تصاویری از رونمایی مشکی ترین خودروی جهان توسط بی ام و

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اقتصاد نیوز: ب ام و در سال جاری مجهزتر از هر سال در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت شرکت کرد و مشکی ترین خودروی جهان با نام ب ام و X6 وانتابلک را در شرایطی خاص در معرض دید عموم قرار داد.

تصاویری از رونمایی مشکی ترین خودروی جهان توسط بی ام و

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران، این خودرو در فضایی عجیب و زیر نورهای قرمز، آبی و سبز به شدت پرابهت، خشن، اسطوره ای ظاهر شد. هنوز از دلیل نمایش سورئال این ب ام و در این نمایشگاه مشخص نیست.

سورئال به معنی گرایش به ماورای واقعیت یا واقعیت برتر است. ظاهرا ب ام و در این نمایش قصد دارد ماورایی بودن خودروی خود را به نمایش درآورد.

تمامی پنل های خارجی این خودرو با نوعی رنگ با نام وانتابلک رنگ شده که 99.96 درصد از نور مرئی را جذب می کند و در واقع مشکی ترین رنگ جهان است. با این وجود جلوپنجره، چراغ های نمای جلو و عقب با وانتابلک رنگ نشده و می درخشند.

وانتابلک پیش از این توسط ناسا برای ساخت دوربین ها استفاده شد. استفاده از این رنگ ها باعث می شود که دوربین های رصد ستارگان بتوانند از ستاره ها و کهکشان های دور عکس واضح تری بگیرند.

این رنگ تقریبا هیچ نوری را منعکس نمی کند و به همین دلیل ب ام و X6 در جهانی واقعی و زیر نگاه مستقیم نیز دو بعدی و مسطح به نظر می رسد. ایده اصلی استفاده از این رنگ مخفی کردن طراحی خودرو است. در اصل با این رنگ کمپانی نیازی به استفاده از پنل های بدنه یا پنل های جعلی برای خودروی جدید ندارد.

با این وجود دیدن این خودرو از نزدیک داستان های زیادی دارد. خودرو در شرایط معمول و بدون تابش نورهای رنگی شکل و شمایل و بدنه اصلی خود را نشان نمی دهد و بیشتر شبیه یک کراس اوور توخالی به نظر می رسد.

فوربس در این باره نوشت: با وجود علاقه و ادعای کمپانی ب ام و، X6 وانتابلک به این زودی ها وارد بازار نخواهد شد.

کمپانی ب ام و برای خارج کردن مشکی ترین X6 خود از حالت دو بعدی، ترکیب رنگ مشکی را تغییر داده تا کمتر از یک درصد آن نور را منعکس کند و ابعاد خودرو بیشتر مشخص شود.

حسین آل عطار طراح این X6 مشکی، کاملا مطمئن است که این رنگ می تواند در خط تولید خودروهای ب ام و مورد استفاده قرار گیرد، اما خودروسازی ب ام و هیچ تصمیم فوری برای تولید خودروهایی با این رنگ ندارد.

بن جنسن مدیر بخش تکنولوژی و بررسی سیستم های نانو در این باره گفت: محدودیت های رنگ مشکی وانتابلک در جذب یا تابش نور برای بسیاری از مردم غیرکاربردی است و مورد استفاده چندانی نخواهد داشت. از دیگر سو این رنگ بسیار گران تمام خواهد شد.

اما طرفداران خودرو، منتقد اصلی استفاده از این رنگ هستند. براساس تحقیقات اتومبیل های مشکی بیشتر از دیگر خودروها در معرض خطر تصادف قرار دارند. احتمال تصادف یک خودروی مشکی در هوای گرگ و میش یا طلوع صبح 47 درصد بیشتر یک اتومبیل غیرمشکی است.

منبع: اقتصادنیوز

به "تصاویری از رونمایی مشکی ترین خودروی جهان توسط بی ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از رونمایی مشکی ترین خودروی جهان توسط بی ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید