کمخونی مردان بالای 40 سال نشانه کدام سرطان است؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، یک فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد درخصوص ارتباط کم خونی مردان بالای 40 سال و یکی از انواع سرطان توضیحاتی را ارائه کرد.

کمخونی مردان بالای 40 سال نشانه کدام سرطان است؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی از وبلاگ فرافایلی، امیر سعیدصادقی فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ از ضایعات پیش سرطانی مثل پولیپ ایجاد می شود و بطور معمول مدت زمان تشکیل پولیپ تا تبدیل شدن آن به سرطان یک دوره 10 ساله زمان می برد.

سعیدصادقی افزود: بطور معمول انواع سرطان ها در گام های اولیه بدون علامت هستند، اما اگر هر یک از افراد به علائمی که در بدن آن ها نشان داده می شود توجه کنند، با تشخیص های اولیه و هزینه بسیار پایین می توانند از بروز این بیماری های مهلک جلوگیری کنند.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص علائم سرطان روده بزرگ، گفت: درد های شکمی، خون ریزی های گوارشی، کاهش وزن، یبوست و اجابت مزاج و کم خونی از شایع ترین علائم سرطان روده بزرگ محسوب می شوند. اغلب کم خونی و فقر آهن در مردان بالای 40 نشان دهنده ابتلا به این بیماری است.

وی یادآور شد: برنامه های غربالگری سرطان به دو دسته عمده تقسیم می شوند. غربالگری در افراد پر خطر و یا آن دسته از افرادی که دارای علائم سرطان هستند و کسانی که سابقه خانودگی سرطان روده بزرگ را دارند.

این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام نمود: مبتلایان به این نوع سرطان پس از شناسایی از طریق عمل کولونوسکوپی تحت درمان قرار می گیرند.

سعیدصادقی شرح داد: افرادی که سرطان های توارثی در خانواده های آن ها وجود دارد بعد از سنین مذکور باید با پزشکان متخصص مشاوره داشته باشند. همچنین افراد نباید از غربالگری های دوره ای غافل شوند و حتما علائم بالینی مانند کاهش وزن، خون ریزی، یبوست و درد های شکمی را جدی بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

به "کمخونی مردان بالای 40 سال نشانه کدام سرطان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمخونی مردان بالای 40 سال نشانه کدام سرطان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید