آیا ارز دیجیتال می تواند جایگزین ویزا و مستر کارت گردد؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، امروزه در رابطه با ارزهای دیجیتال و بلاکچین سر و صدای زیادی به وجود آمده است که بیشتر به علت پول قابل تهیه در صنعت است. این فناوری به صنایعی مانند لجستیک، کشاورزی، آموزش، املاک و مستغلات، فناوری بازی و حتی تجارت راه پیدا نموده است، اما رابط بین همه آنها صنعت اقتصادی است.

آیا ارز دیجیتال می تواند جایگزین ویزا و مستر کارت گردد؟

شاید فناوری بلاکچین به شکل ارز دیجیتال اولین شکل نوآوری در کار با پول می باشد. متأسفانه، بعضی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را به عنوان یک عامل خوب و کاربردی نمی دانند، به طوری که آن را حباب می نامند.

اما بعضی از شرکت های بزرگ مانند آمازون، جی پی مورگان و IBM قبلاً راهکارهایی را ارائه داده اند که خدمات بلاکچین را در فهرست فعالیتهای خود گنجانده است. ویزا کارت و مسترکارت از سال 2016 در صنعت بلاکچین فعالیت خود را شروع نموده و چندین نوآوری ثبت شده و خدمات را در این راه اعلام نموده اند.

این حرکت به سمت بلاکچین به وسیله شرکت هایی مانند مسترکارت و ویزا حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا آنها در میان شرکت هایی هستند که دیدگاه های شکاکانه ای در خصوص ارز دیجیتال، بیت کوین و آلت کوین دارند.

این دیدگاه تا حدودی به علت ضعف قانونی در خصوص این سکه ها است و این شرکت ها از آلت کوین پشتیبانی نخواهند کرد مگر اینکه دولت از آنها حمایت کند. علیرغم پیشرفتهای فنی آنها در این جهت، دیدگاههای آنها نسبت به بیت کوین تغییری ننموده است.

از طرف دیگر بلاکچین فناوری اساسی در پشت این ارزهای رمزپایه است و می تواند به روش های مختلفی به کار گرفته گردد. در ادامه ابتدا با شرکت های مسترکارت و ویزا و عملکرد آنها آشنا خواهیم شد.

مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری را بدانید.

مسترکارت و عملکرد آن

مسترکارت اولین بار در سال 1966 به عنوان انجمن کارت بین بانکی (ICA) ظهور کرد، گروهی از بانک ها با هدف پیشبرد نوآوری در بخش بانکی گرد هم آمدند. متعاقباً ، ICA نام Master Charge و بعلاوه علامت تجاری حلقه های بهم پیوسته را به دست آورد و نام Master Charge را به مستر کارت تغییر داد.

از زمان ظهور، این شرکت به چندین مرحله مهم رسیده است. مسترکارت اولین شرکتی بود که کارت پرداخت در جمهوری خلق چین صادر کرد و بعلاوه اولین شرکتی بود که از هولوگرام لیزر روی کارتها استفاده کرد.

در دهه 1990، مسترکارت با همکاری Europay International اولین برنامه بدهی آنلاین را در جهان راه اندازی کرد ، معروف به Maestro.

پس از راه اندازی Maestro ، این شرکت کمپین Priceless خود را همراه با مشاوران مسترکارت شروع کرد، سازمانی که تمرکز خود را بر ارائه راهکار های پرداخت و خدمات حرفه ای در مقیاس جهانی قرار داده است. به علت بخشی از موفقیت Maestro ، مسترکارت در سال 2002 با Europay ادغام شد و به یک شرکت سهامی خصوصی تبدیل شد.

در سال 2006 ، مسترکارت با ورود به فهرست سهام خود در بورس اوراق بهادار نیویورک، به طور کامل به ساختار مالکیت و حاکمیت شرکتی تبدیل شد. متعاقباً، Europay France و Mastercard Europe برنامه هایی را برای ادغام عملیات خود به انتها رساندند و Mastercard Orbiscom را خریداری کرد.

ورود مستر کارت به صنعت ارز دیجیتال

در سال 2009 ، این شرکت برنامه های خود را برای خرید DataCash (تجارت مدیریت برنامه پیش پرداخت Travelex ، Truaxis و Trevica) شروع کرد. تا سال 2010 ، این شرکت به یکی از بزرگترین شرکتهای مبتنی بر نوآوری در فضای اقتصادی تبدیل شده بود.

برای پیشرفت در تحقیقات و فناوری شرکت، آزمایشگاههای مسترکارت تاسیس شد. متعاقباً، بین سالهای 2013 و 2016 ، مسترکارت خدمات تازه خود را با نام Masterpass معرفی کرد و برای تأسیس HomeSend با eServGlobal و Bics همکاری کرد. در سال 2016 ، مسترکارت اولین حق ثبت نوآوری بلاکچین خود را گفت و علیرغم رزرو قبلی، وارد صنعت ارز رمزنگاری شد.

شرکت ویزا کارت و عملکرد آن

Visa Inc یک شرکت راهکار فناوری پرداخت است که با پرداخت های الکترونیکی سریع و مطمئن به مصرف نمایندگان اقتصادی، مشاغل ، موسسات و دولت ها در سطح جهان خدمات ارائه می دهد. شبکه پردازش VisaNet با سرعت پردازش 65000 تراکنش در ثانیه یکی از سریعترین شبکه های جهان است.

ویزا در سال 1958 به عنوان BankAmericard ، اولین برنامه کارت اعتباری برای مصرف نمایندگان طبقه میانه و بازرگانان کوچک تا میانه در ایالات متحده، که به وسیله بانک آمریکا شروع شد ، ظهور کرد. پس از این توسعه، نام آن از BankAmericard به ویزا تغییر یافت، بعلاوه اولین کارت را در سال 1975 صادر کرد.

تا سال 2000 ، ویزا با موفقیت 1 میلیارد کارت صادر کرد. از دیگر نقاط عطف برجسته آن می توان به راه اندازی دستگاه خودپرداز 24 ساعته ویزا، معرفی امضاهای الکترونیکی و ادغام مشاغل جهانی اشاره نمود.

در سال 2007 عرضه اولیه (IPO) که متعاقب آن ارائه شد یکی از بزرگترین پیشنهادات در تاریخ بود این شرکت بعلاوه پلتفرم تلفن همراه ویزا کارت را در سال 2008 با هدف تسریع در پذیرش پرداخت های تلفن همراه و خدمات با ارزش افزوده راه اندازی کرد. امروز ، این شرکت با فعالیت در بیش از 200 کشور و سرزمین یکی از بزرگترین بازیگران در صنعت اقتصادی است.

رزرو هتل خارجی با بیت کوین و ارز دیجیتال

بلاکچین مستر کارت

امروزه شرکت مستر کارت گام های بزرگی در راستای بلاکچین برداشته است، چیزی که چندین نفر آن را آینده پول نامیده اند. در حال حاضر، مسترکارت حداکثر 30 حق نوآوری مرتبط با بلاکچین از جمله حق ثبت نوآوری تأیید هویت، نوآوری ثبت شده برای معاملات ناشناس و سیستمی را که رمز ارز را با یک حساب مرتبط می نماید، ارائه نموده است.

یکی از برجسته ترین این نوآوری ها مربوط به سیستم پرداخت مبتنی بر بلاکچین است که قول می دهد پرداخت های فوری را به بازرگانان، پیگیری سریع برای مشتریان و تأیید صحت پرداخت ها را ارائه دهد.

برنامه ثبت اختراع که به آن روش و سیستم تأیید کارت پرداخت به وسیله بلاکچین گفته می گردد ، روشی از پردازش پرداخت را بازگو می نماید که از یک بلاکچین عمومی برای بازیابی ایمن و تأیید اطلاعات کاربران استفاده می نماید.

به علت امنیت بلاکچین، این شرکت از آن برای انتقال ایمن اعتبار پرداخت کاربر استفاده می نماید و اساساً از آنها در برابر سرقت محافظت می نماید. از این طریق ، حداقل مشارکت مصرف نماینده وجود خواهد داشت.

در نتیجه، کل فرایند پرداخت برای مشتری ساده تر خواهد بود و دو پرنده را با یک سنگ می کشد. مسترکارت معتقد است که ارائه برنامه ای که بتواند به سرعت و با اطمینان اطلاعات را به دستگاه نقطه فروش (POS) منتقل کند بدون اینکه مشتری تحت هر نوع استرس قرار گیرد ، یک احتیاج مبرم در صنعت است.

بلاکچین ویزا

در اکتبر 2016، ویزا سرمایه گذاری مشترک خود را با Chain، یک شرکت برجسته بلاکچین برای توسعه Visa B2B Connect، روشی مطمئن تر برای پردازش پرداخت های B2B در مقیاس جهانی، گفت. نسخه آزمایشی این پلتفرم در سال 2017 راه اندازی شد و آزمایش آن در ژانویه 2018 شروع شد.

در آگوست 2017 ، اداره ثبت اختراعات و تجارت ایالات متحده (USPTO) جزئیات درخواست ثبت نوآوری تازه مربوط به بلاکچین ویزا را فاش کرد. غول فن آوری اقتصادی علاقه گسترده ای به صنعت دارایی ارز دیجیتال نشان داده است. با این حال، برنامه ثبت اختراع اهمیت پلت فرم blockchain Visa را که قبلا ایجاد شده بود نشان داد.

موسسات اقتصادی همواره هنگام برخورد با مشتریان شخص ثالث با مشکل روبرو می شده اند. استفاده از این واسطه ها در طی فرآیند انتقال می تواند منجر به عدم اطمینان و سایر عوارض در سیستم گردد. این امر منجر به طولانی شدن زمان انتظار و هزینه برای جابجایی ، به ویژه پرداخت های برون مرزی می گردد و با این واقعیت که اغلب بیش از سه واسطه در یک معامله وجود دارد ، بدتر می گردد.

به عنوان مثال ، انتقال از یک کشور به کشور دیگر ممکن است شامل انتقال داخلی در کشور فرستنده، انتقال بین المللی و جابجایی دیگر هنگام رسیدن پول به کشور گیرنده باشد.

در هر یک از این نقاط، پول مشمول شخص ثالث و بعلاوه رسیدگی خواهد شد و ممکن است روزها طول بکشد تا انتها به گیرنده برسد. ویزا معتقد است که یک شبکه دارایی دیجیتال مانند شبکه ای که به وسیله چندین ارز رمزپایه استفاده می گردد می تواند یک راهکار عالی برای حل این مشکل باشد.

مشکل اسکیمینگ

اسکیمینگ کارت های اعتباری مسئله ای گسترده است که شرکت هایی مانند ویزا و مسترکارت برای مدت طولانی با آن دست و پنجه نرم می نمایند. در حالی که اقدامات امنیتی برای جلوگیری از آن در نظر گرفته شده است، مردم هر بار روش های تازهی را برای دور زدن این اقدامات امنیتی پیدا نموده اند.

گزارشی از طرف انجمن صنعت خودپرداز نشان داده است که کارت اعتباری سالانه 2 میلیارد دلار در جهان ضرر می نماید. دستگاه های اسکیمینگ در پمپ بنزین ها، دستگاه های خودپرداز و حتی دستگاه های POS برای سرقت اعتبار مشتری استفاده می گردد که به آنها امکان می دهد بیشتر از حساب آن مشتریان دریافت نمایند.

یک راهکار که مستقیماً با این مشکل مقابله می نماید، فناوری بلاکچین و ارز دیجیتال است. به همین علت مسترکارت با تعداد زیادی اختراع ثبت شده در بلاکچین روبرو شده است که شبانه روزی برای ایجاد این راهکار ها کار می نماید.

دقیقاً مانند مسترکارت، ویزا در حال بهبود بخشهای خاصی از بخش اقتصادی است. با این اصول راهنما ، ویزا بستری را طراحی نموده است که از ارز دیجیتال و فناوری بلاکچین به عنوان نیروی محرکه اصلی آن استفاده می نماید.

این پلت فرم برای اطمینان از مقیاس پذیر بودن، انعطاف پذیر بودن و کاربرپسند بودن از اولین استراتژی API استفاده خواهد نمود.

صحبت انتهای

مستر کارت و ویزا پیشرفت چشمگیری در صنعت ارز دیجیتال، بلاکچین و به طور کلی بخش اقتصادی داشته اند جزئیات نوآوری های ثبت شده بلاک چین مسترکارت هنوز معین نیست، اما انتظار زیادی در خصوص آنچه که این شرکت در آینده ارائه می دهد در زیست بوم اقتصادی وجود دارد.

اگرچه این غول های صنعت اقتصادی بلاکچین را در پیش گرفته اند، اما انتظار این که سایرین نیز از این صنعت پیروی نمایند، امری سخت است. با این حال، اقدامات این ارائه دهندگان راهکار های اقتصادی نشان می دهد که آینده پول در واقع شبیه ارز دیجیتال و بلاکچین است.

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است پول کاغذی به طور کامل ریشه کن گردد و معاملات در شبکه های مبتنی بر اجماع انجام گردد. پیش بینی می گردد با پیشرفت تحقیقات، مستر کارت و ویزا وحتی سایر شرکت های بزرگ همچنان به ثبت نوآوری در بلاکچین ادامه دهند. کاملا واضح است که ارز دیجیتال و بلاکچین برای ماندن و تصاحب تمام صنعت اقتصادی در جهان حضور دارد.

در آینده، این فن آوری در هر کاری که انسان انجام می دهد، از پرداخت تا ارتباطات تا تجارت ریشه خواهد داشت. در حال حاضر ، مستر کارت در زمینه ارز دیجیتال و بلاکچین از سایر شرکت های اقتصادی پیشی گرفته است. با توجه به تحقیقات و شرایط کنونی مستر کارت و ویزا کارت ارز دیجیتال در آینده می تواند کاملا جایگزین آنها گردد.

منبع: ژیوار

به "آیا ارز دیجیتال می تواند جایگزین ویزا و مستر کارت گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ارز دیجیتال می تواند جایگزین ویزا و مستر کارت گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید