مقره های اندازه گیری کمیت های برق ایران ساخت شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از فناوری های بومی توانسته مقره های اندازه گیری کمیت های برق فراوری کند.

مقره های اندازه گیری کمیت های برق ایران ساخت شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ فرافایلی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مقره یا گیره چینی پایه عایقی است که برای اتصال کابل های برق با برج انتقال برق به کار می رود. در خطوط انتقال نیرو لازم است هادی های تحت ولتاژ به نحوی از برج ها ایزوله شوند و برای این کار از مقره ها استفاده می گردد.

اکنون یک شرکت دانش بنیان توانسته با فناوری بومی مقره هایی را فراوری کند که علاوه بر دارا بودن قابلیت های ذکر شده می تواند کمیت های برق را نیز اندازه گیری کند.

این مقره در اتوماسیون توزیع، اندازه گیری کیفیت توان، ثبت اطلاعات ولتاژ و جریان (DataLogger)، اندازه گیری انرژی (کنتور)، فروش انرژی در انشعابات دیماندی (مصرف نماینده های سنگین (و ثبات خطا در فیدر های هوایی کاربرد دارد.

امیر ناصر صیرفیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایمن برق سیستم از کاربرد های این سیستم گفت: اتوماسیون توزیع، شرکت های توزیع برق را قادر می سازد تا شبکه توزیع را بتوانند از راه دور مونیتور، هماهنگ و کنترل نمایند.

شرکت های توزیع برقی که سیستم اتوماسیون توزیع را در محدوده تحت پوشش شان پیاده می نمایند، به منافعی همچون: بهره اقتصادی ناشی از عملکرد شبکه توزیع در محدوده اسمی طراحی شده، کاهش تلفات سیستم و کاهش میزان عدم رضایت (شکایات) مشتریان مصرف نمایندگان (دست پیدا می نمایند.

وی همچنین بیان نمود: منافع فوق با انجام موارد مونیتورینگ و ثبت اطلاعات الکتریکی خطوط توزیع، کاهش توان راکتیو در پست ها و خطوط توزیع به منظور کنترل اتوماتیک بانک های خازنی سوییچ شونده، آشکار سازی عیوب در تجهیزات، گذرا ها و هارمونیک های شبکه و ... قابل دستیابی است.

این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان نمود: این فعال فناور درباره خدمات قابل ارائه توسط این شرکت بیان نمود: یکی از اصلی ترین معایب مقره های پرسلانی، شنمایندگی آن ها می باشد. با در نظر دریافت قیمت انواع مختلف مقره های پرسلانی و بوشینگ ها و احتمال بالای ترک خوردگی و لب پریدگی آن ها روش مناسبی جهت تعمیر که باعث جلوگیری از پرداخت هزینه بالای تعویض مقره را نماید، لازم است.

طی یک پروژه تحقیقاتی که در محل آزمایشگاه مواد و شیمی پژوهشگاه نیرو صورت گرفت، روشی جهت ترمیم مقره در محل پست با استفاده از تزریق مواد پلیمری به ثبت رسید و سپس کلیه حقوق بهره برداری به شرکت ایمن برق سیستم واگذار شد. با استفاده از این روش کلیه مشخصات ظاهری، عایقی و خزشی مقره به سطح یک مقره سالم ارتقاء پیدا می نماید.

صیرفیان یادآور شد: ساخت این تجهیزات از فناوری بالایی برخوردار است و در جهان چند کشور انگشت شمار مانند آمریکا، دانمارک و آفریقای جنوبی این محصول را فراوری می نمایند.

وی درباره قابل رقابت بودن این محصول با نمونه مشابه خارجی آن بیان نمود: این محصول از نظر کیفیت و کارایی هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی آن ندارد و از نظر قیمتی نیز حدود 50 درصد ارزان تر است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایمن برق سیستم با فراوری این تجهیزات برای 8 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

این فعال فناور اضافه کرد: در حال حاظر به دلیل آن که این محصول جزو تجهیزات ضروری و فوری شرکت های برق نیست استقبال خوبی از خرید این تجهیزات صورت نمی گیرد بنابراین اگر منابعی اقتصادی در اختیار خریداران قرار بگیرد این شرکت توان به کارگیری 30 نیروی کار را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقره های اندازه گیری کمیت های برق ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقره های اندازه گیری کمیت های برق ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید