اختصاص25درصد تولیدات علمی ایران به نانو

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دکتر سعید سرکار در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که با حضور وزیر نیرو و معاون علمی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، گفت: در حال حاضر 30 هزار متخصص در مقطع کارشناسی ارشد، در حوزه فناوری نانو در کشور داریم.

اختصاص25درصد تولیدات علمی ایران به نانو

وی با بیان اینکه وجود متخصصان در حوزه نانو نشان از بنیه علمی خوب در کشور است، اعلام نمود: شروع حرکت در راستا نانو از سال 2001 در ایران با انتشار 10 مقاله ISI بوده است که ما همان زمان رتبه 57 در حوزه نانو را داشتیم.

سرکار اضافه نمود: اما اکنون فراوریات علمی ایران به مرحله ای رسیده که از مرز 10 هزار مقاله گذشته است و 25 درصد فراوریات علمی ایران مربوط به حوزه نانو می گردد.

دبیر ستاد نانو گفت: این نشان می دهد ایران در حوزه نانو بنیه ای قوی دارد؛ بدون بنیه قوی نمی توانیم در مرزهای دانش به خوبی حرکت کنیم اما ما این بنیه قوی را داریم.

وی اعلام نمود: امروز ایران از نظر فراوری علم برای سومین سال متوالی رتبه چهارم نانو را تثبیت نموده است.

سرکار تأکید کرد: اگر از فناوری نانو استفاده نگردد بازارها رقابت پذیری خود را از دست خواهند داد.

دبیر ستاد نانو توضیح داد: امروز شاهد هستیم که بیش از 220 شرکت فراوریی در حوزه نانو، 610 محصول مورد تأیید ستاد نانو را در بازار وارد نموده اند.

وی با تأکید بر اینکه صنعتی سازی توسعه بازار و صادرات از جمله موضوعات مورد توجه ما در حوزه نانو است، گفت: هر ساله شاهد یک رشد 80 تا 100 درصدی از بازار محصولات نانو هستیم.

سرکار با بیان اینکه بازار سال گذشته محصولات نانو برابر 1400 میلیارد تومان بوده است، گفت: همچنین 2600 میلیارد تومان میزان فروش این محصولات بوده است.

دبیر ستاد نانو گفت: هدف گذاری ما این است که تا سال 1404 یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم و این در صورتی تحقق می یابد که حمایت ها همیشه در این پروسه وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اختصاص25درصد تولیدات علمی ایران به نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص25درصد تولیدات علمی ایران به نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید