ممنوع الکاری خوانندگان پاپ ؛ کی بود کی بود من نبودم ...

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وقتی از طرف وزارت ارشاد در مورد ممنوع الکاری خوانندگان پاپ هیچ سیستم تعیین و قانونی وجود ندارد، معلوم است که با یک توییت می توان جنجال آفرید و عاقبت هم معلوم نشود چه کسی ممنوع الکار است یا خیر!

ممنوع الکاری خوانندگان پاپ ؛ کی بود کی بود من نبودم ...

وبلاگ فرافایلی ؛ نهال موسوی - چند روز قبل خبری مبنی بر ممنوع الکاری 5 خواننده موسیقی اعلام شد که با جنجال زیادی همراه گشت و طبیعتا بعد از انتشار بازتاب زیادی به همراه داشت.

بهمن بابازاده (فعال حوزه موسیقی) در توییتی نوشته بود: رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی ممنوع الکار شده اند. گفته شده علاوه بر ممنوع الکاری، تعدادی از این چهره ها از جمله رضا صادقی و امیر مقاره ممنوع الخروج نیز شده اند.

در پی انتشار این خبر محمد معتمدی (خواننده) در یک استوری در صفحه اینستاگرامش به بهمن بابازاده تاخت و نوشت: خبر ممنوع الکار شدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است. اینگونه شایعه سازی ها موجب بدتر شدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می شود. [...] همواره منبع خبر را جویا شوید. البته معتمدی چند ادعا هم در زمینه بهمن بابازاده بیان کرد که بهرحال نظر شخصی اوست.

باز در همین این ارتباط خبرگزاری رکنا ادعا کرد که محسن یگانه گفته است که او ممنوع الکار نیست ولی چند ساعت بعد محسن یگانه در صفحه اینستاگرامش پستی منتشر کرد و عکس خبرگزاری رکنا را هم گذاشت و نوشت: من اصلا مصاحبه نداشتم با کسی! متاسفانه کنتور هم نداره انگار!!! همینقدر ول… در واقع به شکلی سربسته ادعا خبرگزاری رکنا را رد کرد ولی صراختا هم نگفت که او ممنوع الکار است یا خیر؟ اما برخی این نوشته را دلیلی بر ممنوع الکاری او دانستند.

اظهارات وزیر ارشاد در ارتباط با ممنوع الکاری خوانندگان پاپ

محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، در مصاحبه ای مفصل این قضیه را خبرسازی خواند و گفت: شبکه رسانه ای ما باید بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی که گرفته نشده است، به یک باره رسانه ای و درباره آن بحث می شود. این موارد مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، ترتیب های روشنی داریم که بر اساس آنها بررسی می شود و اگر مسئله ای باشد به افراد اعلام می شود و اصلا مخفی نیست.

مشخص است که اگر برای کسی در این زمینه مسئله ای پیش بیاید، جهت برگزاری کنسرت او موافقت نمی شود. حال درباره جوسازی های رسانه ای، دیروز از همه بخش ها خواستم به اینگونه شایعه سازی های رسانه ای پایان دهند. اجازه ندهیم که افرادی با انگیزه های مختلف ایجاد التهاب کنند. حوزه فرهنگ و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مثل هر صنف دیگری ممکن است اگر کسی جایی تخلفی کرده باشد، طبق مقررات به آن رسیدگی می شود؛ حال اگر به جمع بندی برسند، به خود فرد اعلام می شود و در کارهایش تاثیر دارد. اینکه یک نفر اعلام کند و کلی خبر ایجاد کند جز شایعه سازی چیز دیگری نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنردوستان حتما موارد اینچنینی را از طریق اعلام رسمی وزارت فرهنگ و نهادهای متولی در این حوزه دنبال کنند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

واکنش خوانندگان پاپ به وزیر ارشاد

اما بعد از این گفته های وزیر ارشاد رضا صادقی به صراحت در صفحه اینستاگرامش از ایشان جواب خواست: لطفا خیلی واضح و رسمی بفرمایید در رسانه ها که بنده در حال حاضر ممنوع الکار و ممنوع الخروج هستم یا خیر؟! تا تکلیف بنده و رسانه های بقول شما فرافکن مشخص بشه ...

البته قبل از این درخواست موقعیت خود را تشریح کرد و نوشت: آقای وزیر محترم پاسخگوی فرهنگ عرض سلام ؛ مصاحبه ای از شما رو دیدم که تلویحا و صرفا شفاها از هنرمندان و خوانندگان برای بار چندم حمایت کردید و باز فرمودید ممنوع الکاری و ... فرافکنی برخی رسانه هاست و چیزی باشه همان موقع رسما اعلام می شود.

بنده به شخصه رسانه ها رو همواره حامی و همراه وصدای مردم و هنرمندان دیدم اما اگر حرفشان صحیح نیست که هست از شما خواهش می کنم بدون هیچ رودربایستی به بنده در رسانه ها پاسخ بدید که اگر بنده ممنوع الکار نیستم پس چرا جلوی فروش بلیط شهر سمنان گرفته شده و هیچ کس پاسخگو نیست؟!

چرا از بیست اردیبهشت تمام فعالیتهای من رو متوقف کردن و جوابی هم از کسی نگرفتم؟

بنده با دفتر موسیقی تماس گرفتم و جواب درستی در تایید یا رد ندادن و گفتن پیگیر میشن و به همین دلیل من دو هفته سکوت کردم که موضوع بررسی بشه که جوابی نگرفتم...

و امروز روبرو شدم با بیان اینکه کل مطلب شایعه است و و و … لطفا خیلی واضح و رسمی بفرمایید در رسانه ها که بنده در حال حاضر ممنوع الکار و ممنوع الخروج هستم یا خیر؟! تا تکلیف بنده و رسانه های بقول شما فرافکن مشخص بشه ...

از طرفی دیگر هم امید حاجیلی هم گفت: که او مدتهاست ممنوع الکار است و تمام پیگیری های او از دفتر موسیقی، معاونت هنری و حراست وزارت ارشاد بی نتیجه بوده است. (البته این پست در فضای مجازی منتشر شد ولی در صفحه اینستاگرام خود امید حاجیلی هم اکنون چنین پستی وجود ندارد و شاید پاک کرده باشد)

امیر مقاره (ماکان بند) هم از اتفاقات دیگری گله کرد و در یک استوری گفت که چرا کسی که به من توهین کرده ممنوع الکار نمی شود و ...

کی بود کی بود من نبودم ...

خوب ببینید که چه هرج و مرجی برپاست. بعد از تمام این اتفاقات باید یک پرسش ساده را بیان کرد مشکل از کجاست؟ چرا چنین جار وجنجالی به راه افتاده است؟ چرا یک شخص با یک توییت می تواند چنین وزارت ارشاد را به چالش بکشد که وزیر خود شخصا توضیح دهد و همه این اتفاقات را یک خبرسازی بخواند؟

مشکل از اینجاست که در سیستم کار و ممنوع الکاری هنرمندان - در این مورد بخصوص خوانندگان - هیچ ضابطه مشخصی وجود ندارد و هر از گاهی به هر دلیلی یک شخص ممنوع الکار می شود. اگر در سیستم وزارت ارشاد نظم، ضابطه و قانون زوشنی وجود داشت آن موقع بسیار ساده هر کسی می توانست تشخیص دهد که آیا ادعاهای مطرح شده درست است یا غلط؟ راست است یا دروغ؟ جوسازی است یا واقعیت دارد و ...

بنابراین باید وزارت ارشاد شفاف و صریح پاسخگو باشد تا با هر ادعا و هر حرفی کار به اینجا نکشد و هیچ کسی نتواند با یک توییت چنین جنجالی به راه اندازد.

وقتی که از طرف وزارت ارشاد به شکل مشخص اعلام نمی شود که چه اشخاصی و به چه دلیلی ممنوع الفعالیت یا ممنوع الکار هستند بازار این حدس و گمان ها هم داغ می شود.

مشکل از نبودن یک سیستم مشخص ضابطه مند و پاسخگو در ارتباط با فعالیت هنرمندان است. بهتر است از همین امروز شروع کنید و وزارت ارشاد جواب پرسش های صریح رضا صادقی را بدهد تا تکلیف همه مشخص شود، هم خواننده و هم مخاطب و هم بقیه.

نظر شخصی و امید همیشگی بنده این است که هیچ هنرمندی ممنوع الکار نشود ولی به جای پرداختن به منبع شایعه، خبرسازی و ... (که قطعا عمل درستی نیست) سیستمی راه اندازی کنید و راه حلی اتخاذ کنید که از بوجود آمدن چنین موقعیت نامشخص و مه آلودی جلوگیری کند.

منبع: عصر ایران

به "ممنوع الکاری خوانندگان پاپ ؛ کی بود کی بود من نبودم ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع الکاری خوانندگان پاپ ؛ کی بود کی بود من نبودم ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید