آمریکا در بحبوحه شمارش آرا، رکورد 100000مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، درحالی که همه سرگرم جنگ لفظی جوبایدن و دونالد ترامپ دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا و کمپین های انتخاباتی آنها بر سر نتایج شمارش آرا هستند، آمریکا دیروز (چهارشنبه) رکورد ابتلای نزدیک به یکصد هزار نفر به کووید 19 در یک روز را ثبت کرد.

آمریکا در بحبوحه شمارش آرا، رکورد 100000مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد

دانشگاه جان هاپکینز که اطلاعات و آمار ابتلای به کرونا را منتشر می نماید، بیان نمود که از ساعت 20 و30 شامگاه سه شنبه تا 20 و 30 شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا، یک هزار و 112 آمریکایی مبتلا به کووید 19 هم جان خود را از دست دادند.

تا به امروز شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از 9 میلیون و 400 هزار رسیده و از بین آنها 223 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

این آمار رکوردشکنی فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری که روز سه شنبه گذشه برگزار گشت و در آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آرمریکا به عنوان نامزد جمهوری خواستار و جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق و رقیب دموکرات وی به رقابت پرداختند.

انتخابات ریاست جمهوری و مجالس نمایندگان و سنا در آمریکا برگزار گشت، کشوری که از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و جان باختگان در دنیا در صدر است و بیشترین ضرر را متحمل شده است و علاوه به فرایند تبلیغات نامزدها و رای گیری اکنون شاهد تاثیر آن بر شمارش آرا هستیم.

خبرگزاری فرانسه نوشت:همه گیری کرونا ده ها میلیون رأی دهنده آمریکایی را بر آن داشت تا برای جلوگیری از ایستادن در صف انتظار در روز انتخابات ، در یک رای گیری زودهنگام به وسیله پست و یا حضوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای بدهند.

تعداد زیاد آرای پستی که خشم و اعتراض ترامپ را برانگیخته ، باعث کاهش سرعت شمارش آرا و تأخیر در انتشار نتایج در تعدادی از ایالت ها به ویژه سرنوشت ساز و کلیدی مانند پنسیلوانیا و نوادا شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا در بحبوحه شمارش آرا، رکورد 100000مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در بحبوحه شمارش آرا، رکورد 100000مبتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید