مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی برطرف شده است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زمینه افزایش عرضه آنتی بیوتیک به خوبی در استان فراهم شده است، گفت: با این اقدام، مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک برطرف شده است.

مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی برطرف شده است

لعیا صدیق راد گفت: البته باید توجه داشت که آنتی بیوتیک طیف وسیعی از دارو ها را شامل می گردد و تنها در حوزه آنتی بیوتیک های تزریقی و شربت با کمبود روبرو بودیم.

وی اضافه نمود: در هفته ها و ماه های اخیر هیچگونه کمبودی در مورد قرص و کپسول های آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی وجود نداشته و فقط شربت های آنتی بیوتیک که بیشتر به بیماران زیر 10 سال تجویز می گردد در کنار آنتی بیوتیک های تزریقی دچار کمبود شده بود.

صدیق راد ادامه داد: در حدود 10 روز گذشته توزیع منظم آنتی بیوتیک آغاز شده و به صورت یک روز درمیان سهمیه آنتی بیوتیک در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد؛ البته باید توجه داشت که کمبود حاد رفع شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: البته در کنار افزایش روند عرضه آنتی بیوتیک، موج شدید آنفلوانزا و بیماری های تنفسی هم کاهش یافته و همین امر موجب کاهش تقاضا در این خصوص نیز شده است.

صدیق راد گفت: شهروندان مطمئن باشند که در این خصوص مشکل حادی وجود ندارد، ولی باید در روند مصرف آنتی بیوتیک هم شهروندان توجه ویژه داشته باشند که با تجویز پزشک بوده و به صورت خودسر اقدام به خرید یا مصرف دارو نکنند.

وبلاگ فرافایلی آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی برطرف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی برطرف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید