رویکرد کم بازدیدترین کشورهای دنیا در برابر ویروس کرونا چگونه است؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، به نظر می رسد از زمان شیوع ویروس کرونا، کشورهایی که کمترین مقدار بازدیدکننده را در سال دارند، کمتر در خطر ابتلا به این بیماری خطرناک هستند. اما این مساله چقدر واقعیت دارد و برای این کشورها به چه معنا است؟

رویکرد کم بازدیدترین کشورهای دنیا در برابر ویروس کرونا چگونه است؟

بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مبتلا و 114 هزار قربانی در 210 سرزمین و کشور در سراسر دنیا. ویروس کرونا، فاجعه قرن بیست و یکم، به سرعت در حال در نورتماشا تمام مرزها است و متاسفانه هیچ کاری به غیر از خانه نشینی و رعایت مسائل بهداشتی از دست ما برنمی آید.

از زمان تایید اولین مورد مبتلا به ویروس کووید 19، این بیماری به سرعت در حال شیوع در تمامی قاره ها به غیر از قطب جنوب بوده است. البته، چند کشور دورافتاده کماکان هیچ گزارشی از ویروس کرونا ندارند، اما باید خود را برای رویارویی با بدترین شرایط آماده نمایند.

قطب جنوب چگونه از ویروس کووید 19، اجتناب می نماید؟

دانشمندان ساکن و شاغل در قطب جنوب، در حال حاضر، پروتکل های سختگیرانه ای را برای ایمن ماندن و جلوگیری از شیوع افسارگسیخته ویروس وضع نموده اند. چند ایستگاه تحقیقاتی از ده ها کشور سراسر دنیا در محوطه وسیع قاره جنوب، قرار دارند، اما با توجه به شرایط منحصر به فرد محیط زیستی این منطقه، بعید به نظر می رسد که ویروس کرونا بتواند وارد این قاره گردد. با این وجود، اقدامات ایمنی از همین حالا در حال اجرا هستند. برنامه پیشامدهای غیرمترقبه، عمدتا بر احیای منابع کاهش یافته و اجرای دقیق قرنطینه برای هرکسی که علائم عفونت را نشان می دهد، تمرکز دارد.

کشتی هایی که به پایگاه ها می رسند، عموما هفته ها طول می کشد تا سفر سخت خود را از نقطه مبدا، انجام دهند، برای همین از هر فردی روی برد که علائم بیماری را نشان دهد، از جمله سرماخوردگی های معمولی، خواسته می گردد که خود را قرنطینه کند.

تمام کشورهای دورافتاده نمی توانند چنین قوانین سختگیرانه ای وضع نمایند، پس آنها چگونه در برابر شیوع ویروس کرونا تا به امروز مقاومت نموده اند؟

کم بازدیدترین کشورهای دنیا

تووالو (Tuvalu)، مجموعه ای از جزایر کوچک در بین فیجی، هاوایی و استرالیا، معمولا کمتر از چند هزار توریست در طول سال به خود می بیند. در سال 2015، تنها 2,400 نفر از این جزیره که در گروه جزایر پلی نزی قرار گرفته است و در گذشته با نام جزایر الیس مشهور بوده است، تماشا نموده اند.

اعتقاد بر این است که ترکیب کم بازدیدترین کشور در دنیا بودن بعلاوه جهت سخت دسترسی به این جزیره، سبب شده است که ویروس کرونا به این منطقه نرسد و این موضوع اصلا جای تعجب ندارد.

تووالو با 11 هزار نفر جمعیت و 26 کیلومتر مربع مساحت، بعلاوه یکی از کم جمعیت ترین کشورهای دنیا، پس از واتیکان، موناکو و نائورو به شمار می آید. این کشور با سه جزیره صخره ای و شش جزیره مرجانی، دارای آب و هوای گرجهتی است. این کشور کاملا مسطح، هیچ نقطه با ارتفاع بیش از 4.5 متر ندارد، برای همین، گرمایش دنیای به معضلی مهم برای این کشور تبدیل شده است.

طبق آخرین گزارشات رسیده، جالب است بدانید که کشورهایی که کمترین مقدار بازتماشاماینده خارجی را دارند، با فهرست کشورهایی که هیچ موردی از بیماری ویروس کرونا را گزارش نداده اند، همپوشانی قابل توجهی دارند. منطق این مساله به نظر آشکار می آید؛ جابه جایی، شیوع ویروس را تسریع می نماید. البته متاسفانه دوردست بودن یک کشور به معنای در امان بودن آن نیست.

در بعضی مکان ها، نبود توریستان به دلیل شرایط تراژیک و غم انگیز آن منطقه مانند جنگ در یمن است. در دیگر کشورها، اختلافات دیرپای سیاسی و انزوای تحمیل شده به وسیله دولت، باعث محدود شدن جریان حرکت مردم شده است. کره شمالی هنوز هم اظهار دارد که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور خود مشاهده ننموده، اگرچه از نظر جغرافیایی کاملا به مرکز شیوع این بیماری نزدیک است.

کارشناسان ادعا می نمایند که این مساله کاملا بعید است، و کشورهایی مانند یمن نیز، احتمالا موارد مبتلا دارند، اما با توجه به شرایط نامطلوب موجود در این کشورها، آنالیز و تشخیص آنها سخت است.

هیچ کشوری از ویروس کرونا در امان نیست

در فهرست 10 کشور با کمترین مقدار بازتماشاماینده در سال در دنیا، تا به امروز تنها سه کشور، گزارش ابتلا به ویروس کرونا داشته اند. بسیاری از افراد به فکر فرار از شهرهای اصلی و پرجمعیت تر به سمت کشورهای دورافتاده ای چون تووالو افتاده اند، اما واقعیت، کمتر از این چیزی که به نظر می آید، وسوسه نماینده است.

از نظر کارشناسان پزشکی، کاهش سفرهای دنیای مطمئنا به مهار شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر یاری نموده است، اما اگر این بیماری به این منطقه ها دور افتاده برسد، می تواند فاجعه غم انگیزی را رقم بزند.

تعدادی از این کشورها در حال حاضر اعلام نموده اند که در حالت اضطراری ملی هستند. نگرانی اصلی آنها، این است که با کمبود تجهیزات پزشکی ای چون دستگاه های تنفس و پرسنل پزشکی، هرگونه عفونت و ابتلا، منجر به مقدار مرگ و میر بالا گردد. کوچک ترین کشور جزیره ای دنیا، این تهدید را بسیار جدی گرفته است.

جمهوری نائورو، کشور جزیره ای و کوچک با مساحت 21 کیلومتر مربع در منطقه میکرونزی قاره اقیانوسیه، واقع در اقیانوس آرام جنوبی با دستور سختگیرانه لیونل آینجیما (Lionel Aingimea)، رییس جمهور این کشور، در قرنطینه به سر می برد. با جمعیتی کمتر از ده هزار نفر، این ویروس قابلیت از پا در آوردن یک بیمارستان در این جزیره را دارد.

مشکل دیگر و مسئله ای که توسعه اولیه ویروس کرونا را تسریع می نماید، فرایند خود سفر است. برای رسیدن به این مکان های دورافتاده باید چندین پرواز مجزا در تعدادی از فرودگاه های مختلف، انجام دهید و تا همین لحظه هواپیماها به عنوان یک محل پرورش بالقوه ویروس شناخته شده اند. حتی اگر مقصد نهایی شما، منطقه ای امن باشد، روش رسیدن به آنجا، قطعا خالی از خطر و ریسک نیست.

برترین توصیه، ساده ترین توصیه است. هر کجا که هستید، در خانه بمانید تا در امان باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "رویکرد کم بازدیدترین کشورهای دنیا در برابر ویروس کرونا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد کم بازدیدترین کشورهای دنیا در برابر ویروس کرونا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید