نقش دارچین در کاهش قند خون

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرگزاری خبرنگاران-دارچین ادویه ای معطر است که به کاهش قند خون و مدیریت دیابت کمک می کند.

نقش دارچین در کاهش قند خون

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فرافایلی، دیابت بیماری است که به واسطه قند خون بالا شناخته می شود و در صورتی که به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و آسیب عصبی منجر شود.

نقش دارچین در کاهش قند خون و مبارزه با دیابت

بر اساس تحقیقات دانشمندان، دارچین پس از سیر در جایگاه دوم از نظر بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها واقع شده است، آنتی اکسیدان ها از این نظر مهم هستند که به بدن در کاهش استرس اکسیداتیو (نوعی آسیب به سلول ها که رادیکال های آزاد موجب آن می شوند) کمک می کنند؛ استرس اکسیداتیو تقریبا در ابتلا به همه بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 نقش دارد.

دارچین می تواند از طریق تقلید آثار انسولین و افزایش انتقال گلوکز به سلول ها به کاهش قند خون کمک و با دیابت مقابله کند، همچنین این ادویه از طریق افزایش حساسیت به انسولین، قند خون را کاهش می دهد، زیرا انسولین را در انتقال گلوکز به سلول ها کارآمدتر می کند.

نتایج یک مطالعه با حضور هفت شرکت کننده مرد افزایش فوری حساسیت به انسولین پس از مصرف دارچین را نشان داد و اثر آن برای 12 ساعت دوام آورد. در مطالعه ای دیگر نیز هشت شرکت کننده مرد پس از دو هفته مصرف دارچین افزایش حساسیت به انسولین را نشان دادند.

دارچین قند خون ناشتا را کاهش می دهد

چندین مطالعه کنترل شده نشان می دهد دارچین در کاهش قند خون ناشتا عملکردی عالی دارد و برخی مطالعات کاهش چشمگیر در هموگلوبین A1c را نشان داده اند در شرایطی که برخی دیگر هیچ اثری را گزارش نکرده اند.

دارچین پس از وعده های غذایی قند خون را کاهش می دهد

با توجه به میزان وعده غذایی و میزان کربوهیدارت موجود در آن، سطوح قند خون می تواند به طور قابل توجهی پس از صرف غذا افزایش یابند. این نوسان قند خون ممکن است سطوح استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد که می تواند به سلول های بدن آسیب وارد کند و فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن قرار دهد.دارچین می تواند به کنترل این افزایش ناگهانی قند خون پس از وعده های غذایی کمک کند. به گفته برخی پژوهشگران، کند کردن فرایند تخلیه مواد غذایی از معده در این زمینه نقش دارد.

دارچین می تواند خطر عوارض شایع دیابت را کاهش دهد

مصرف دارچین ممکن است خطرعوارض شایع دیابت را کاهش دهد. افراد مبتلا به دیابت نسبت به افراد سالم دو برابر بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستند. دارچین با محدود کردن عوامل خطر آفرین بیماری قلبی مانند سطوح بالای کلسترول بد و یا فشار خون بالا ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

افزون بر این به نقش دیابت به طور فزاینده در ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های زوال عقل توجه شده است و بسکمک از افراد در حال حاضر بیماری آلزایمر را به عنوان دیابت نوع 3 ارجاع می دهند.

مطالعات نشان داده اند که عصاره دارچین ممکن است توانایی دو پروتئین بتا آمیلوئید و تاو را در تشکیل پلاک ها و توده ها که به طور معمول با ابتلا به بیماری آلزایمر پیوند خورده اند، کاهش دهد. با این وجود، این پژوهش فقط به صورت آزمایشگاهی و حیوانی اجرا شده است و انجام مطالعات بیشتر روی انسان برای تایید این یافته ها نیاز است.

برخی باید نسبت به مصرف دارچین محتاط باشند

از سوی دیگر افراد مبتلا به دیابت که دارو یا انسولین استفاده می کنند باید نسبت به افزودن دارچین به روال روزانه خود دقت داشته باشند. افزودن دارچین مقدم بر فرایند درمان فعلی ممکن است بیمار را در معرض خطر سطوح پایین قند خون قرار دهد که به نام هیپوگلیسمی شناخته می شود؛ هیپوگلیسمی به عنوان وضعیتی بالقوه کشنده در نظر گرفته می شود و پیش از مصرف دارچین برای مدیریت دیابت، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نقش دارچین در کاهش قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دارچین در کاهش قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید