جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار گردید.

جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار گردید

در این نشست که با حضور مدیران مجموعه و رؤسای موزه ها و مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و ذات الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه، برگزار گردید، به آنالیز و آسیب شناسی اولویت های بازسازیی آثار موزه ای و بناهای تاریخی مجموعه سعدآباد پرداخته شد.

ابتدا رؤسای موزه های مجموعه سعدآباد به بیان نقطه نظرات کارشناسی در مورد مسائل و مسائل بازسازیی آثار موزه ای و بناهای موزه های مختلف پرداختند.

در ادامه سیدحسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ضمن سپاس و قدردانی از حسن توجه ده پهلوان به مجموعه سعدآباد و صحه گذاری بر موارد مطروحه پیشنهاد کرد با توجه به تعدد و تنوع آثار موزه ای که در سعدآباد وجود دارد، این مجموعه به صورت پایلوت بازسازیی برای حضور دانشگاه ها و شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد.

علوی اضافه نمود؛ با در نظر گرفتن اینکه مجموعه بزرگ سعدآباد، بزرگترین سایت موزه داری کشور، جز اصلی ترین ویترین ها و درآمدزاترین موزه ها در کشور است، با کوشش همکاران مجموعه سند راهبردی آسیب شناسی مجموعه سعدآباد تدوین شده است که لزوم اجرای آن می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه ده پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ضمن موافقت برای همکاری ها و مشارکتهای بیشتر با مجموعه سعدآباد در این حوزه گفت: با توجه به کمبودهای کارشناسی که در سطح کشور در حوزه آسیب شناسی و بازسازی آثار تاریخی وجود دارد، برآنیم تا از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، مجامع و تشکل های مردم نهاد و داوطلبین دانشجویی به عنوان میراث یار استفاده نمائیم.

وی اضافه نمود؛ در حال حاضر اجرای سند راهبردی آسیب شناسی مجموعه در اولویت قرار گرفته است و میتوان سعدآباد را برای حضور استارتاپها در جهت بهبود ساختارهای بازسازیی و چابک سازی فرآیندهای مدیریت نوین موزه داری به عنوان پایلوت در کل کشور در نظر گرفت.

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیز ابراز امیدواری کرد که بزودی با تشکیل جلسات و نشستهای تخصصی مختلف چه در حوزه بازسازی آثار تاریخی و تزئینات وابسته به معماری و چه در حوزه بازسازی ابنیه تاریخی موزه های مجموعه سعدآباد، همکاری های مشترک صورت پذیرد.

در سرانجام مدیر مجموعه سعدآباد با ابراز خرسندی از تشکیل جلسات تخصصی، در جهت برطرف مسائل موجود اذعان داشت؛ تفاهم نامه ای با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با هدف همکاری های مشترک در حوزه های بازسازیی و بعلاوه استفاده از ظرفیتهای دانشجویی به عنوان میراث یار در جهت افزایش بهره وری در اجرای موارد مطروحه منعقد خواهد شد.

منبع: همگردی

به "جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید