چرا نینجا توییچ را ترک کرد؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، همان طور که احتمالا می دانید، نینجا استریمر مشهور پلتفرم توییچ مدتی قبل بیان کرد که می خواهد از این سرویس جدا گردد و استریم های خود را روی پلتفرم استریمینگ میکسر ادامه دهد. در آن موقع عده زیادی از تصمیم نینجا شگفت زده شدند و دلایلی مختلفی برای آن آوردند. ولی با این همه به نظر می رسد که توییچ به عنوان یک شبکه استریمینگ چندان برای خواسته های نینجا احترام قائل نبوده و از رشد او در خارج از دنیای بازی های ویدیویی جلوگیری نموده است.

چرا نینجا توییچ را ترک کرد؟

به تازگی جسیکا بلوینز - همسر و مدیر برنامه های نینجا - در مصاحبه ای با وب سایت بیزنس اینسایدر ادعا نموده است که تصمیم نینجا درباره ترک توییچ و انتقال او به میکسر تنها به خاطر دلایل اقتصادی نبوده است. طبق گفته بلوینز، قرارداد توییچ با نینجا بسیار محدودکننده بود و آن ها توانایی های نینجا را جهت تبدیل به شک شخصیت بزرگ در خارج از دنیای بازی های ویدیویی محدود کردند. از زمان جدایی نینجا از پلتفرم توییچ، او یک قرارداد بزرگ با شرکت آدیداس به ثبت رسانده است و قرار است نقش کوچکی در فیلم جدید رایان رینالدز با نام Free Guy داشته باشد.

جسیکا بلوینز در مصاحبه خود ادعا کرد: نینجا نمی توانست برند خود را در خارج از بازار بازی های ویدیویی گسترش دهد. پیش از این هم اختلافاتی بین اسپانسرها فعلی او و قراردادهای آن پلتفرم اجرا شده بود.

در این بین هم نینجا و هم جسیکا نگرانی ها و خواسته های خود را با توییچ در میان گذاشتند، اما این شرکت در نهایت هیچ توجهی به آن ها نکرد و طبق گفته جسیکا، برای خواسته های آن ها ارزشی قائل نشد. بنابراین با وجود محدودیت قراردادها و گسترده شدن برند نینجا، او تصمیم گرفت تا استریم های خود را روی پلتفرم میکسر ادامه دهد؛ انتقالی که برخلاف گفته عموم مردم، پول زیادی را برای نینجا به همراه نداشت.

جسیکا درباره رقم قرارداد نینجا چنین گفت: پول آخرین چیزی بود که به آن فکر می کردیم. به نظر می رسد که آن ها نمی دانند پشت صحنه دقیقا چه خبر است و چقدر کوشش کردیم تا این قرارداد نهایی گردد.

در حال حاضر نینجا برای چند ماهی روی پلتفرم میکسر استریم می نماید و در این مدت توانسته به آمار بزرگی دست پیدا کند. با این حال، به نظر می رسد که میکسر هنوز نمی تواند رقیب چندان جدی ای برای توییچ محسوب گردد. طبق آخرین اطلاعاتی که گروه StreamElements منتشر نموده، از زمان پیوستن نینجا به میکسر، مدت زمان تماشای محتوای میکسر حدود 3 میلیون ساعت افزایش پیدا نموده است (از 37.7 میلیون به 40.2 میلیون ساعت). در همین مدت، آمار توییچ از 850.6 میلیون ساعت به 932.1 میلیون ساعت رسیده است. علاوه بر این، طی سه ماهه دوم سال سهم توییچ از بازار حدود سه درصد بیش تر شده است.

بر اساس گفته مدیر StreamElements، انتقال نینجا به میکسر آن چیزی نبود که آن ها انتظارش را داشتند و در این مدت تغییر خیلی بزرگی رخ نداده است.

با اینکه مشارکت نینجا در پلتفرم میکسر تغییر چندان بزرگی برای آن ها به همراه نداشت، اما جسیکا بلوینز ادعا می نماید که اخیرا توییچ هم به یک محیط کار سمی و اذیت کننده برای نینجا تبدیل شده بود، طوری که او در چند ماه اخیر از استریم کردن روی این پلتفرم لذت نمی برد. او افزود که به خاطر شرایط موجود، نینجا عشق و علاقه خود را نسبت به استریم بازی ها از دست داده بود. با این حال، اینطور که به نظر می رسد حالا نینجا در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد و از لحاظ کیفیت استریم به روزهای اوج خودش بازگشته است.

به صورت کلی این حرکت برای هر دو طرف مسائلی را هم به همراه داشته است. نینجا با رفتن از توییچ قطعا تعداد زیادی از دنبال کننده های خود را از دست داده است. از طرفی دیگر هم توییچ یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین چهره های دنیای بازی را از دست داده است؛ طوری که در این چند مدت اخیر تعداد بینندگان بازی فورت نایت با وجود غیبت دوتا از بزرگ ترین استریمرها به طرز چشم گیری کاهش پیدا نموده است. البته این را هم بگوییم که توییچ در این بین بیکار ننشسته و از زمان ترک نینجا سعی نموده تا از کانال و تعداد دنبال کنندگان او نهایت استفاده را ببرد و تبلیغاتی را به اشتراک بگذارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا نینجا توییچ را ترک کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نینجا توییچ را ترک کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید