6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیوی گازی باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ فرافایلی، اصولا کباب کردن مواد غذایی یکی از خوش مزه ترین روش های طبخ غذا به ویژه برای ایرانی ها است، چراکه با این کار می توانید علاوه بر چشیدن طعمی عالی و صرفه جویی در زمان، سلامت بدن خود را هم حفظ کنید. به همین دلیل وجود انواع گریل در حیاط خانه یا آشپزخانه می تواند شرایط را برای تهیه انواع کباب آماده کند. از طرفی مدل های روگازی گریل اگر به درستی انتخاب شوند می توانند به همان مقدار گریل های زغالی کاربردی باشند.

6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیوی گازی باید در نظر بگیرید

به طور کلی دستگاه های گریل گازی راحت ترین گزینه ها در بین انواع این دسته از محصولات هستند، چراکه برای روشن کردن آن تنها کافیست مشعل ها را روشن کنید. از طرفی مدل های زغالی گریل که اغلب در حیاط خانه یا ویلا قرار می گیرند، کباب را به شکل حرفه ای تری آماده می نمایند و اندازه کنترل بیشتری ارائه می نمایند؛ زیرا اندازه گرما با اندازه آتشی که می افروزید معین می گردد.

تنورهای گریل برای ارائه طعم و مزه پخت و پز بهتر با زغال چوب طراحی شده اند، به علاوه دقت بی نظیر هم در طراحی دارند! این نوع از تنورها دارای ترموستات های دیجیتالی هستند که به شما امکان می دهند دمای پخت را به شکل دقیق تری تنظیم کنید.

به دلیل همین تفاوت ها هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید وبلاگ فرافایلی مگ به سراغ انواع گریل و باربیکیو همراه با گزینه های پیش رو برای خرید کباب پز می رویم تا به شما در انتخاب و خرید مدلی کاربردی و مناسب یاری کنیم.

لیست محتوا

آشنایی با انواع دستگاه های گریل گازی

6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیو گازی باید در نظر بگیرید

مروری بر کلیدی ترین ویژگی هایی که یک گریل باکیفیت باید داشته باشد!

امکاناتی که کار با دستگاه گریل در فضای آزاد را راحت تر می نماید

معرفی پرفروش ترین مدل های باربیکیو در بازار ایران

آشنایی با انواع دستگاه های گریل گازی

در حالت کلی دستگاه های گریل گازی بر اساس اندازه طبقه بندی می شوند. جالب است بدانید که سازندگان این سری از محصولات تا سال ها دستگاه های گریل گازی را بر اساس مشعل ها (معمولاً دو تا شش مشعل) متمایز می کردند، اما به مرور فراوری نمایندگان متوجه شدند که چنین دسته بندی ای لزوماً اندازه گریل را به مصرف نماینده نشان نمی دهد، بنابراین این دسته از کالاها به سه دسته اصلی تقسیم شدند:

  • دستگاه های گریل کوچک؛ این مدل ها می توانند از دو تا 18 همبرگر را در خود جای دهند.
  • دستگاه های گریل میانه؛ این مدل ها قابلیت پشتیبانی از 18 تا 28 همبرگر را در خود دارند.
  • دستگاه های گریل بزرگ؛ به اندازه کافی بزرگ هستند و برای پخت بیش از 28 همبرگر مناسب اند!

در کنار این موارد دستگاه های گریل برقی، گازی و قابل حمل هم مورد آنالیز قرار می گیرد ولی گفتنی است که این دسته از محصولات سایزبندی خاصی ندارند.

گریل های گازی مدل قابل حمل (Portable Gas Grills)

دستگاه های گریل قاب حمل را می توان یک همراه عالی برای سفرهای کمپینگ و مهمانی های خانگی با صرف کمترین زمان در نظر گرفت، چراکه می توانید این دسته از کالاها را پاسیوی کوچک خانه خود یا آشپزخانه جا دهید و از خوردن مواد غذایی کباب شده با دوستان خود لذت ببرید. این مدل ها معمولا مقرون به صرفه تر از سایر گزینه های خرید هستند.

گریل های برقی

گریل های برقی دقیقا مشابه مدل های گازی و قابل حمل است اما به جای استفاده از گاز شهری یا مایع، از برق به عنوان نیرو محرکه استفاده می نمایند. از آن جایی که این مدل ها به پریز برق احتیاج دارند گزینه ای مناسب برای افراد علاقه مند به کمپینگ نیستند، اما وجود آن ها در زمان مهمانی می تواند بسیار مجذوب کننده باشد؛ چراکه تنها کافیست آن را روی میز بگذارید و به برق بزنید. مواد غذایی به شکل کباب و داغ در اختیار همه است!

دستگاه های گریل کوچک (Small Gas Grills)

این دستگاه ها محصولاتی جمع و جور و غیرقابل حمل هستند که باعث صرفه جویی در فضا می شوند و گزینه خوبی برای پخت و پز در حیاط های کوچک هستند. بیشتر گریل های کوچک دارای قفسه های تاشو برای کاهش رد گریل روی برگرها هستند. لازم به تاکید است که دستگاه های گریل کوچک از نظر قیمت و ظاهر در رنج های متفاوتی در بازار وجود دارند که شامل مدل های فولادی و رنگ شده تا گزینه های استیل ضد زنگ و البته بسیار شیک می گردد.

دستگاه های گریل میانه (Midsized Gas Grills)

این دسته از گریل ها جزو پرفروش ترین محصولات بازار هستند که احتیاج به فضای ذخیره سازی فراوانی دارند. اغلب مدل های این نوع کالا دارای چراغ های LED و دستگیره هایی با نور پس زمینه برای پخت و پز بعد از غروب هستند و رنج قیمتی میانه تا بالا دارند. گفتنی است که اغلب مدل های گریل میانه شامل گارانتی بالای یک سال می شوند.

دستگاه های گریل از نوع بزرگ (Large Gas Grills)

کباب پزها یا دستگاه های گریل بزرگ معمولاً بخش زیادی از فضا را می گیرند و مدل های رده بالاتر آن ها از فولاد ضدزنگ با بالاترین درجه برخوردار است. از جمله مهم ترین ویژگی های این دستگاه ها می توان به ساختار بدون درز، توری های ضخیم تر، کشوهای سرخورد، فضای ذخیره سازی اضافی و مشعل های بیشتر با کیفیت بهتر اشاره نمود. بعلاوه تمام این مدل ها شامل گارانتی هم می شوند.

6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیو گازی باید در نظر بگیرید

دستگاه های گریل و باربیکیو با توجه به سبک های مختلف پخت و پز در طیف وسیعی از قیمت ها و ویژگی ها وجود دارند که از مدل های قابل حمل که می توانید در کمپینگ از آن ها بهره ببرید تا گریل های بزرگ تر که برای خانواده های پرجمعیت طراحی شده اند، را شامل می گردد. اما در حالت کلی جدا از اندازه و مدل کالا یک سری موارد مهم وجود دارد که در زمان خرید دستگاه گریل باید به آن توجه کنید.

1. هدف شما از خرید گریل و باربیکیو چیست؟

یک گریل گازی (یا برقی) و از نوع معمولی برای پختن همبرگر و هات داگ گزینه ای ایدئال است، اما اگر از کباب کردن ماهی و استیک های تند با سس های ترش و ملس بر روی آن لذت می برید، مدل های گازی مقرون به صرفه قیمت و برقی چندان کاربردی نیستند! درواقع مدل هایی گازی یا زغالی با قیمت میانه به بالا برای پخت و کباب کردن طیف وسیعی از مواد غذایی به کار می آیند، بنابراین ارزش خرید بالاتری دارند.

بیشتر گریل ها یا باربیکیوهای گازی از گاز پروپان استفاده می نمایند، این ویژگی به دستگاه شما این امکان را می دهد که به راحتی جابه جا گردد. البته بعضی از مدل ها دارای شیرهای دوگانه سوز برای تبدیل از حالت پروپان به گاز طبیعی (شهری) هستند که مسلما چنین تغییری، انعطاف در جابه جایی را به شدت کاهش می دهد.

2. پارامتر Btu/hr آنقدرها که فکر می کنید مهم نیست!

به طور کلی اجناس وارداتی معمولا با واحدهای حرارتی بریتانیا که به صورت Btu/hr است، لیبل گذاری شده اند. درواقع این پارامتر به شما اطلاعاتی در خصوص اندازه مصرف گاز و اندازه بازده دستگاه گریل می دهد. اما در زمان آنالیز قابلیت های یک مدل در پخت استیک یا سرعت گرم شدن برگرها این پارامتر را نادیده بگیرید، چراکه آزمایشات متخصصین این حوزه نشان می دهد که اندازه بالای Btu در ساعت الزاما گرم کردن و پختن سریع تر غذا را تضمین نمی نماید.

3. مشعل های گارانتی دار بخرید

به خاطر داشته باشید که با انتخاب گریل های گازی مشعل های دستگاه بیشترین بخشی هستند که احتیاج به تعویض دارند. اغلب مشعل های این دسته از محصولات حدودا دو الی 10 سال دوام بدارند و مشعل های دارای گارانتی بیشتر از مشعل های بدون گارانتی عمر می نمایند. البته گفتنی است که تعویض مشعل ها در اغلب موارد چیزی حدود 10 دقیقه زمان می برد و چندان دردسرساز نیست.

4. مشعل های مادون قرمز را نادیده بگیرید!

بعضی از دستگاه های گریل گازی در بازار دارای مشعل های مادون قرمز هستند که ادعا می گردد می توانند گرمای بیشتری را برای پختن استیک یا مواد غذایی کوچک مانند قارچ و ذرت ارائه دهند. به همین دلیل متخصصین امر توصیه می کنید که در زمان خرید از چنین مدل هایی چشم پوشی کنید، زیرا آزمایش های مکرر نشان می دهد که مشعل های مادون قرمز گزینه هایی بهتر از مشعل های گاز معمولی نیستند.

5. با دقت چارچوب دستگاه گریل را آنالیز کنید

در هنگام خرید انواع دستگاه های گریل، باید به ساختار دستگاه توجه داشته باشید. دستگاه های گریل مونتاژ شده و ایستاده را از چند نقطه به منظور تست استحکام آن حرکت دهید. به یاد داشته باشید که هرچه سیستم پایدارتر باشد، گزینه ای بهتر برای خرید است. محفظه گریل، چرخ ها، درب و بخش آتش (در مدل های زغالی) را آنالیز کنید.

به طور کلی محفظه هایی از جنس فولادی ضدزنگ با ساختار بدون درز و اتصالات جوش خورده، معمولاً محکم تر از محفظه های از فولاد رنگ شده با ساختار دارای پیچ و مهره هستند. بعلاوه در خصوص مدل های چرخ دار به خاطر داشته باشید که چرخ هایی با یک محور کامل و یک دست بهتر از دستگاهی با چرخ های جداگانه و پیچ شده به چارچوب گریل است.

6. ایمنی دستگاه های گریل را در نظر بگیرید

گریل های مستحکم تنها از نقطه نظر دوام و ماندگاری بااهمیت نیستند، بلکه ایمنی بالایی هم دارند. به طور کلی اینکه دستگاه گریل ساختار راسخ و ثابت داشته باشد مهم است، چراکه به راحتی معکوس نمی گردد. بعلاوه از خرید محصولاتی با گوشه ها و لبه های صیقل نخورده و تیز خودداری کنید.

مروری بر کلیدی ترین ویژگی هایی که یک گریل باکیفیت باید داشته باشد!

به طور کلی در زمان خرید دستگاه گریل بعضی از ویژگی های خاص ممکن است به شما در انتخاب وسیله ای کاربردی تر یاری کند. ویژگی های پیشرفته ای مانند کشوهای متحرک برای نگهداری ظروف و چاشنی ها، راحتی بیشتری را در زمان کار به شما ارائه می دهد. سایر ویژگی ها مانند وجود سینی روغن کشی، کار پختن و تمیز کردن آن را آسان تر می نماید. با توجه به آنچه مطرح شد در این بخش بر کلیدی ترین ویژگی هایی که یک گریل باکیفیت باید داشته باشد، مروری خواهیم داشت.

گریت های فولادی و ضدزنگ

گریت های فولادی ضدزنگ و چدنی که روکشی شده باشند برای پختن و حفظ دمای یکسان در زمان کباب کردن مواد غذایی برترین گزینه هستند. بعلاوه به منظور استفاده مکرر و طولانی گریت های ضدزنگ انتخابی بادوام تر هستند.

جرقه زن الکتریکی

یک جرقه زن الکترونیکی معمولا گزینه ای راحت تر و قابل اعتمادتر از یک جرقه زن سنتی به شکل چرخشی یا دکمه ای است، زیرا احتمال اختلال و خرابی کمتری دارند.

وجود مشعل جانبی در گریل

با وجود یک مشعل جانبی در کنار دستگاه باربیکیو یا گریل خود، می توانید در حین کباب کردن غذای اصلی، یک سری ذرت بپزید یا حبوبات پخته را گرم نگه دارید. بعضی از مشعل های جانبی قابلیت گریل هم دارند.

چراغ های LED-Lit و نشانگر سوخت مصرفی

به منظور کباب کردن و آماده سازی شام بعد از غروب، بعضی مدل های گریل ال ای دی هایی دارند که سطح بالای غذا، صفحه کنترل یا دستگیره ها را روشن می نماید. از طرفی وجود نشانگر سوخت مصرفی اندازه پروپان به جای مانده در مخزن گریل را نشان می دهد. البته ضروری است بدانید که اگر گریل شما چنین نشانگری ندارد، می توانید آن را جداگانه هم بخرید.

سینی قابل حرکت برای نگهداری از مخزن پروپان

اگر گریل سفری یا باربیکیوی شما از نوع بزرگ یا میانه است، وجود سینی قابل حرکت برای نگهداری از مخزن پروپان در صورت تمام شدن گاز، تعویض مخزن را بسیار آسان تر می نماید.

شیرهای دوگانه سوز یا کیت تبدیل گاز شهری

بیشتر گریل ها یا باربیکیوهای گازی از گاز پروپان استفاده می نمایند، اما بعضی از مدل ها دارای شیرهای دوگانه سوز برای تبدیل از حالت پروپان به گاز طبیعی (شهری) هستند. البته شما می توانید از یک کیت تبدیل به منظور اضافه کردن چنین قابلیتی به گریل خود بهره ببرید. بنابراین هنگامی که به گاز شهری متصل شوید، سوخت گریل هرگز تمام نخواهد شد و احتیاجی به خرید و پر کردن دائمی مخازن پروپان نیست. اما باید در نظر داشته باشید که در چنین حالتی دستگاه شما کمتر متحرک خواهد بود.

امکاناتی که کار با دستگاه گریل در فضای آزاد را راحت تر می نماید

در کنار تمام ویژگی های کاربردی که اشاره نمودیم وجود یک سری تجهیزات هم فرآیند کار با دستگاه گریل به ویژه مدل های خارج از خانه را راحت می نماید.

  • چرخ ها؛ با یاری چرخ می توانید به راحتی برای پختن کباب در هر جایی مانور دهید.
  • قفسه های گرم نگهدارنده غذا؛ وجود چنین بخشی در گریل یا باربیکیو در حین پختن بقیه غذا، بخش از مواد غذایی آماده شده را گرم نگه دارید.
  • سینی جمع آوری خاکستر؛ این قسمت به صرفه جویی در زمان در حین تمیز کردن دستگاه یاری می نماید.
  • قفسه ها؛ قفسه ها مکان هایی ایدئال برای نگهداری ظروف، سس ها، چاشنی ها، سینی ها و نوشیدنی ها هستند.
  • هود و دودکش؛ چنین امکانی به گرم نگه داشتن غذا با هوای گرم و در عین حال خروج دود اضافی یاری می نماید.

معرفی پرفروش ترین مدل های باربیکیو در بازار ایران

در این بخش از راهنمای خرید انواع گریل و باربیکیو به سراغ پرفروش ترین مدل های این وسیله های کاربردی می رویم تا مقاله خود را به جامع ترین شکل ممکن به شما ارائه کنیم.

گریل و کباب پز برقی پارس خزر مدل بریاجی

گریل و کباب پز برقی پارس خزر مدل بریاجی کالایی با قیمت مناسب و گارانتی 24 ماهه شرکت پارس خزر است که دارای مشخصاتی از جمله سیستم قطع اتوماتیک به منظور حفظ ایمنی خانواده، کارکردی برقی، دارای دستگیره های مقاوم به حرارت، 5 سیخ کباب از جنس استیل، قابلیت تنظیم ارتفاع سینی و سیخ ها در زمان پخت و دربی از جنس شیشه سیکوریت است.

گریل و کباب پز برقی پارس خزر مدل بریاجی همراه با سینی ای دو رو تفلون با کیفیت مناسب جهت گریل و سرخ کردن مواد غذایی به بازار عرضه شده و با وجود همین امکانات و قابلیت ها به یکی از پرفروش ترین گزینه های بازار تبدیل شده است. البته همانطور که قبلا هم اشاره شد، این مدل ها برای تهیه استیک چندان توصیه نمی شوند.

گریل و کباب پز برقی پارس خزر مدل بریاجی

2,750,000 تومان

مشاهده و خرید

گریل و باربیکیوی تفال مدل GC712 Opti

یکی از گزینه های بالارده با قابلیت نظافت بسیار آسان گریل و باربیکیوی تفال مدل GC712 Opti است. این محصولی دستگاهی 2000 واتی است که سه حالت پخت گریل و ساندوچ ساز و باربیکیو دارد. از طرفی این گریل خوش ساخت و باکیفیت مجهز به 6 برنامه از پیش معین شده جهت پخت انواع مواد غذایی است.

بعلاوه وجود سیستم جلوگیری از خشکی غذا و سیستم یخ زدایی موادغذایی از دیگر امکانات این مدل است که آن را به گزینه ای با ارزش خرید بالا تبدیل نموده است. گریل و باربیکیوی تفال مدل GC712 Opti برای استفاده دو فرد بالغ انتخابی مناسب است و می تواند به شکل عمودی هم سوار گردد، به این ترتیب از بابت جاگیری فضای خانه و آشپزخانه دیگر مسئله ای وجود نخواهد داشت.

گریل و باربیکیو تفال مدل GC712 Opti

7,289,000 تومان

مشاهده و خرید

باربیکیو مدل گازی ذغالی کد 110

یکی از مدل های کامل بازار که قابلیت سوییچ از حالت گاز مایع به گاز شهری را دارد، باربیکیو مدل گازی ذغالی کد 110 است. این محصول همراه با یک باکس زغالی به بازار عرضه شده است، به این ترتیب در تابستان یا روزهای گرم سال می توانید از پختن کباب بر روی زغال لذت ببرید.

اندازه تحمل دما در این نوع باربیکیو تا 520 درجه سانتی گراد است و جنس بدنه ای از آهن دارد. گفتنی است که این مدل سیستم پخت وپز دارای چرخ هایی برای جابه جایی راحت آن است و ابعادی به اندازه 120x52x115 سانتی متر دارد.

باربیکیو مدل گازی ذغالی کد 110

30 %

7,680,000

5,376,000 تومان

مشاهده و خرید

باربیکیو مدل رومیزی ژاپنی

یکی از مدل های مجذوب کننده برای تهیه انواع کباب، باربیکیو مدل رومیزی ژاپنی است که دارای ویژگی های شاخصی همانند بدنه ای از جنس فولاد ضدزنگ با روکش آلومینیوم، وزن 750 گرمی، قابلیت فیلتر گردوغبار و قابل شست وشو است. این مدل باربیکیوی رومیزی با استفاده از زغال کار می نماید اما جالب است بدانید که با وجود یک باکس استیل در ساختار این کالا می توانید آن را به یک اجاق الکلی تبدیل کنید!

اجاق خانگی از نوع رومیزی و مدل ژاپنی یک ترکیب عالی و جمع و جور از منقل و باربیکیو است که برای طبخ انواع غذاها گزینه ای کاربردی و به صرفه است. بعلاوه ابعاد کوچک (13x13x12 سانتی متر) و ساختار قابل حمل این وسیله استفاده از آن را در هر جایی ممکن نموده است.

باربیکیو مدل رومیزی ژاپنی

4,500,000 تومان

مشاهده و خرید

گریل مه پویا مدل GP-95D

گریل مه پویا مدل GP-95D کالایی از نوع رومیزی است که با مشخصات قابل توجهی همانند سوئیچ ایمنی، نمایشگر دیجیتال، 10 برنامه متنوع برای پخت، سطح تابه ای از جنس تفلون، حدبیشتر توان مصرفی 1400 وات و قابلیت نظافت آسان همراه شده است.

این نوع باربیکیو و گریل از نوع برقی است و تعداد المنت های حرارتی آن به دو عدد می رسد، درجه حرارت المنت های دستگاه برحسب نوع غذا قابل تنظیم است و در بخش انتهایی ظرف های مخصوص گریل فرورفتگی وجود دارد که به خروج روغن اضافی از غذا یاری می نماید. جالب است بدانید که این گریل چندکاره به راحتی قابلیت گریل کردن، ساندویچ ساختن، تهیه کباب، پخت پیتزا، انواع کوکو و کیک را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل اندازه روغن دارد.

گریل مه پویا مدل GP-95D

3,250,000 تومان

مشاهده و خرید

باربیکیوی پارمیس مدل BBQ 412

یکی از گزینه های چندکاره بازار که به عنوان آتش دان، باربیکیو و منقل کاربرد دارد، باربیکیوی پارمیس مدل BBQ 412 است. این محصول ایستاده علاوه بر امکان استفاده در محیط های باز اطراف خانه، به دلیل سبکی و قابلیت باز بسته شدن فوری و حمل آسان، گزینه ای بی دردسر برای سفر و کمپینگ هم به شمار می رود.

این محصول در دو دسته 50 و 90 سانتی متری به بازار عرضه شده است و با استفاده از زغال در حالت پایه بلند، جهت طبخ انواع کباب قابل استفاده است. از طرفی خبر خوب اینکه باربکیو مخصوص و همراه این کالا برای گریل انواع غذاها از جمله انواع استیک کاربردی است. قابلیت نظافت آسان از دیگر مشخصه های این نوع باربیکیو است که همراه با وزن کلی حدودا 7 کیلوگرم و ابعادی به اندازه 640x640x900 سانتی متر گزینه ای محبوب برای مهمانی ها در خارج از محیط منزل است.

باربیکیو پارمیس مدل BBQ 412

2,249,430 تومان

مشاهده و خرید

کباب پز مدل G9000

یکی از گزینه های روکار، آهنی و با کارکردی راحت و بدون بهم ریختگی در بازار، کباب پز مدل G9000 است که کارکرد آن به این شکل است که در ابتدا باید آن را بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید، به طوری که شعله مستقیما داخل حفره شعله گیر قرار گیرد سپس برای کیفیت بهتر پخت و جلوگیری از پخش بو در محیط هنگام طبخ غذا 1 لیوان آب داخل شعله گیر بریزید و پس از آن تور سیمی را بر روی آن قرار دهید. به این ترتیب کباب پز شما آماده طبخ هر نوع غذایی با دوری از روغن و صرفه جویی در مصرف است. وزن این کالا حدودا 1600 گرم است و ابعادی به اندازه 37x35x10 سانتی متر دارد.

کباب پز مدل G9000

28 %

320,000

232,000 تومان

مشاهده و خرید

گریل جورج فورمن مدل 25041GCC

گریل جورج فورمن مدل 25041GCC یکی دیگر محصولات خانگی و رومیزی است که با حدبیشتر توان مصرفی 1650 وات به بازار عرضه شده است. این مدل گریل از نوع برقی است و با وجود نشانگر نمایش شرایط می تواند در پخت راحت و بی دردسر انواع مواغذایی یاریی بزرگ باشد. وجود درب در ساختار این محصول همراه با دو المت حرارتی پرقدرت از دیگر مشخصات این دستگاه است. گفتنی است که وزن گریل جورج فورمن مدل 25041GCC تنها 3.2 کیلوگرم است و ابعاد آن به 348x318x109 سانتی متر می رسد که برای طبخ غذا برای 4 نفر ایدئال است.

گریل جورج فورمن مدل 25041GCC

3,690,000 تومان

مشاهده و خرید

کباب پز روگازی کیوبی مدل کیوبیک

کباب پز روگازی کیوبی مدل کیوبیک یکی دیگر از نمونه کالاهای روکار با بدنه ای از جنس فولاد و روکش سرامیک است که با دسته هایی فلزی همراه شده است. این نوع کباب پز از نوع روکار یا مناسب برای قرارگیری بر روی شعله گاز است و با هر بار استفاده از آن می توانید برای 2 الی 3 نفر کباب تهیه کنید.

گفتنی است که طراحی نوآورانه این محصول با پخش حرارت به طور یکنواخت، کباب را بدون سوختگی و خشک شدن، مغزپخت می نماید و در کنار آن صفحات این کالا به گونه ای طراحی شده اند که مانع از کثیف شدن اجاق گاز در زمان کار می شوند. در حالت کلی کباب پز روگازی کیوبی مدل کیوبیک محصولی ایدئال برای صرفه جویی در زمان و تهیه وعده های غذایی رژیمی و سالم است.

کباب پز روگازی کیوبی مدل کیوبیک

239,000 تومان

مشاهده و خرید

کباب پز گازی آتش مهر مدل steel55

کباب پز گازی آتش مهر مدل steel55 محصولی با بدنه استیل و از نوع گازی و مستقل است که دارای ویژگی هایی همانند 8 سر شعله مجزا از جنس چدن، دو شیر کنترل، سینی های گالوانیزه و وزن حدودا 1.7 کیلوگرمی است. این محصول ایرانی اما باکیفیت امکان تغییر ورودی گاز اصلی به وسیله خود کاربر به صورت چپ یا راست را دارد، بنابراین می توانید بنابر شرایط خود و به دلخواه خود ورودی گاز را تغییر دهید.

بعلاوه در زیر کباب پز یک سینی متحرک از جنس گالوانیزه برای جمع آوری اشک کباب تعبیه شده است که به نظافت راحت تر محیط و جلوگیری از ریخت وپاش یاری شایانی می نماید. توجه داشته باشید که این محصول به صورت پیش فرض برای استفاده با گاز شهری آماده شده است اما در صورت تمایل قابل تغییر به گاز کپسولی به وسیله فردی متخصص است.

کباب پز گازی آتش مهر مدل steel55

1,969,000 تومان

مشاهده و خرید

گریل جی پاس مدل GGM5394

یکی دیگر از مدل های گریل رومیزی و با قیمت کم در بازار ایران گریل جی پاس مدل GGM5394 است. این محصول دارای مشخصاتی همانند وجود صفحات گریل بزرگ به ابعاد 28×17 سانتی متر، دارای قفل کودک، از نوع برقی و رومیزی است که رضایت بالایی را در بین خریداران به دست آورده است. وزن این مدل دستگاه گریل تنها به 2.2 کیلوگرم می رسد و با وجود اقلام همراهی چون ظرفی مجزا برای روغن اضافی و کاردک مخصوص می توان گزینه ای میان رده و خوش قیمت برای تجربه خوردن غذای سالم و خوشمزه باشد.

گریل جی پاس مدل GGM5394

2,000,000 تومان

مشاهده و خرید

باربیکیو و باد بزن مدل جامی سه پایه

یکی دیگر از مدل های ایستاده با بدنه ای تفلون در بازار ایران باربیکیو و باد بزن مدل جامی سه پایه است که دارای مشخصاتی همانند قابلیت اتصال به زمین، قیمت پایین، وزنی 3.2 کیلوگرمی و قابل حمل است. عرض مفید قابل استفاده در این مدل باربیکیو حدودا 35 سانتی متر است بنابراین برای طبخ غذا برای 2 فرد بالغ مناسب است. البته لازم به تاکید است که چندان به رنگ بدنه این محصول دل خوش نکنید، چراکه در اغلب موارد بعد از یک الی دو بار استفاده از بین می رود. در حالت کلی این مدل باربیکیو با توجه به قیمت و امکانتی که به کاربران ارائه می نماید، گزینه ای با ارزش خرید میانه است.

باربیکیو و باد بزن مدل جامی سه پایه

500,000 تومان

مشاهده و خرید

کباب پز ایکیا مدل KÅSEBERGA

کباب پز ایکیا مدل KÅSEBERGA کالایی زغالی با بدنه فلزی است که برای استفاده در پارک و کمپینگ انتخابی مناسب است. وجود تخته خردکن در این محصول علاوه بر کاربردی که دارد می تواند به شکل محکم بر روی درب کباب پز قرار گیرد و به پخت بهتر موادغذایی یاری کند.

از طرفی جالب است بدانید که کباب پز ایکیا مدل KÅSEBERGA علاوه بر قابلیت گریل کردن، تا هم می گردد! بنابراین می توانید به راحتی آن را جابه جا کنید. وجود صفحه دندانه دار به منظور جلوگیری از افتادن مواد غذایی کوچک در زغال ها و طراحی دریچه های هوا در ساختار این کالا به منظور پخت بهتر از دیگر مشخصه های این محصول است. ابعاد این کباب پز 35x35x26 سانتی متر است.

کباب پز ایکیا مدل KÅSEBERGA

4,499,000 تومان

مشاهده و خرید

گریل آکسو مدل 2021

گریل آکسو مدل 2021 محصولی برقی، رومیزی و درب دار است که با دو صفحه شیاردار داخلی و از جنس استیل در قسمت بالایی و زیرین کالا و بدنه ای از چدن خالص برای تهیه انواع گریل، مواد غذایی و گوشت کاربردی است. از جمله اقلام همراه این گریل توری کباب پز است که به شما امکان پخت کباب را می دهد. توان مصرفی 1500 وات، وجود سوئیچ ایمنی در ساختار دستگاه، قفل کودک، قابلیت نظافت راحت و وزن 2 کیلوگرمی از دیگر ویژگی های گریل آکسو مدل 2021 است که با وجود قیمت مناسب گزینه ای ایدئال برای استفاده در آپارتمان های کوچک و بدون تهویه است.

گریل آکسو مدل 2021

مشاهده کالا

سخن انتهای

هدف ما از نوشتن این راهنمای خرید آشنایی شما با انواع مدل های دستگاه گریل بود تا به یاری آن بتوانید سبک زندگی سالم تری را پیش بگیرید و از خوردن غذاهایی با طعم عالی اما سالم لذت ببرید. در انتها امیدواریم که این مقاله در راستا افزایش آگاهی شما برای خرید انواع کباب پز، باربیکیو و گریل یاری نماینده بوده باشد.

منبع: Consumer Reports

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیوی گازی باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم که قبل از خرید گریل و باربیکیوی گازی باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید