دیدار آبه و ترامپ در حاشیه نشست گروه 20

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سران دنیا برای شرکت در اجلاس دو روزه گروه 20 در اوساکا گرد هم آمده اند. علاوه بر جلسات رسمی، مذاکرات دو جانبه رهبران مهم دنیا در حاشیه این اجلاس نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

دیدار آبه و ترامپ در حاشیه نشست گروه 20

یکی از این نشست ها بین شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بود.

در این دیدار، آبه گفت: دیدار امروز ما در گروه 20 به دنبال سفر من به ایالات متحده در ماه آوریل و سفر رئیس جمهور به ژاپن به عنوان مهمان دولتی در ماه مه انجام می گردد. دفعات این دیدارهای متقابل بین رهبران دو کشور در چنین دوره زمانی کوتاهی نشان دهنده اتحاد قوی بین ژاپن و آمریکا است. مایلم که بار دیگر از دیدار ماه گذشته ایشان از ژاپن به عنوان اولین مهمان رسمی دولت در دوره جدید ریوا، قدردانی کنم. در حالیکه از امروز اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا شروع می گردد، می خواهیم با مشارکت و همکاری خود برای حل و فصل چالش هایی که در پیش روی جامعه جهانی قرار گرفته است، نظیر رشد پایدار اقتصاد جهانی، پیغام محکمی را به گوش همگان برسانیم. بدون همکاری ژاپن و ایالات متحده آمریکا، نمی توانیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم·

ترامپ نیز گفت: می دانم که روز بسیار موفقی خواهیم داشت. ما درباره موضوعات زیادی صحبت خواهیم کرد و درباره مسائل تجاری نیز گفتگوی مفصلی خواهیم داشت·

آبه در اظهاراتش تاکید نمود که آنها به مذاکرات جاری تجاری میان دو کشور به شیوه ای که به نفع هر دو طرف باشد، شتاب خواهند داد.

انتظار می رود که رهبران این دو کشور درباره سفر اخیر آبه به ایران در بحبوحه تنش های فزاینده بین ایالات متحده آمریکا و ایران نیز صحبت نموده باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دیدار آبه و ترامپ در حاشیه نشست گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار آبه و ترامپ در حاشیه نشست گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید