معرفی اماکن یخی برای پاتیناژ در سراسر دنیا!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، چه در زمستان باشیم و چه در تابستان باشیم، ورزش، بازی و پایکوبییدن با ریتم بر روی یخ یعنی پاتیناژ یا اسکیت بر روی یخ، یکی از وسوسه انگیزترین پیشنهادهاست. در زمستان پاتیناژ به یکی از محبوب ترین ورزش های زمستانی تبدیل می گردد و در تابستان هم برترین گزینه برای فرار از گرما. اما اگر مسافر باشید و علاقه مند به اسکیت روی یخ و جهانگردی، آن وقت شناختن برترین پیست های پاتیناژ جهان، مهم می گردد. پیست هایی که روبروی جاذبه های گردشگری شناخته شده جهان برپا شده اند و لذت اسکیت بازی و عکاسی در کنار آن ها هم برای شما فراهم. در بسیاری از کشورهابا فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، بسیاری از جذابترین و دیدنی ترین محیط های جهان، تبدیل به یکی از مفرح ترین ورزشها و تفریحات جهان یعنی اسکیت روی یخ (پاتیناژ) می شوند. در این فهرست 10 مورد از زیباترین و تماشایی ترین پیست های اسکیت روی یخ در سراسر جهان که همه ساله علاقه مندان و گردشگران بسیاری را به خود جذب میکنند گنجانده شده است.

معرفی اماکن یخی برای پاتیناژ در سراسر دنیا!

پیست اسکیت روی یخ فوجی- کیو کوهستانی (Fuji-Q Highland)

پارک تفریحی فوجی- کیو کوهستانی در حوالی شهر فوجییوشیدا، یاماناشی که در نزدیکی کوه زیبای فوجی واقع شده شده است یکی از برترین پیست های پاتیناژ جهان را دارد. با شروع فصل زمستان و یخ بستن زمین مساحت زمین این پارک به 165750 فوت مربع میرسد که بزرگترین زمین یخی فضای باز کشور ژاپن میباشد. این پارک در راستای فراهم نمودن محیطی پرنشاط برای گردشگران، امکانات زیادی را درون خود جای داده است. سرسره های یخی بسیاری که در این پارک قرار دارند، محیطی فرح بخش را برای مردم ایجاد مینمایند. گردشگران در این مجموعه میتوانند از بزرگترین جاذبه خالی از سکنه جهان که یک بیمارستان میباشد نیز تماشا نمایند.

پیست پاتیناژ فلونایس (flevonice)

کانالها و رودخانه های بسیاری در کشور هلند وجود دارند. این آبهای روان در فصل زمستان و با توجه به سردی هوا در این کشور یخ می بندند و علاقه مندان به ورزش اسکیت میتوانند از این مسیرها که تا 20 کیلومتر هم میرسد استفاده نمایند. علاقه مندان به اسکیت روی یخ، علاقه ویژه ای به زمین پاتیناژ فلویانس دارند زیرا یکی از برترین پیست های پاتیناژ جهان است. کانالی به طول 5 کیلومتر که با داشتن عناصر خنک نماینده طبیعی در طول تمام سال، یخ واقعی در اختیار ورزشکاران قرار می دهد.

پیست پاتیناژ مک کورمیک تریبون (Mccormick tribune ice rinks)

محیط یخی مک کورمیک تریبون سالانه به مدت چهار ماه یعنی از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه مارس میزبان بیش از 10000 اسکیت باز است که از سراسر جهان راهی آمریکا می شوند. مجموعه یخی مک کورمیک تریبون در نزدیکی ساحل دریاچه میشیگان و در داخل پارک هزاره شیکاگو واقع شده است که در سال 200 افتتاح گشت و این روزها تبدیل به یکی از برترین پیست های پاتیناژ جهان شده. با گرم شدن هوا در این منطقه هم، این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز غذاخوری در شیکاکو خدمت رسانی میکند.

پیست اسکیت روی یخ کانال ریدو (Rideau Canal)

در کشور کانادا بین شهرهای کینگستون و اتاوا کانالی وجود دارد که در سال 1832 بعنوان یک اقدام احتیاطی در خصوص جنگ با ایالات متحده باز شد و هنوز هم استفاده می گردد. کانال ریدو بسیار خوش چشم انداز می باشد و یکی از برترین پیست های پاتیناژ جهان که علاقه مندان بسیاری به ورزش های زمستانی را به سمت خود می کشاند. بخشی از این کانال که از اتاوای مرکزی عبور میکند، در فصل زمستان و با یخ بستن آن، علاقه مندان به اسکیت روی یخ را برای بازی حسابی وسوسه می می نماید. این زمین که محیطی عالی را برای انجام ورزش های زمستانی بوجود آورده، 8/7 کیلومتر طول دارد.

پیست پاتیناژ میدان قرمز (Red Square Ice Rink)

این محیط 5 سال پیش در میدان قرمز شهر مسکو افتتاح شد. با افتتاح این زمین بازی، علاقه مندان بسیاری از سرتاسر جهان برای لذت بردن از اسکی و ورزش های زمستانی مشابه، راهی شهر مسکو شدند. واقع شدن این محیط یخی در یکی از معروف ترین میدان های شهر در جهان و با وجود چراغانی های زیبا و مجلل، صحنه های بسیار شورانگیزی را بوجود میاورد. بعلاوه از این زمین برای انجام مسابقات و دیگر ورزش های زمستانی مانند اسکی و هاکی روی یخ هم استفاده می گردد.

پیست اسکیت روی یخ خانه سامرست (Somerset House)

یکی از زیباترین امکان تاریخی شهر لندن، خانه سامرست است که مربوط به قرن 18 میلادی است. حیاط این خانه تاریخی در فصل زمستان بدل به یکی از معروفترین اماکن پاتیناژ برای ورزش های زمستانی در جهان می گردد. در طول شب و با روشن شدن مشعل ها و برجسته شدن نمای کلاسیک ساختمان در این مجموعه، زیبایی وصف ناپذیری برای علاقه مندان به ارمغان می آورد.

پیست اسکیت روی یخ میدان ناتان فیلیپس (Nathan Phillips Square)

در مرکز شهر تورنتوی کانادا و در مقابل تالار این شهر، میدانی واقع شده است که همیشه شور و نشاط در آن پابرجاست. در طول تابستان در میدان ناتان فیلیپس برنامه های پرنشاطی همانند کنسرت و اجرای پایکوبی و بسیاری از برنامه های شاد اجرا میگردد اما زیباترین و فرح بخش ترین کاربرد این میدان در فصل زمستان یعنی از اواسط نوامبر تا اواسط مارس است که تبدیل به یکی از زیباترین مجموعه های پاتیناژ در جهان می گردد و همه ساله توجه گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند.

پیست پاتیناژ مرکز راکفلر (Rock feller)

مرکز راکفلر سالهای سال است که تجربه های بینظیری را برای کسانی که به این محیط یخی می آیند رقم میزند. تعداد انبوهی از مردم نیویورک و گردشگر ها برای یک تجربه ناب راهی یکی از معروفترین محیطهای یخی جهان یعنی مرکز راکفلر میشوند. اسکی بازان در این مرکز در مقابل مجسمه پرومته طلا کاری شده و در محیطی درخشان شده با چراغهای مرکز به پاتیناژ می پردازند.

پیست پاتیناژ رویای یخی وین (Vienna Ice Dream)

شهر وین اتریش سالانه در بین ماههای ژانویه تا مارس شاهد حضور انبوهی از گردشگران است که برای اسکیت روی یخ در میدان تالار شهر جمع میگ ردند. رویای یخی وین محیطی بسیار لذتبخش را برای مردم فراهم می آورد. طول زمین این محیط یخی 415 متر می باشد که شش حلقه مواج نیز برای اسکی بازان در این مجموعه تعبیه شده است.

پیست اسکیت روی یخ زمین ولمن (Wollman Rink)

ولمن، زمینی که وقتی در آن باشی و سرت را بالا بگیری آسمان خراشهای منهتن را بالای سر خود خواهی دید. این میدان یخی در سال 1949 و با بودجه ای که به وسیله کیت ولمن اهدا شده بود در قسمت جنوبی پارک مرکزی شهر نیویورک احداث شد. این زمین بزرگ به اعتقاد بسیاری، برترین محیط بیرونی برای لذت بردن از اسکیت است. همه ساله، این زمین از ماه اکتبر فعالیت خود را به عنوان زمین اسکیت شروع میکند و از آوریل و با گرم شدن هوا به مکانی برای انجام دیگر فعالیت ها بدل می گردد.

منبع: همگردی

به "معرفی اماکن یخی برای پاتیناژ در سراسر دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اماکن یخی برای پاتیناژ در سراسر دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید