بودجه کشور از جایگاه مدیریت سبز، اندیشه سبز، دانشگاه سبز و جامعه سبز به بار نشسته و تحقق یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیاست وزارت علوم، کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست وزارت علوم، کمک به ایجاد و تقویت مدیریت سبز در دانشگاه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید