ترامپ:صلح با طالبان گامی به سوی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه توافق صلح با طالبان را گامی به سوی انتها جنگ در افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور دانسته است.

ترامپ:صلح با طالبان گامی به سوی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه گفته کشورش در آستانه امضای توافقاتی با طالبان و دولت افغانستان است که می تواند بستر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را فراهم آورد.

ترامپ روز جمعه گفت مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا راهی قطر شده است و در دوحه شاهد امضای توافق با طالبان خواهد بود. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا هم همراه با دولت افغانستان در کابل بیانیه ای مشترک صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر طالبان و دولت افغانستان به این تعهدات پایبند بمانند ما گام محکمی در راستا انتها جنگ در افغانستان و بازگرداندن سربازانمان به خانه برداشته ایم.

رئیس جمهور آمریکا این تعهدات را گامی مهم در جهت رسیدن به صلحی ماندگار در افغانستان جدید بدون القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی دانست و از افغانستان خواست از این فرصت برای صلح و آینده ای جدید بهره بگیرند.

چند روز پیش آمریکا از آغاز طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان خبر داد و گفت که پس از انتها این دوره، توافقنامه میان آمریکا و طالبان امضاء خواهد شد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترامپ:صلح با طالبان گامی به سوی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ:صلح با طالبان گامی به سوی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید