الحلبوسی: درخواست هایی برای استیضاح عبدالمهدی و 4 وزیر عراقی دریافت کردیم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رئیس مجلس عراق گفت که درخواست هایی در مورد استیضاح نخست وزیر و چهار وزیر عراقی تحویل ریاست مجلس شده است.

الحلبوسی: درخواست هایی برای استیضاح عبدالمهدی و 4 وزیر عراقی دریافت کردیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، در پی اعتراضات کنونی عراق به مسایل مالی و شرایط نابسامان آن، درخواست هایی در مورد استیضاح نخست وزیر و کابینه وی تحویل ریاست مجلس عراق داده شده است.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق روز دوشنبه در سخنانی در جلسه روز دوشنبه مجلس گفت که برای استیضاح نخست وزیر و چهار وزیر، در خواست هایی را دریافت کردیم و این درخواست ها تحویل ریاست مجلس شده است.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، وی اضافه کرد: وزرای نفت، دارایی، برق و صنعت چهار وزیری هستند که در این درخواست ها به اسامی آنها اشاره شده است.

پیش تر منابع عراقی گفته بودند که رهبران سیاسی رقیب نخست وزیر عراق با استفاده از فضای اعتراضات مردمی در این کشور در کوشش برای محقق کردن خواسته قبلی خود یعنی استیضاح نخست وزیر هستند.

به نوشته وبگاه روزنامه المدی، نمایندگانی از فراکسیون های سائرون وابسته به مقتدی الصدر و النصر وابسته به حیدر العبادی متشکل از دهها نماینده در پی استیضاح عادل عبدالمهدی در ارتباط با خشونت علیه معترضان و تأخیر در اجرای اصلاحات هستند.

صباح العکیلی نماینده عضو ائتلاف سائرون و عضو فراکسیون شفافیت در مجلس عراق، در این خصوص گفت که پیش از این، ابتدای ماه اکتبر، فراکسیون النصر وابسته به حیدر العبادی، درخواست استیضاح عبدالمهدی را به رئیس مجلس داده بود و ائتلاف سائرون وابسته به سید مقتدی الصدر نیز بزودی درخواست خود برای استیضاح عبدالمهدی را ارائه خواهد نمود (جزئیات بیشتر).

مجلس عراق امروز در پاسخ به اعتراضات، به تغییر در قانون اساسی رأی داد. بنابراین کمیته ای باید ظرف چهار ماه موارد اصلاحی در قانون اساسی را به مجلس گزارش دهد. علاوه بر این تمامی شوراهای استانداری نیز منحل و تمامی امتیازات ویژه وزرا، نمایندگان مجلس، نخست وزیر، رئیس مجلس و دیگر مقامات ارشد نیز لغو شد.

معترضان عراقی از ظهر آدینه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان مالی و معیشتی شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "الحلبوسی: درخواست هایی برای استیضاح عبدالمهدی و 4 وزیر عراقی دریافت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحلبوسی: درخواست هایی برای استیضاح عبدالمهدی و 4 وزیر عراقی دریافت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید