بایدن: از تایوان دفاع می کنیم، در پی جنگ سرد با چین نیستیم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایسنا نوشت: بایدن اظهار کرد که آمریکا در قبال تایوان تعهد دارد و قرار است از این جزیره در برابر چین حمایت و دفاع کند.

بایدن: از تایوان دفاع می کنیم، در پی جنگ سرد با چین نیستیم

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.اِن.اِن در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از تایوان که تحت فشار سیاسی و نظامی پکن برای پذیرش حاکمیت چین است، حمایت می نماید، پاسخ داد: بله ما نسبت به این مسئله و حمایت از تایوان متعهد هستیم.

در حالی که واشنگتن طبق قانون موظف است که شرایط و تجهیزات دفاعی را در اختیار تایوان قرار دهد تا از خود دفاع کند؛ اما مدت ها است که سیاست ابهام استراتژیک مبنی بر اینکه آیا در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا برای محافظ از تایوان مداخله نظامی خواهد نمود یا خیر، دنبال شده است.

در ماه اوت، یکی از مقامات دولت بایدن گفت که سیاست آمریکا در قبال تایوان درخصوص اینکه بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام نموده بود که در صورت حمله چین، به تایوان یاری خواهد نمود، تغییری ننموده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن هیچ گونه تغییری در سیاست های آمریکا اعلام ننموده است و بعلاوه تغییری در سیاست های ما وجود ندارد؛ اما در پاسخ به این سوال که آیا بایدن به اشتباه چنین حرفی زده است، اظهار نظر نکرد.

وی در ادامه اضافه کرد: روابط دفاعی آمریکا با تایوان براساس قانون روابط تایوان راهنمایی می گردد. ما به تعهدات خود براساس این قوانین پایبند خواهیم بود. ما بعلاوه به حمایت از تایوان ادامه خواهیم داد و با هرگونه تغییر یک جانبه در وضع موجود مخالف خواهیم بود.

خاویر چانگ، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان در واکنش به اظهارات بایدن گفت که موضع آن ها ثابت می ماند و مسئله این است که در صورت جلب حمایت آمریکا، تایوان نه تسلیم فشار می گردد و نه پیشروی عجولانه خواهد داشت.

چانگ در بیانیه ای اظهار داشت که تایوان عزمی پایدار را برای دفاع از خود نشان خواهد داد و بعلاوه به اقدامات قابل توجه دولت بایدن برای نشان دادن حمایت قاطعانه آمریکا از تایوان، اشاره نمود.

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص مسئله قدرت نظامی اظهار کرد: مردم نباید نسبت به قدرت نظامی واشنگتن نگران باشند. چین، روسیه و سایر دنیا باید بدانند که ما قدرتمندترین ارتش جنگی را در طول تاریخ دنیا داریم. آنچه که باید نسبت به آن نگران باشند این است که آیا این افراد و کشورها مشغول فعالیت هایی هستند که منجر به اشتباهشان گردد یا خیر. من جنگ سرد با چین را نمی خواهم. من فقط می خواهم چین متوجه بگردد که ما عقب نشینی نمی کنیم و هرگز دیدگاه خود را تغییر نخواهیم داد.

وزیر دفاع تایوان در این ماه اظهار داشت که تنش های نظامی بین تایوان و چین در بدترین حالت خود در بیش از 40 سال گذشته قرار گرفته است و اضافه کرد که چین قادر خواهد بود تا سال 2025 یک حمله تمام عیار را انجام دهد.

تایوان می گوید: کشور ما مستقل است و از آزادی ها و دموکراسی خود دفاع خواهد نمود.

چین ادعا می نماید که تایوان در حساس ترین و مهمترین نقطه درخصوص روابط خود با آمریکا است و آنچه را که تبانی بین واشنگتن و تایپه می نامد، محکوم نموده است.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد، در مصاحبه با وبلاگ فرافایلی گفت که آن ها پیوند مجدد مسالمت آمیز با تایوان را دنبال می نمایند و به کوشش های تجزیه طلبانه حزب حاکم دموکراتیک تایوان پاسخ می دهند.

وی اضافه کرد: ما مشکل ساز نیستیم. برعکس، بعضی از کشورها به ویژه آمریکا اقدامات خطرناکی را انجام می دهند و ضعیت در تنگه تایوان را به یک راستا خطرناک سوق می دهند. من فکر می کنم در حال حاضر آمریکا باید از چنین کاری دست بردارد. کشاندن تایوان به جنگ قطعا به نفع هیچکس نیست. حتی به نظر من آمریکا نیز از آن سودی نخواهد برد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "بایدن: از تایوان دفاع می کنیم، در پی جنگ سرد با چین نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: از تایوان دفاع می کنیم، در پی جنگ سرد با چین نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید