با این حشرات بی نهایت بامزه آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، حشرات و بند انتها به انواع و اقسام شکل ها و رنگ ها هستند و این ظاهر شگفت انگیز همیشه موجب تعجب انسان ها شده است. در این مطلب با بامزه ترین حشراتی که روی کره زمین پیدا می گردد آشنا می شوید!

با این حشرات بی نهایت بامزه آشنا شوید!

عنکبوت پرنده

خانواده عنکبوت پرنده بیش از 5000 گونه دارد و خیلی از آنها بسیار بانمک هستند! مثل همین یکی! بیشتر آنها بدنی پوشیده از مو دارند، کوچکند و در منطقه ها استوایی زندگی می نمایند. مانند بقیه عنکبوت ها، عنکبوت های پرنده هم 8 چشم دارند و قدرت دیدشان عالی است.

شب پره کرم ابریشم

شب پره کرم ابریشم بومی چین است، جایی که از این حشره برای درست کردن ابریشم استفاده می شد. شب پره کرم ابریشم حشره ای است با بدنی تماما سفید رنگ و پرمو که قدرت پروازش را از دست داده. قصه ها و افسانه های زیادی درباره کشف قدرت فراوری ابریشم در شب پره کرم ابریشم گفته شده. در یک قصه باستانی گفته شده که پیله کرم ابریشم درون چای امپراطور افتاده!

لارو شب پره مودار میلک وید

انگار این لارو زیبا لباسی کاموایی پوشیده است! می توانید روی بدن این لارو تناوبی زیبا از موهای نارنجی رنگ، سفید و سیاه را ببینید، به همین علت است که گاهی به آنها شب پره ببری میلک وید هم گفته می گردد. پروانه این لارو بال هایی به رنگ خاکستری پیدا می نماید درحالی که بدنش زرد رنگ است و ردیف هایی از نقاط سیاه بر روی خود دارد.

سنجاقک

سنجاقک چشم های مرکبی بزرگ و عریض دارد که در دو طرف سرش قرار گرفته اند. علاوه بر این چشم های مرکب غول آسا، این حشره 3 چشم ساده هم بر روی سرش درست وسط این 2 چشم مرکب دارد! حالت صورت و رنگ آبی زیبای آن این حشره را بسیار بانمک نموده!

لارو زین به پشت

لارو زین به پشت یکی از بامزه ترین لاروها است. مانند آن است که این لارو مودار زیبا زینی بر پشت خود انداخته. این لارو شگفت انگیز بیشتر در شمال شرقی آمریکا یافت می گردد. اگر اتفاقی یکی از آنها را دیدید، اصلا برای دست زدن و بلند کردن آن وسوسه نشوید. موهای روی ستون فقرات این لارو توخالی هستند و در درون بدنش به غده های ترشح نماینده سم متصل اند. در نتیجه دست زدن به این حشره باعث ایجاد دردی در بدن خواهد شد.

لارو پروانه دم چلچله ای

این پروانه زیبا بال هایی به رنگ های سیاه یا قهوه ای با لکه هایی به رنگ آبی روشن یا سبز آبی بر روی بال پشتی اش دارد. باورش سخت است که این پروانه از لاروی فلورسنتی به وجود می آید (البته لارو آن ابتدا به رنگ قهوه ای است و به مرور زمان به رنگ سبز - زرد در می آید). چشم های واقعی این لارو در پایین قرار دارند و آن دایره های بزرگ سیاه رنگ که به لارو ظاهری کارتونی می دهند لکه های پوستی بیش نیستند.

عنکبوت پادراز خرگوشی

کشاورز نام محاوره ای سومین عنکبوت بزرگ از گروه عنکبوتیان است. این حشره عنکبوت نیست اما در طبقه عنکبوتیان است. این طبقه عنکبوت های زیادی با شکل های جور و واجور دارد اما هیچ کدام از آنها به عجیب و غریبی عنکبوت پادراز خرگوشی نیست. این عنکبوت جالب 8 پا دارد و این به آن معنی است که می تواند به سرعت بدود اما نمی تواند بپرد.

عنکبوت چهره شاد یا عنکبوت خندان

برای آنکه لبخند زیبایی که روی شکم این عنکبوت هست را ببینید، باید به اواهو، مولکای، ماوی و هاوایی سفر کنید و یا آن را اینجا ببینید! برای تماشا آنها باید به خوبی دقت کنید چون این حشره شاد تقریبا 5 میلی متر است. دانشمندان فکر می نمایند چهره خندانی که طی تکامل بر روی شکم این عنکبوت نقش بسته به خاطر فراری دادن پرندگان بوده است. پرندگان تنها شکارچی جدی این حشره هستند.

زنجرک لوچ (یا چشم چپ!)

اگر این حشره را دیدید، او را پیش چشم پزشک ببرید! یا چشم های چپ و بال های بزرگ اغراق آمیزش، این زنجرک واقعا مثل یک شخصیت کارتونی بامزه می ماند!

مایکلیسس پرسیودز

لارو این پروانه زیبا که در آسیا پیدا می گردد، ظاهری آنقدر بامزه دارد که ما را به یاد شخصیت هلو کیتی می اندازد! این لارو در ابتدا به رنگ سفید است اما به تدریج بدنی سبز رنگ پیدا می نماید که این به خاطر رژیم غذایی اش است (این لارو هم از برگ تغذیه می نماید). این لارو بامزه شاخ هایی کوتاه بر روی سرش دارد که مانند گوش های گربه هستند.

منبع: فوت و فن / mnn.com

به "با این حشرات بی نهایت بامزه آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این حشرات بی نهایت بامزه آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید