8 فایده بی نظیر مکمل های گوگرد دار (MSM) برای سلامتی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، متیل سولفونیل متان، که بیشتر به عنوان MSM شناخته می گردد، یک مکمل رژیم غذایی پر هوادار است که برای درمان تعداد زیادی از عوارض و مسائل مربوط به سلامتی استفاده می گردد.

8 فایده بی نظیر مکمل های گوگرد دار (MSM) برای سلامتی

این مکمل (MSM) دارای میزانی گوگرد است که به طور طبیعی در گیاهان، بدن حیوانات و بعلاوه بدن انسان تا میزان ای وجود دارند. بعلاوه می تواند در آزمایشگاه به صورت مصنوعی فراوری گردد تا در مکمل های غذایی بکار برود و به شکل پودر یا کپسول فراوری می شوند.

این ترکیب دارای گوگرد (MSM) به طور فراوان در ساخت داروهای جایگزین درمان های شیمیایی کاربرد دارد و بوسیلهٔ افرادی که در پی روش های طبیعی و سالم تر برای تسکین و کم کردن درد مفاصل، کاهش التهاب ها در بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این، نتایج تحقیق ها و آزمایش هایی که در این زمینه اجرا شده است نشان می دهد که استفاده از این ترکیب گوگرد دار در معالجه تعدادی از بیماری ها و مسائل مربوط به سلامتی از درمان آرتروز گرفته تا آکنهٔ تا حدود زیادی مؤثر است.

برای تماشا مطلب خانم ها باید چه ویتامین هایی مصرف نمایند؟ کلیک کنید.

در اینجا 8 خاصیت درمانی ترکیب گوگرد دار MSM که به صورت علمی اثبات شده اند آورده شده است.

ترکیب گوگرد دار می تواند درد مفاصل را کم کند و این قضیه کیفیت زندگی شما را بهتر می نماید

یکی از متداول ترین و پرکاربردترین استفاده های ترکیب گوگرد دار MSM کم کردن درد مفاصل یا عضلات بدن است.

نتایج آزمایش ها و تحقیق هایی که در این زمینه اجرا شده نشان داده است مصرف این ماده می تواند تا حدود زیاد برای افراد مبتلا به بعضی مسائل و بیماری های خاص مفاصل مانند استئو آرتریت، که یکی از علت های اصلی و متداول درد در زانوها، کمر، دست و ناحیهٔ باسن است، تا حدود زیادی سودمند و پر فایده باشد.

بیماری دژنراسیون مفصلی یا همان استئو آرتریت می تواند باعث محدود کردن میزان حرکت و کم کردن تحرک بدن گردد که این قضیه می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

مطالعه ها و آزمایش ها نشان داده است که این ترکیب های گوگرد دار (MSM) به میزان قابل توجهی التهاب را در بدن شما کم تر می نماید. بعلاوه از شکسته شدن غضروف ها (یک بافت انعطاف پذیر که از انتهای استخوان های شما در مفاصل محافظت می نماید) تا حدود زیادی جلوگیری می نماید.

نتایج به دست آمده از یک مطالعه بر روی تعداد 100 فرد بالای 50 سال نشان داد که درمان با یک مکمل دارای 1200 میلی گرم MSM به مدت 12 هفته در مقایسه با دارونما، درد، سفتی و تورم در مفاصل را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

گروهی که به آن ها این مکمل ها داده شد، بعلاوه گزارش نموده است که کیفیت کلی زندگی آن ها تا حدودی بهتر شده است و در راه رفتن و نشتن و بلند شدن مشکل کمتری دارند.

یک مطالعه دیگر بر روی تعداد 32 نفر که مبتلا به کمردرد بودند، نشان داد که مصرف یک مکمل گلوکوزامین که دارای ترکیب گوگرد دار (MSM) است، به طور قابل توجهی باعث کم شدن خشکی و درد در ناحیهٔ کمر، در هنگام حرکت می گردد، به علاوه کیفیت زندگی این افراد تا حد زیادی بهتر شده است.

خلاصه: مطالعه ها و آزمایش ها نشان داده اند که ترکیبات گوگرد دار مانند MSM در کم شدن درد مفاصل، بهبود سفتی و تورم مفاصل تا حدود زیادی مؤثر است و این قضیه می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود دهد. گوگرد دارای اثرات ضد التهابی مانند افزایش میزان گلوتاتیون در بدن است

مطالعه ها و آزمایش های علمی نشان داده است که گوگرد و ترکیبات آن تا حدود زیادی دارای خواص ضد التهابی در بدن انسان است.

دانشمندان می گویند که این ترکیبات گوگرد دارمی توانند تا حدودی باعث از بین برد اثر منفی NF - kB شوند. (NF -kB یک پروتئین است که در ایجاد التهاب های مضردر بدن نقش مهمی دارد.)

بعلاوه وجود میزان کافی از این ترکیبات گوگرد دار (MSM) در بدن فراوری سیتوکین هایی مانند عامل نکروز تومور آلفا (TNF-ɑ) و اینترلوکین 6 (IL-6) را کم کند، که این ها پروتئین های هستند که پیغام های مرتبط با ایجاد التهاب های مضر را در سیستم بدن را منتقل می نمایند.

علاوه بر این، این ترکیبات گوگرد دار (MSM) می تواند میزان گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قوی فراوری شده به وسیله بدن شما است، را تا حدودی افزایش دهد.

به عنوان مثال، مکمل های گوگرد با کم کردن میزان آزاد شدن عامل های ایجاد نمایندهٔ التهاب در بدن، مانند TNF-ɑ و IL-6 و بعلاوه افزایش میزان گلوتاتیون در بدن، در بوجود آمدن التهاب های مضر در بدن موش هایی که دارای زخم معده هستند، به طور قابل توجهی کاهش ایجاد می نمایند.

یک مطالعه دیگر در 40 مرد سالم که از نظر بدنی فعال هستند، نشان داد که مصرف 3 گرم MSM قبل از ورزش در مقایسه با دارونما، باعث کم شدن پخش عامل های بوجود آورندهٔ التهاب در بدن و جلوگیری از فشار بیش از حد به سلول های ایمنی شد.

خلاصه: ترکیبات گوگرد دار (MSM) می تواند تا حدودی باعث کم شدن میزان آزاد شدن مولکول های مربوط به التهاب های مضر، مانند TNF-ɑ و IL-6 و بعلاوه باعث افزایش میزان گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است، در بدن گردد.

گوگرد می توان با کاهش آسیب دیدگی و استرس عضلات، سرعت باز سازی بعد از انجام ورزش را بیشتر کند

در حین ورزش های نسبتاً سنگین، آسیب ماهیچه ای می تواند در بدن افراد بوجود آید و آسیب های اکسید شدگی، افزایش پیدا می نماید.

این باعث می گردد ورزشکاران دچار درد بدن و درد عضلانی شوند که این قضیه می تواند مانع عملکرد مناسب در تمرینات ورزشی گردد.

ترکیبات گوگرد دار (MSM) به طور طبیعی می تواند با کاهش التهاب و آسیب اکسید شدگی، سرعت بهبودی عضلات را پس از انجام ورزش های سنگین بیشتر کند.

نتایج به دست آمده از یک مطالعه بر روی تعدا 18 مرد نشان داد که مصرف 50 میلی گرم پودر MSM به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت 10 روز بطور چشمگیری باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن و بعلاوه کم شدن آسیب های عضلانی بوجود آمده به خاطر دویدن راستای به طول 8.7 مایل (14 کیلومتر) در بدن افراد می گردد.

بعلاوه این ترکیبات گوگرد دارد می تواند برای کم کردن درد بعد از ورزش طولانی مدت مفید باشد.

در یک مطالعهٔ دیگر که بر روی تعداد 22 زن سالم به مدت سه هفته، به عده ای از آن ها روزی 3 گرم MSM و به عده ای دیگر دارونما داده شد. این افراد به میزانٔ نصف راستا ماراتن را هر روز می دویدند. گروهی که ترکیبات گوگرد دار MSM مصرف کردند، درد عضلانی و درد مفاصل کمتری نسبت به گروه دارونما گزارش دادند.

در مطالعه دیگری نشان داده شد که مردان ورزشکاری که روزانه 3 گرم ترکیبات گوگرد دار MSM به مدت دو هفته مصرف می نمایند، نشان داده شد که بعد از ورزش سنگین، میزان IL-6 که یک عامل ایجاد نمایندهٔ التهاب های مضر در بدن است در بدن این افراد کمتر شده و بعلاوه درد عضلانی کمتری دارند.

خلاصه: ترکیبات گوگرد دار (MSM) می تواند بعد از ورزش شدید به کم شدن درد، آسیب عضلات و آسیب اکسید شدگی در بدن یاری کند و باعث سریع تر شدن بازسازی و بهبود در بدن شما گردد.

این مکمل ها با کاهش درد و سفتی مفاصل، علائم آرتریت را کاهش می دهد

آرتروز یک بیماری التهابی شایع است که باعث درد، سفتی و کم شدن دامنه حرکت در مفاصل شما می گردد.

از آنجا که ترکیبات گوگرد دار MSM دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی هستند، معمولاً به عنوان یک جایگزین طبیعی و سالم تر برای داروهای درمان و بهبود علائم و عوارض منفی آرتریت مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک مطالعه بر روی تعداد 49 نفر که مبتلا به آرتروز زانو هستند به عده ای از آن ها 3.4 گرم ترکیبات گوگرد دار MSM در روز به مدت 12 هفته داده شد و به عده ای دیگر دارونما داده شده. نتایج به دست آمده نشان داد که گروهی که در ترکیبات گوگرد دار مصرف نموده بودند در مقایسه با گروهی که دارو نما مصرف نموده بودند، درد و سفتی مفاصل کمتر شد و عملکرد بدنی تا حدودی بهتر شد.

علاوه بر این، گفته می گردد که مصرف ترکیبات گوگرد دار می تواند اثربخشی دیگر مکمل های متداول که در درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرند، مانند گلوکزامین سولفات، کندرویتین سولفات و اسید بوزولئیک، را تا حدود زیادی افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در این زمینه نشان داد که ترکیب های گوگرد دار MSM با گلوکوزامین و کندرویتین در کم کردن درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز زانو نسبت به مصرف گلوکوزامین و کندرویتین به تنهایی، مؤثرتر است.

یک مطالعه دیگر در همین زمینه نشان داد که مصرف کردن یک مکمل دارای 5 گرم ترکیبات گوگرد دار MSM و 7 گرم اسید بوسولئیک به صورت روزانه در کم کردن درد و بهتر کردن عملکرد در افراد مبتلا به آرتروز زانو مؤثرتر از گلوکوزامین است.

از این گذشته، افرادی که MSM و مکمل های دارای بوسولئیک اسید دریافت نموده بودند نسبت به گروهی که گلوکزامین مصرف نموده بودند، کمتر به داروهای ضد التهابی احتیاج داشتند.

خلاصه: نشان داده شده است که مکمل های دارای ترکیبات گوگرد دار MSM می توانند تا حدودی باعث کم شدن درد و سفتی مفاصل در افرادی که مبتلا به آرتریت هستند، شوند. آن ها بعلاوه ممکن است به بهبود عملکرد بدنی در افراد یاری نمایند.

بیشتر بخوانید: با فلوراید و خطرهای آن آشنا شوید

مکمل های گوگرد با کاهش التهاب به کم شدن علائم آلرژی در بدن یاری می نماید

رینیت آلرژیک یک واکنش مربوط به آلرژی در بدن است که باعث ایجاد علائمی همانند اشک ریزی چشم، عطسه، خارش، آبریزش بینی و گرفتگی بینی می گردد.

عامل های ایجاد نمایندهٔ رایج و متداول رینیت آلرژیک شامل شوره های حیوانات، گردهٔ گل ها و قارچ ها و کپک ها است.

پس از قرار گرفتن در معرض عامل های آلرژی زا، بسیاری از موادی که باعث التهاب در بدن می شوند مانند پروستاگلاندین ها و سایتوکاین ها آزاد می شوند که این قضیه می تواند به بوجود آمدن عوارض و علائم ناخوشایندی در بدن یاری کند.

نتایج مطالعه ها و آزمایش های اجرا شده در این زمینه نشان می دهد که مصرف ترکیبات گوگرد دار MSM می تواند تا حدودی باعث کم شدن این علائم منفی رینیت آلرژیک در بدن افراد بگردد.

این ترکیبات گوگرد دار MSM می تواند با کم کردن التهاب و جلوگیری از انتشار و پخش شدن عامل های بوجود آورندهٔ التهاب در بدن مانند ماده های سیتوکین ها و پروستاگلاندین ها، واکنش های آلرژی را تا حدودی در بدن افراد کاهش بدهد.

یک مطالعه اجرا شده در این زمینه بر روی تعداد 50 فرد مبتلا به رینیت آلرژیک، نشان داد که مصرف کردن میزان 2600 میلی گرم MSM در روز در طول 30 روز علائم منفی مانند خارش، گرفتگی بینی، تنگی نفس، عطسه و سرفه را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

جالب است بدانید، شرکت نمایندگان در این مطالعه بعد از دریافت ترکیبات گوگرد دار افزایش قابل توجهی در میزان انرژی بدنشان را تا روز چهاردهم تجربه کردند.

خلاصه: ترکیبات گوگرد دار MSM ممکن است با کم کردن التهاب می توانند تا حدودی به کم شدن علائم و عوارض منفی حساسیت - از جمله سرفه، تنگی نفس، گرفتگی بینی، عطسه و بعلاوه خستگی یاری کند.

مکمل های گوگرد سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و باعث افزایش سلامتی می گردد

سیستم ایمنی بدن شما یک شبکه از بافت ها، سلول ها و اندام هایی است که بدن شما را در برابر بیماری ها و ناخوشی ها محافظت می نماید.

سیستم ایمنی بدن ممکن است با مواردی مانند وجود استرس، بیماری، رژیم غذایی ضعیف و نامناسب، خواب نا کافی و یا عدم فعالیت مناسب بدنی، تا حدودی ضعیف گردد.

ترکیبات گوگرد دار مانند MSM نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن شما دارند. به عنوان مثال، MSM ممکن است در کم کردن آسیب های اکسید شدگی و بوجود آمدن التهاب های مضر در بدن مؤثر باشد که این عامل ها می تواند ایمنی بدن را تا حدودی ضعیف کند. از آنجا که این ترکیبات گوگرد دار در کاهش میزان مواد بوجود آورندهٔ التهاب در بدن مانند IL-6 و TNF-effective مؤثر هستند، MSM می تواند فشار وارد شده بر روی سیستم ایمنی بدن شما را تا حدودی کاهش دهد.

علاوه بر این MSM، در فراوری گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی در بدن شما، نقش دارد. بعلاوه وجود میزان کافی این ترکیبات گوگرد دار در بدن می تواند باعث افزایش میزان این آنتی اکسیدان مهم در بدن یاری کند.

داشتن میزان کافی گلوتاتیون برای سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی بدن شما بسیار مهم و ضروری است.

یک مطالعه که در آزمایشگاه، در این زمینه اجرا شده نشان داد که MSM به طور موثری میزان گلوتاتیون را زیاد می نماید و میزان نشانگرها و عامل های بوجود آورندهٔ التهاب های مضر را در سلول های بدن موش که با پروتئین HIV ضعیف شده اند، تا حدودی کاهش می دهد.

خلاصه: MSM با کم کردن التهاب های مضر و افزایش میزان مادهٔ مفید گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قوی در بدن است، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما یاری کند.

مکمل های گوگرد می توان با تقویت کراتین سلامت پوست را بهبود بدهد

کراتین پروتئینی است که به عنوان مادهٔ اصلی تشکیل دهندهٔ مو، پوست و ناخن شما عمل می نماید.

کراتین دارای میزان زیادی اسید آمینه است که این اسید آمینه ها دارای گوگرد هستند. به همین علت است که وقتی مو ها را می سوزانید بوی سولفور مشخصی می دهند.

ترکیبات گوگرد دار (MSM) می تواند با عمل کردن به عنوان یک منبع تأمین گوگرد برای کراتین های پوست باعث سلامت بیشتر پوست بدن گردد. این به نوبه خود، می تواند به تقویت این پروتئین مهم یاری کند.

ترکیبات گوگرد دار MSM بعلاوه می تواند تا حدود زیادی باعث کم شدن التهاب ها در بدن یاری شوند. می دانیم که این التهاب ها می تواند به سلول های پوستی آسیب برساند و باعث ایجاد علائم پیری زودرس مانند چروک ها در پوست گردد.

این التهاب ها حتی ممکن است باعث کم شدن علائم بیماری های پوستی مانند بوجود آمدن نوعی آکنهٔ پوستی به نام روزاسه گردد که می تواند باعث قرمزی، سوزش و التهاب پوست گردد.

یک مطالعه اجرا شده در این زمینه نشان داد که، هنگامی که ترکیبات گوگرد دار MSM به پوست مالیده می گردد، قرمزی، خارش، التهاب را در پوست را در افرادی که آکنهٔ روزاسه دارند تا حدودی کم تر می نماید و آب رسانی و رنگ پوست را، بهبود می دهد.

خلاصه: مصرف این مکمل های گوگرد دار با تقویت کردن کراتین و کم کردن التهاب می تواند سلامت پوست را بهبود بدهد. این حتی می تواند به کاهش علائم و عوارض منفی بیماری های پوستی خاص یاری کند. مکمل های گوگرد دار، دارای خواص ضد سرطان هستند

یکی از جدیدترین زمینه های تحقیق در رابطه مکمل های گوگرد دار MSM، آنالیز تأثیر آن در مبارزه با سلول های سرطانی است. اگرچه تحقیق ها و مطالعه ها در این زمینه محدود است، اما نتایج آن ها تا الآن امیدوار نماینده بوده است.

چندین مطالعهٔ آزمایشگاهی نشان داده است که MSM رشد سلول های سرطانی معده، مری، کبد، روده بزرگ، روده و مثانه را تا حدودی کم می نماید.

به نظر می رسد این کم شدن سرعت رشد سلول های سرطانی با آسیب رساندن به DNA سلول های سرطانی و بعلاوه از بین بردن سلول های سرطانی انجام می گردد.

این ترکیبات گوگرد دار MSM بعلاوه به نظر می رسد، از توسعه سلول های سرطانی، که به عنوان متاستاز نیز شناخته می شوند، جلوگیری می نماید.

نتایج به دست آمده از یک آزمایش و مطالعه اجرا شده بر روی موش های مبتلا به سرطان کبد نشان داد که آن دسته از موش ها که به آن ها MSM تزریق می شوند، تومورهای کمتر، میزان تومور کوچکتر و آسیب کبدی کمتری نسبت به موش هایی که این درمان را دریافت ننموده اند، دارند.

یک مطالعهٔ دیگر بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که ترکیبات گوگرد دار (MSM) می توانند باعث شوند که رشد سلول های سرطانی در بدن انسان هم تا حدودی زیادی کم گردد.

اگرچه این نتایج دلگرم نماینده است، برای مشخص ایمنی و اثربخشی استفاده از MSM در درمان سرطان، هنوز آزمایش ها و تحقیق های بیشتری ضروری است.

خلاصه: نتایج به دست آمده از مطالعه ها و آزمایش های اجرا شده در این زمینه نشان داده است که مصرف ترکیبات گوگرد دار (MSM) می تواند دارای تاثیرات ضد سرطانی بر روی حیوانات مبتلا به این بیماری باشد، اما در خصوص انسان هنوز به تحقیق ها و مطالعه های بیشتری احتیاج است.

عوارض جانبی مصرف MSM

مصرف مکمل های گوگرد دار MSM تا حدودی ایمن و بی خطر در نظر گرفته شده است و به طور کلی مصرف این مکمل ها حداقل عوارض جانبی را به همراه دارد.

آژانس های نظارتی بزرگ مانند FDA به آن عنوان (GRAS) داده اند یعنی به طور کلی مصرف آن ها تا حدودی بی خطر است.

مطالعه ها و آزمایش های زیادی در خصوص میزان مسمومیت برای ارزیابی ایمنی مصرف مکمل های MSM اجرا شده است و به نظر می رسد بیشترین میزان قابل تحمل برای مصرف بی خطر روزانهٔ این ترکیب گوگرد دار تا 4،845 میلی گرم در روز (4.8 گرم) است.

با این وجود، بعضی از افراد اگر به MSM حساس باشند، ممکن است دچار عوارض بسیار خفیفی بعد از مصرف این ترکیب های گوگرد دار بشوند، مانند عوارض معده از جمله تهوع، نفخ و اسهال. هنگامی که این ترکیبات را روی پوست بمالید، ممکن است باعث سوزش خفیف پوست یا چشم هم بگردد.

علاوه بر این، نگرانی هایی از مخلوط شدن MSM با الکل در بدن وجود دارد زیرا سایر داروهای دارای گوگرد می توانند در هنگام مخلوط شدن با نوشیدنی های الکلی باعث بوجود آمدن عوارض جانبی منفی در بدن افراد شوند.

با این حال، هنوز هیچ مطالعه ای روی این ترکیب بالقوه مشکل ساز کاوش ننموده است.

خلاصه: مکمل های گوگرد دار MSM معمولاً بی خطر محسوب می شوند. اما ممکن است در بعضی از افراد عوارض جانبی خفیفی بوجود بیاورند مانند تهوع، اسهال و واکنش های پوستی. بعلاوه در هنگام مصرف داروهای گوگرد دار باید از مصرف الکل خود داری کرد.

چکیدهٔ مقاله:

MSM یک مکمل های محبوب و متداول است که کاربردهای فراوانی برای حفظ سلامتی شما دارد.

مطالعه ها و تحقیق های اجرا شده در این زمینه نشان می دهد که ممکن است در کاهش درد مفاصل، کاهش التهاب های مضر، بهتر شدن سلامت پوست، کم تر شدن علائم و عوارض منفی آلرژی در بدن و افزایش سرعت رفع شدن درد بدن و ترمیم و بهبود بدن بعد از انجام ورزش های سنگین مفید است.

علاوه بر این، بعضی از شواهد علمی نشان می دهد که MSM می تواند سیستم ایمنی بدن را تا حدود زیادی تقویت کند و دارای خواص ضد سرطانی باشد.

به نظر می رسد MSM بی خطر است و مطالعه های اجرا شده در این زمینه نشان می دهد تنها عوارض جانبی بسیار خفیفی ممکن است داشته باشد.

اگرچه مدارک پزشکی به دست آمدهٔ و یافته های فعلی در خصوص MSM امیدوار نماینده است، اما هنوز تحقیق ها و آزمایش های بیشتری برای درک همه خواص احتمالی آن و بعلاوه عوارض جانبی احتمالی در بدن انسان مورد احتیاج است.

منبع: www.healthline.com

منبع: اُکالا

به "8 فایده بی نظیر مکمل های گوگرد دار (MSM) برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فایده بی نظیر مکمل های گوگرد دار (MSM) برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید