اجرای طرح خواندن با خانواده در زنجان

به گزارش وبلاگ فرافایلی، علی حیاتی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: طرح خواندن با خانواده،با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی های عمومی و مهارت های ضروری زندگی به ویژه در میان سوادآموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده اجرایی می گردد.

اجرای طرح خواندن با خانواده در زنجان

وی توضیح داد: طرح خواندن با خانواده به عنوان یک فعالیت مکمل برای سوادآموزان دوره های سوادآموزی و انتقال با موضوع خانواده در نظر گرفته شده است.

حیاتی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح خواندن با خانواده، حذف ضرورت حضور سوادآموزان در مراکز و کتاب هایی است که در اختیار آن ها قرار می گیرد، اضافه نمود: اجرای این طرح علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین خانواده ها، به ارتقای سطح آگاهی و مهارت های ضروری زندگی اعضای خانواده ها به ویژه والدین یاری شایانی می نماید.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از دیگر اهداف اجرای طرح خواندن با خانواده را فرصتی برای جبران ارتباطات آسیب دیده بین اعضای خانواده و نیز ارتباط بین انسان با کتاب و کتاب خوانی بیان نمود و اضافه نمود: ارتقای آگاهی های عمومی و مهارت های ضروری زندگی به ویژه در میان والدین سواد آموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده از دیگر نتایج مثبت اجرای این طرح است.

وی با اشاره به توسعه مطالعه در فضای مجازی بدون داشتن بار علمی بیان نمود: قطعا افراط در استفاده از این فضا تهدیدی برای کیان خانواده است، در حالی که مطالعه خانوادگی موجب انسجام و نزدیکی بیشتر خانواده ها به هم می گردد.

حیاتی گفت: طرح خواندن با خانواده در سوادآموزی که با تکنیک یادگیری معکوس در دوره های سوادآموزی و انتقال اجرا می گردد، برترین فرصت فرهنگ سازی برای مطالعه و آشتی با کتاب و آن هم در دل خانواده است.

وی در ارتباط با برنامه های این معاونت در حوزه سوادآموزی نیز گفت: سواد آموزی در سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال متناسب با فرآیندهای تعریف شده برای گروه های هدف برگزار و در این میان راه اندازی مراکز یادگیری در راستای تحقق شعار آموزش همگانی انجام می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اجرای طرح خواندن با خانواده در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح خواندن با خانواده در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید