ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به شعرخوانی اردوغان

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه این کمیسیون برای رسیدگی به اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه درباره ایران اطلاع داد.

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به شعرخوانی اردوغان

فداحسین مالکی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای پان ترکیست ها نوشت: اردوغان‬⁩ باید بداند که رویای امپراتوری عثمانی او پس از اقدامات داعش و کودتای 2016 در این کشور، از بین رفته است. به جای آنکه برای همسایه مقتدر کدورت ایجاد کنید، در کنار ما برای زمین گیر کردن دشمنان مشترک کوشش کنید. در اولین جلسه ⁧‫کمیسیون امنیت ملی‬⁩ به این موضوع رسیدگی می کنیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره باغ در باکو، شعری در رابطه با رود ارس خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست ها است.

این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به شعرخوانی اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به شعرخوانی اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید