کاربران کدام کشور بیشتر از اسپیکر هوشمند استفاده می نمایند؟

کاربران در بعضی کشورها در مقایسه با سایر مناطق دنیا، برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان داده اند.

کاربران کدام کشور بیشتر از اسپیکر هوشمند استفاده می نمایند؟

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام نموده بودند که اسپیکرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد که همین اتفاق نیز افتاد به گونه ای که آمار فروش اسپیکرهای هوشمند در سال گذشته عملکرد موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر کاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.

این تحلیلگران که برای سال 2018 میلادی، فروش بالغ بر 50 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را برآورد نموده بودند، با توجه به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای دنیای پیش بینی های خود را برای سال 2019 به بیش از سه برابر رساندند و اعلام کردند که حدود 200 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در امسال میلادی در بازارهای دنیای عرضه و به فروش خواهد رسید.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیز، کاربران در سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی بیشتر از سایر کشورهای دنیا از خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال نموده اند. به گونه ای که 4.1 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند توسط کاربران آمریکایی، 1.8 میلیون دستگاه در چین و 730 هزار دستگاه نیز در کره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیده است.

همچنین کاربران آمریکایی برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند، مدل های مختلف توسعه داده شده توسط شرکت های آمازون، گوگل و اپل را انتخاب نموده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح داده اند. این در حالیست که کاربران در کشورهای چین و کره جنوبی، اسپیکرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شرکت های وطنی خود نظیر شیائومی، علی بابا و لاین را برگزیده اند.

از آنجا که امسال 2017 میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود. در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می گیرد.

نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را که میان دو شرکت آمریکایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند درگرفته است، در بازه زمانی فصل های مختلف سال های 2017 و 2018 نشان می دهد:

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت های هوشمند به کاربران امکان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل نمایند، به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز آگاه شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم نمایند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار نموده و به مخاطبان موردنظر خود پیغام متنی ارسال نمایند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیغام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کاربران کدام کشور بیشتر از اسپیکر هوشمند استفاده می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران کدام کشور بیشتر از اسپیکر هوشمند استفاده می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید