الماس مصنوعی یا طبیعی؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، هدر لیم، مهندس کاربردی که در کالیفرنیا زندگی می نماید، از افرادی است که به راحتی الماس فراوری شده در آزمایشگاه را برای نگین اصلی حلقه نامزدی اش انتخاب کرد.

الماس مصنوعی یا طبیعی؟

او می گوید وقتی نامزدش -که اکنون همسرش است- از او پرسید دوست دارد حلقه نامزدی اش چه شکلی باشد، به وضوح به او گفت الماس طبیعی که از معدن الماس استخراج شده باشد نمی خواهد.

کلی لی، نویسنده چاینا مورنینگ پست، می نویسد پل زیمنیسکی، تحلیلگر صنعت و کارشناس ردیابی عرضه و تقاضای دنیای الماس، تخمین می زند اکنون الماس مصنوعی 10 درصد کل بازار الماس را تشکیل می دهد که در ایالات متحده آمریکا بسیار بیشتر و در چین کمتر است.

طبق پیش بینی تحلیلگران شرکت پژوهش های بازار (Allied Analytics LLP) تا سال 2030 خریدوفروش دنیای الماس مصنوعی به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

هرچند بعضی مشتریان مانند لیم مطابق اصول شخصی خود الماس مصنوعی را به طبیعی ترجیح می دهند، به باور زیمنیسکی افزایش علاقه به الماس مصنوعی کمتر به اصول اخلاقی افراد مربوط است و بیشتر به تاثیر قیمت الماس طبیعی بر هزینه ها بستگی دارد. با افزایش نرخ تورم در سراسر دنیا، هزینه خرید حلقه نامزدی نیز در سال گذشته مثل بسیاری از کالا ها بالا رفته است.

بسیاری از خرده فروشان نیز برای انطباق با شرایط تازه مدل های کسب وکارشان را تغییر داده اند و الماس های مصنوعی از قبیل مویسنایت را جایگزین الماس طبیعی نموده اند.

چاینا مورنینگ پست گزارش داد طی مصاحبه با خرده فروشان متعدد تعیین شد همگی این نکته را که کاهش ارزش قیمت الماس مصنوعی به هنگام فروش مجدد در مقایسه با الماس طبیعی عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان برای خرید است، رد نموده اند.

یکی از بنیان گذاران شرکت الماس مصنوعی پلام دایموند می گوید: مخالفان الماس مصنوعی همیشه این بحث را مطرح می نمایند که الماس طبیعی موقع فروش مجدد بسیار گران تر است، اما وقتی تنها نصف قیمتی که برایش پرداخته اید دریافت می کنید این موضوع چه اهمیتی دارد؟ اصلا چه کسی موقع خرید فقط به فروش فکر می نماید؟

یکی دیگر از خرده فروش های مهم بریتانیا نیز گفت که حدود30 درصد سفارش هایی که برای حلقه نامزدی دریافت می نماید با الماس مصنوعی است. اما علتش این نیست که می خواهند در هزینه صرفه جویی نمایند، بلکه به این علت است که الماس مصنوعی با توجه به بودجه شان، قیراط بیشتر، رنگ بهتر و شفافیت بالاتری دارد. آن ها دنبال کمتر خرج کردن نیستند، دنبال بیشتر داشتن هستند..

اما مفهوم این بیشتر برای افراد مختلف فرق دارد و مثلا برای لیم به معنی توان انتخاب طرح های متنوع تر بود و نامزدش به جای پرداخت پول بیشتر برای الماس طبیعی، این مبلغ را برای طرح حلقه هزینه کرد. این کار برای لیم به معنای اهمیت دادن به چیزی بود که برای او مهم تر به شمار می رفت.

نویسنده ساوت چاینا مورنینگ پست می نویسد همان طور که لیم حتی به الماس طبیعی فکر نمی کرد، برعکس خیلی ها هم هستند که به چیزی غیر از الماس طبیعی فکر نمی نمایند.

آن هایی که الماس طبیعی به لحاظ احساسی برایشان مهم است اصلا به سنگ مصنوعی نگاه نمی نمایند، حتی اگر به لحاظ شیمیایی یکی باشند و تشخیص آن با چشم غیرمسلح ممکن نباشد.

درنهایت، انتخاب های احساسی در خصوص خرید حلقه نامزدی، فرآیند تصمیم گیری مشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و این به نشان های تجاری بستگی دارد که چگونه لیست خواسته های فزاینده آن ها را برآورده نمایند.

ردوبدل کردن حلقه نامزدی فرآیند پراسترسی است و اندرو وولگموث، از بنیان گذاران یک شرکت حلقه نامزدی سفارشی می گوید این ربطی به شرایط مالی بازار دنیای ندارد. حلقه نامزدی خریدی ویژه برای زوج ها است و تا حدی از نوسانات بازار مصون است. او می گوید حتی در رکود مالی هم زوج هایی هستند که دوست دارند الماسی بخرند که به هدیه دادن آن افتخار نمایند و بدانند شریک زندگی شان از دریافت آن شادمان خواهد شد.

به باور وولگموث، تغییر به سمت استقبال بیشتر از الماس مصنوعی آن قدر ها به بازار های مالی ارتباطی ندارد و بیشتر به انتخاب زوج ها مربوط می گردد، انتخاب الماس تصمیمی بسیار شخصی است و هر زوجی باید چیزی را که برایش مهم است انتخاب کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو

به "الماس مصنوعی یا طبیعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الماس مصنوعی یا طبیعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید