کشف قدیمی ترین جنگل فسیلی در نیویورک

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از گاردین، قدیمی ترین جنگل فسیلی شناخته شده در یک معدن سنگ در ایالت نیویورک کشف شده است. این جنگل چشم انداز جدیدی از شیوه دگرگون شدن سیاره زمین از طریق درختان را فراهم می نماید.

کشف قدیمی ترین جنگل فسیلی در نیویورک

جنگل فسیلی مذکور در نزدیکی شهر کایرو(Cairo) کشف شده و از ایالت نیویورک تا پنسیلوانیا و فراتر از آن کشیده شده است. محققان قدمت این جنگل را 386 میلیون سال تخمین می زنند.

این یکی از 3 جنگل شناخته شده فسیلی در یک عصر است.جالب آنکه جنگل فسیلی تازه کشف شده 2تا 3 میلیون سال کهن تر از جنگلی مشابه در گیلبوا (واقع در ایالت نیویورک) است.

کریس بری از دانشگاه کاردیف در این باره می گوید:جنگل های فسیلی بسیار نادر هستند. برای درک بهتر درباره آنکه چگونه درختان دی اکسید کربن را از اتمسفر جذب می نمایند باید اکولوژی و مکان رویس نخستین جنگل ها را آنالیز کرد.

این جنگل بسیار وسیع است و در ختان فسیلی آن به چشم انسان عجیب به نظر می رسد. یک رهگذر مجموعه ای از درختانCladoxylopsid را رصد نموده بود. این درختان با ارتفاع 10 متر هیچ برگی ندارند و شاخه های کوچک آنها شبیه ساقه کرفس است.در فسیل ها درختی به نام Archaeopteris رصد شده که که شبیه کاج است. به گفته بری این نوع درختان به راحتی از نمونه های امروزی قابل تشخیص هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشف قدیمی ترین جنگل فسیلی در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین جنگل فسیلی در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید