اروپا درباره دستگیری گوایدو به دولت ونزوئلا هشدار داد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص دستگیری رهبر مخالفان ونزوئلا به دولت این کشور هشدار داد.

اروپا درباره دستگیری گوایدو به دولت ونزوئلا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، اتحادیه اروپا در زمینه دستگیری خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به دولت این کشور هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، گوایدو قرار است به زودی به ونزوئلا بازگردد و تهدید شده که در این کشور دستگیر خواهد شد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مورد گفت: هر اقدامی که آزادی، امنیت و یا فردیت گوایدو را خدشه دار کند به معنای افزایش چشمگیر تنش خواهد بود.

وی اضافه کرد: اعضای مجلس ملی طبق قانون اساسی دارای مصونیت هستند که این موضوع باید به طور کامل رعایت گردد. نمایندگان باید در شرایطی باشند تا بدون نگرانی درباره خود و خانواده شان به ماموریتشان بپردازند.

از ماه ژانویه که گوایدو خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اظهار داشت، کشورهایی نظیر روسیه و چین تأکید کردند او باید مشکلاتش با مادورو را با مذاکره حل نموده و از دعوت طرفدارانش به خیابان اجتناب کند. اما از سوی دیگر آمریکا با تهدید نظامی دولت رسمی ونزوئلا کوشش دارد بر آتش اختلافات بیفزاید.

آمریکا در ماه گذشته میلادی محموله ای از به اصطلاح یاری های مردمی به مرزهای ونزوئلا فرستاد اما مادورو اظهار داشت نیازی به یاری آمریکا ندارد زیرا به عقیده وی واشنگتن از کشورش میلیاردها میدزدد و خرده نان تعارف می نماید.

گوایدو در پاسخ به این کار دولت، به مرز کلمبیا رفت اما نتوانست جریانی برای ورود یاری های آمریکا به داخل خاک ونزوئلا باز کند. پس از آن نیز سفرش به بوگوتا پایتخت کلمبیا و برزیل نتیجه ای در بر نداشت.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اروپا درباره دستگیری گوایدو به دولت ونزوئلا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا درباره دستگیری گوایدو به دولت ونزوئلا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید