اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایرنا/ براساس اخبار بدست رسیده، اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد.

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد

سید سعید صفوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه چاقوی زنجان به عنوان میراث چندین هزار ساله این استان شناخته می شود، اضافه نمود: بر این مبنا اولین دوره مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش صنعت چاقوسازی به نسل نو برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه گفت: به همین منظور در اولین گام ها، مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان نیز گفت: نخستین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته ملیله سازی خرداد سال جاری به وسیله اداره فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های دولتی در زنجان برگزار گردید که امیدواریم مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی با همکاری بین بخشی شهریور سال جاری برگزار شود.

محمدرضا انصاری گفت: چاقوی زنجان به عنوان یکی از اصیل ترین صنایع دستی این استان مطرح است و معروفیت و آوازه این صنعت حتی در خارج از مرزها نیز پیچیده است، هنری که قدمت چندین هزار ساله داشته و همیشه هنرمندان خوش ذوق را به اشتغال در این بخش جذب نموده و آنان توانسته اند با سلیقه خود فلزی که کاربردی ندارد را به یکی از پرکاربردترین وسیله ها تبدیل نمایند.

وی اعلام نمود: برای حفظ، نگهداری و احیای صنعت چاقوی زنجان باید با ترغیب و تشویق پیشکسوتان، جوانان و افراد علاقمند به این رشته کوشش کرد.

منبع: همگردی

به "اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید