همه چیز درباره برق لب و علت تولید آن

به گزارش وبلاگ فرافایلی، برق لب برای درخشان کردن لب و حجیم تر نشان دادن آن استفاده می شود. برق لب اولین بار برای استفاده در صنعت فیلم سازی تولید شده است.

همه چیز درباره برق لب و علت تولید آن

برق لب یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد است. از آن برای براق کردن و یادادن رنگی جزئی به لب ها استفاده می گردد. برق لب با درخششی که بر روی لب ایجاد می کندلب را زیباتر و لطیف تر جلوه می دهد.

انواع برق لب

مانند رژ لب، برق لب نیز انواع گوناگونی دارد و به روش های مختلفی می گردداز آن استفاده کرد. ممکن است برق لب در یک بطری کوچک استوانه ای و به شکل غلتکیباشد. یا اینکه مانند رژ لب های مایع دارای برس مخصوص باشد. نمونه دیگر آن تیوپیاست و مایع برق لب درون یک تیوپ کوچک و گاها در رنگ های فانتزی عرضه می گردد. نوع جدیدی از برق لب نیز وجود دارد که حاوی حجم دهندهاست. این گونه از برق لب از موادی تشکیل شده معمولا بی ضرر هستند و می توانند یکجایگزین مناسب برای تزریق کلاژن باشند. البته اثرات حجم دهندگی در این محصولاتموقتی هستند. برخی از انواع برق لب به شکل جامد و مانند رژ لب بی رنگ می باشند. از برق لب برای پوسته پوسته شدن لب ها هم استفاده می گردد زیرا بافت چرب آن سبب ترمیم لب می گردد.

کلاژن ( collagen)چیست؟

کلاژن اصلی ترین پروتئین در بدن انسان است و از زنجیره 3 پروتئین کهبه صورت مارپیچی به هم متصل هستند تشکیل شده است. این ساختار منحصر به فرد باعثخاصیت ارتجاعی در آن می گردد. تقریبا 33 درصد پروتئین های بدن کلاژن می باشند. اینپروتئین از بافت و اندام های بدن حمایت کرده و باعث اتصال آن ها به استخوان می گردد. کلاژن 75 درصد پوست را تشکیل می دهد. بنابراین ظاهر سالم و جوان پوستوابسته به بخش بزرگی از سلول های کلاژن سالم در آن می باشد. از این رولابراتوارهای زیبایی و مراکز تحقیقاتی در سراسر دنیا به دنبال یافتن راه های جدیدیبرای ساختن بافت کلاژن جدید و یا درمان کلاژن های آسیب دیده می باشند. در برخیموارد کلاژن به صورت مستقیم به پوست تزریق می گردد تا باعث کاهش چین و چروک و یاافزایش حجم لب ها شوند.

مواد تشکیل دهنده برق لب

برق لب از نوعی ماده واکس مانند، روغن و اندکی رنگدانه تشکیل می گردد.آن دسته از برق لب هایی که رنگی هستند، تنها دارای میزانی کمتر از 3 درصد رنگ می باشند.

تاریخچه تولید برق لب

برق لب اولین بار توسط شرکت مکس فاکتور در سال 1930 ارائه شد. آن هامی خواستند یک محصول آرایشی برای لب ایجاد کنند که لب ها را در فیلم براق ودرخشنده نمایش دهد. بله درست شنیدید فاکتور اصلی تولید برق لب استفاده در صنعتفیلم سازی است. این محصول ابتدا به طور خاص برای بازیگران در فیلم های سیاه و سفیدتولید می شد ولی کم کم توسعه پیدا کرد و به یک محصول آرایشی منحصر به فرد تبدیل شد.زنان از بازیگران نقش اول فیلم ها الهام می گرفتند و آنها هم می خواستند که لب هایشانبه شکل براق آرایش گردد. به همین علت فرایند تولید برق لب رونق پیدا کرد.اولین برق لبتجاری را مکس فاکتور تحت عنوان X-rated در سال1932 تولید کرد. مشخص فرمول اصلی برق لب تا سال 2003 به طول انجامید.

در سال 1973 Bonne Bell اولین برقلب طعم دار را به نام Smackersتولید کرد. برق لب های طعم دارهنوز هم در میان نوجوانان و جوان محبوب هستند. برق لب طعم دار ابتدا در دو اندازه بهبازار آمد. اندازه کوچک آن در جیب جا می گرفت و اندازه بزرگ آن با یک بند به گردنآویزان می شد. آگهی های تبلیغاتی زیادی از این محصول در آن زمان ساخته می شد. شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی بعد ها این محصول را توسعه دادند وسعی می کردند برای تولید برق لب از مواد تشکیل دهنده طبیعی استفاده کنند. تنهامواد نگهدارنده در این محصول از مواد طبیعی تولید نمی شد. برق لب با لطافت و برقی که به لب ها می داد خیلی زود در میان طرفدارانلوازم آرایشی محبوبیت پیدا کرد.

ترجمه: مجله اینترنتی وبلاگ فرافایلی

منبع: setare.com

به "همه چیز درباره برق لب و علت تولید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره برق لب و علت تولید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید