آبشار ابوالفارس یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، آبشار ابوالفارس یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان است.

آبشار ابوالفارس یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان است

آبشار ابوالفارس در موقعیت جغرافیایی N312150 E495144 در استان خوزستان واقع است. این آبشار در رشته کوههای زاگرس در شمال رامهرمز در منطقه زیبا و کوهستانی ابوالفارس در روستای دوگچه جای دارد. فاصله این آبشار تا رامهرمز 30 کیلومتر بوده و محیط سنگی آن پوشیده از فسیل های جانوری و گیاهی است. این آبشار یکی از بزرگترین آبشارهای کشور هست. ارتفاع آن تقریبا 12 متر و پهنای حجم ریزش آب آن تقریبا 2 متر بوده و در قسمت پایین آبشار و محل ریزش آب به سطح زمین یک حوضچه سنگی بسیار جالبی پدید آمده که محل زندگی آبزیان هست.

با توجه به خشکی کوههای زاگرس در منطقه خوزستان، وجود چنین آبشاری توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. آب این آبشار از چشمه های کوههای ابوالفارس سرچشمه میگیرد و در نهایت، به رودخانه مارون این شهرستان سرازیر می گردد. در حال حاضر، حدود پنج روستا از آب شیرین و قابل شرب آبشار ابوالفارس استفاده می نمایند. در کنار آبشار ابوالفارس تنوع زیستی گیاهی متعددی همانند درختان کنار و خرزهره بچشم میخورد. جاده دسترسی به آن تا حدودی ناهموار بوده و فاقد هر گونه امکانات گردشگری است.

منبع: همگردی

به "آبشار ابوالفارس یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ابوالفارس یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید