هوشمندی در کاربرد پلاستیک با محصولات مجید پلاستیک

به گزارش وبلاگ فرافایلی، امروزه همگام با صنعتی شدن جوامع، زباله های بیشتری هم تولید می شود که دفع آنها از مسائل اساسی به خصوص در کشورهای در حال توسعه است.

هوشمندی در کاربرد پلاستیک با محصولات مجید پلاستیک

چگونگی فرآیند جمع آوری زباله های خرد و درنهایت دفع عمده آنها، مسائلی هستند که در سطح کلان مدیریت شهری تعریف می شوند؛ اما زباله ها در همان ابتدا که تولید می شوند باید به شیوه مناسبی دسته بندی و دفع شوند.

این کار معمولا از طریق قراردادن زباله ها در کیسه های پلاستیکی مخصوصی صورت می گیرد که به نام کیسه های زباله شناخته می شوند و انواع بسیار متنوعی دارند.

از مهم ترین چالش هایی که در خصوص استفاده از کیسه های زباله وجود دارد، متناسب نبودن طراحی و کیفیت آنها نسبت به زباله هایی است که درونشان قرار داده می گردد.

شرکت مجید پلاستیک آریا از مجموعه های باسابقه در تولید انواع مختلف کیسه های زباله با طراحی هوشمند و خلاقانه است که با تولید محصولاتی فناورانه توانسته به برطرف این مشکل یاری شایانی کند.

مؤسس و مدیرعامل شرکت مجید پلاستیک آریا در خصوص نحوه شکل گیری فعالیت این مجموعه به جام جم می گوید: شروع کار من در حوزه پلاستیک به 25 سال پیش بازمی گردد؛ در سال 75 و با خرده فروشی پلاستیک وارد این صنعت شدم. تقریبا پنج سال به توزیع پلاستیک به صورت خرده فروشی ادامه دادم تا اینکه در سال 80 با خرید دستگاه های مورد نیاز برای تولید محصولات پلاستیکی مختلف مانند نایلکس های چاپی دسته دار و نایلکس های بدون چاپ، وارد حوزه عمده فروشی و توزیع گسترده محصولات پلاستیکی در سطح شهر تهران شدم.

سید مجید کرامی ادامه می دهد: امروز شرکت مجید پلاستیک شش محصول اصلی دارد که از طریق فروشگاه های زنجیره ای مانند شهروند، رفاه و اتکا در دسترس خریداران قرار گرفته است. این شش محصول دارای گواهی ثبت اختراع هستند و به صورت انحصاری در شرکت مجید پلاستیک تولید می شوند. در حال حاضر هم مشغول کار روی طراحی و ساخت محصولات تازه برای افزودن به سبد محصولاتمان هستیم.

محصولات مجید پلاستیک در یک نگاه کیسه زباله مخصوص اتومبیل (MG)

این محصول در دو بسته بندی مختلف با تعداد 25تایی و 40تایی عرضه می گردد و هر بسته حاوی برگه های پلاستیکی مجزایی است که به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. هر برگ از این محصول یک کیسه زباله پلاستیکی نازک است و به منظور سهولت در استفاده، طراحی آن به شکل خاصی اجرا شده است.

در هر بسته از این محصول، یک حلقه قابل نصب بر روی لبه کیسه وجود دارد که از آن برای باز نگه داشتن دهانه کیسه استفاده می گردد. کیسه زباله اِم جی فقط از یک طرف دسته دارد؛ این دسته مانند قلابی است که می توان از آن برای آویزان کردن کیسه زباله از دسته دنده اتومبیل استفاده کرد یا آن را در دسترس سرنشینان عقب خودرو قرار داد.

کیسه زباله مخصوص پوشک نوزاد (Baby Bag)

بِیبی بَگ از نایلون معطر سه لایه ساخته شده است و یکی از معضلات اساسی مادران را برطرف می کند. پس از اینکه پوشک استفاده شده نوزاد درون این کیسه مخصوص قرار داده شده و درب آن بسته گردد، دیگر به هیچ نام رطوبت و بوی نامطبوع از آن خارج نمی گردد. مادران حتی می توانند در شرایط اضطراری این کیسه را داخل کیف خود قرار دهند و از آلوده نشدن محیط کیف اطمینان داشته باشند.

کیسه زباله مخصوص نواربهداشتی (Holder Pad)

در ساخت هولدر پد هم درست مانند کیسه زباله مخصوص پوشک نوزاد، از نایلون معطر سه لایه استفاده شده تا علاوه بر جلوگیری از انتشار آلودگی، رایحه مطبوعی هم در فضا متصاعد کند. مانند بیبی بگ، درب این محصول هم به گونه ای طراحی شده است که چسب آن فقط یک بار قابلیت بسته شدن داشته باشد و پس از بستن آن دیگر نمی توان کیسه را باز کرد. خانم ها با تهیه این محصول می توانند خیال خودشان را از بابت دور انداختن پدهای بهداشتی راحت کنند.

کیسه هوشمند مخصوص نگهداری مواد غذایی در فریزر (Keep Food):

کیپ فود نام محصول دیگری از مجید پلاستیک است که در دو مقدار مختلف تولید می گردد. درب این محصول چسب مخصوصی دارد که فقط با قرارگرفتن در معرض سرمای منفی22درجه سانتیگراد، خاصیت چسبندگی خود را ازدست می دهد. این ویژگی باعث می گردد وقتی کاربر مواد غذایی را در کیپ فود قرار داده و آن را در فریزر می گذارد، فقط یک بار بتواند درب کیسه را باز کرده و از محتویات داخل آن استفاده کند؛ به این ترتیب از استفاده چندباره مواد غذایی منجمدشده جلوگیری می گردد.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی کیپ فود، قابلیت تنظیم مقدار این کیسه هاست؛ شیوه بسته شدن درب این محصول به گونه ای است که به راحتی می توان ابعاد آن را تغییر داد و به مقدار دلخواه درآورد. این خصوصیت کیپ فود باعث شده است به جای عرضه آن در مقدار های بسیار زیاد، تنها با تولید آن در دو سایز مختلف، بتوان جوابگوی نیاز مشتریان بود.

راهی که باید پیموده گردد...

بنیان گذار مجموعه مجید پلاستیک آریا، درباره چشم انداز این شرکت و اهدافی که برای آینده آن متصور است می گوید: اکنون کارخانه مجید پلاستیک در جاجرود واقع شده است؛ اما به منظور توسعه ابعاد کسب وکارمان، یک کارخانه دیگر هم به مساحت 10هزار مترمربع در شهرک صنعتی دماوند 2 تهران در دست احداث داریم و امیدواریم در یکی دو سال آینده، با بهره برداری از این کارخانه بتوانیم برای حدود 200 تا 250 نفر اشتغال زایی کنیم.

کرامی در خاتمه می افزاید: هدف دیگری که برای آینده کسب وکارمان در نظر داریم، این است که انواع محصولات پلاستیکی موجود در بازار را تحت پوشش قرار داده و تمام این محصولات را تولید کنیم. علاوه بر این تقریبا 12 محصول تازه و منحصربه فرد هم در دست تولید داریم که بسیار کاربردی و مقرون به صرفه خواهند بود. این محصولات اکنون در حال طی مراحل ثبت اختراع هستند و امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به زودی آنها را روانه بازار کنیم.

پلاستیک های دوستدار محیط زیست

ارائه محصولات مجید پلاستیک در نمایشگاه بین المللی با استقبال بسیار خوبی از جانب کاربران روبرو شده است. مدیرعامل شرکت مجید پلاستیک علت اصلی این اقبال را پررنگ بودن نقش خلاقیت در طراحی محصولات این مجموعه می داند. به گفته او، هر کدام از محصولات این شرکت با هدف برطرف کردن یکی از معضلات جامعه مخاطبانش ساخته شده است؛ در حالی که پیش از این هیچ تولیدکننده ای برای برطرف این مسائل پیش قدم نشده بود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که مجموعه مجید پلاستیک را مورد توجه کاربران قرار داده و آن را به نام یک تولیدکننده دوستدار طبیعت معرفی می کند، خصوصیت زیست تخریب پذیری محصولات این شرکت است. به گفته کرامی، محصولات مجید پلاستیک نسبت به سایر محصولات پلاستیکی، با سرعت بسیار بیشتری وارد چرخه بازیافت در طبیعت می شوند و در تولید آنها تلاش شده کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشند.

ویژگی کاربردی دیگری که باعث افزایش علاقه مندی کاربران نسبت به محصول کیپ فود شده این است که در هر بسته از این محصول، یک ماژیک مخصوص واقع شده است که با استفاده از آن می توان محتویات داخل هر کیسه و تاریخ قرارگیری آن در فریزر را به راحتی رویش یادداشت کرد.

اطلاعات تماس با مجید پلاستیک

وبسایت:majidplastic.ir

اینستاگرام: ariaplastic.co

تلفن: 02176264361 و 02176264371 و 09102269001 و 09102269005

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ فرافایلی

منبع: جام جم آنلاین

به "هوشمندی در کاربرد پلاستیک با محصولات مجید پلاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندی در کاربرد پلاستیک با محصولات مجید پلاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید