کپسول استارلاینر 2022 به فضا می رود

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از ورج، این سازمان در یک پست وبلاگی اعلام نمود هم اکنون مشغول ارزیابی پتانسیل برنامه پرتاب این مأموریت است. در این متن آمده است: تیم ما هم اکنون به علت تعلیق در آماده سازی سخت افزاری، مانیفست موشک و قابلیت دسترسی به ایستگاه فضایی، مشغول آنالیز فرصت های پرتاب در نیمه نخست 2022 است.

کپسول استارلاینر 2022 به فضا می رود

استیون استیچ مدیر برنامه سرنشین دار تجاری ناسا در این راه اظهار داشت یک چالش پیچیده برخی بخش های فضاپیما را تحت تأثیر قرار داده که دسترسی به آنها آسان نیست و نیازمند روشی علمی و عملکرد مهندسی صحیح است.

کپسول استارلاینر بویینگ یکی از دو وسیله پرتابی است که برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شده و بخشی از برنامه ارسال تجاری فضانوردان به فضا است. کپسول کرو دراگون متعلق به اسپیس ایکس هم تحت همین برنامه توسعه یافت.

طی این طرح ناسا از هر شرکت خواسته بود یک پرواز آزمایشی بی سرنشین و پس از آن یک پرواز آزمایشی سرنشین دار انجام دهند. استارلاینر تا به امروز فقط یک تست بدون سرنشین انجام داده که قبل از رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی دچار اختلال نرم افزاری شد.

بویینگ امیدوار بود در تابستان سال جاری استارلاینر را برای دومین بار به فضا پرتاب کند اما چند ساعت قبل از شروع عملیات، اختلالاتی در کپسول رصد شد و ناسا پرتاب را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کپسول استارلاینر 2022 به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول استارلاینر 2022 به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید