شرایط 45 شهر کشور قرمز است، تاثیر محدودیت های تردد به این زودی تعیین نمی گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مردانی گفت: در حال حاضر شرایط 45 شهر کشور قرمز است و باید برای آن ها محدودیت های تردد در نظر گرفته گردد.

شرایط 45 شهر کشور قرمز است، تاثیر محدودیت های تردد به این زودی تعیین نمی گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از وبلاگ فرافایلی، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا و متخصص بیماری های عفونی در مورد تاثیر محدودیت های جدید کرونایی بر فرایند شیوع ویروس، اظهار کرد: براساس اطلاعات ارائه شده توسط وزیر بهداشت نزدیک به 40 درصد از رفت و آمد های داخل شهری و 50 درصد از رفت و آمد های برون شهری کاهش یافته و این بسیاری مسرور کننده است، اما کاش این محدودیت ها چند ماه قبل اعمال می شد تا شاهد جان باختن افراد زیادی نبودیم.

او گفت: با توجه به شرایط موجود باید در دیگر کلان شهر ها نیز محدودیت های تردد را ایجاد کنیم، زیرا 45 شهر کشور شرایط قرمز دارند.

مردانی اضافه کرد: باتوجه به این که اعمال محدودیت ها در 5 کلان شهر اثرات مثبتی را برجا گذاشته است، باید این دسته از محدودیت ها برای دیگر شهر ها نیز اعمال گردد.

عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا درپاسخ به این سوال که چرا زدن ماسک و رعایت بهداشت نیز نتوانسته است از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری کند، تاکید نمود: هرچند که ابعاد کرونا در کشور ما گسترده تر است، اما این مشکل فقط در ایران وجود ندارد، حتی بعضی از کشور های اروپایی که تا حدی این بیماری را کنترل نموده بودند هم با گسترش بیشتر ویروس کرونا روبرو شده و حتی مقررات منع رفت و آمد شبانه را وضع نموده اند؛ بنابراین مردم باید همچنان به رعایت موارد بهداشتی بپردازند.

این متخصص بیماری های عفونی اعلام کرد: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی زدن ماسک، تعطیلی ادارات و مدارس هم در کنترل ویروس کرونا بسیار موثر است.

مردانی اضافه کرد: با توجه به این که عده ای از مردم همچنان در مراکز خرید در حال خرید هستند توصیه می گردد تا این مراکز مدتی بسته گردد، زیرا رفت و آمد به این مراکز سبب شیوع هرچه بیشتر ویروس خواهد شد.

او یادآوری کرد: در شرایط کنونی شستشوی مکرر دست ها نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا با انجام این کار می توان به قطع زنجیره انتقال عفونت های دستگاه تنفس فوقانی از قبیل آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا یاری کرد.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: استراتژی دیگری که می توان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به کاربرد عدم شرکت در تجمعات است و ضروری است مردم همچنان به برگزاری مراسم عروسی و سفر های غیر ضروری نپردازند.

او در پاسخ به این سوال که محدودیت های سفر تا چه حد در کنترل کرونا ویروس موثر است، گفت: تاثیر محدودیت های سفر به این زودی تعیین نمی گردد، بلکه یک تا دو هفته بعد با کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نمود پیدا نموده و آمار مرگ و میر تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

مردانی اعلام کرد: توصیه می گردد در شرایط کنونی مردم به مصرف دارو های غیر ضروری اصرار نداشته باشند.

تفاوت آنفلوانزا و کرونا

این متخصص بیماری های عفونی درخصوص امکان ابتلا مجدد افراد به بیماری کرونا، اضافه کرد: امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد، اما این امر به ندرت اتفاق خواهد افتاد و ابتلای افراد برای دومین بار به این ویروس بسیار خفیف تر خواهدبود.

مردانی در انتها گفت: آنفلوانزا یک بیماری حاد ویروسی است که با علائمی مانند تب و بدن درد شدید به یکباره بروز پیدا می نماید، اما بیماری کرونا به صورت تدریجی ظاهر می گردد و با علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و ازدست دادن حس بویایی و چشایی همراه است. همچنین آنفلوانزا پس از یک هفته از بین خواهد رفت در حالی که 14 تا 21 روز به طول می انجامد.

منبع: جام جم آنلاین

به "شرایط 45 شهر کشور قرمز است، تاثیر محدودیت های تردد به این زودی تعیین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط 45 شهر کشور قرمز است، تاثیر محدودیت های تردد به این زودی تعیین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید