5 هزار تن کشمش از استان قزوین صادر شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مجید برزگر در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی گمرک استان قزوین در سال 1394 مقدار 5.4 هزار تن انواع کشمش به ارزش 8.2 میلیون دلار از استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

5 هزار تن کشمش از استان قزوین صادر شد

وی اضافه کرد: میزان صادرات کشمش استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 هزار تن به ارزش 3.3 میلیون دلار از نظر وزنی 145 درصد و از نظر ارزشی 148 درصد رشد داشته است.

برزگر گفت: میزان دقیق صادرات کشمش فراوری و سورت شده از استان قزوین بیش از 5 هزار تن است چون بخش عمده ای از کشمش استان به وسیله صادرکنندگان سایر استانها و یا از سایر گمرکات کشور صادر می گردد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان نمود: کشور های آلمان، ترکیه، جمهوری چک، لهستان، ایتالیا، مجارستان، عراق، اتریش، رومانی، تایلند، قزاقستانریال گرجستان، کانادا، بلغارستان، امارات و ... از جمله کشور های مقاصد صادراتی عمده کشمش استان قزوین در سال 1394 بوده اند.

به گفته وی در سال 1394 حدود 112 هزار تن کشمش به ارزش 254 میلیون دلار از ایران به سایر کشورهای دنیا صادر شده است که این رقم از نظر ارزشی 1.5 درصد افزایش روبرو بوده است.

وی در سرانجام اضافه کرد: علاوه بر صادرات کشمش، خرما به میزان 120 تن به ارزش 115 هزار دلار به سایر کشورهای دنیا صادر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 هزار تن کشمش از استان قزوین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار تن کشمش از استان قزوین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید