مشکل در توجه و تمرکز با عفونت کرونا مرتبط است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، محققان به نشانه های از نقایص شناختی در افرادی که از کووید 19 بهبود یافته اند در مورد بیش از 80 هزار نفر پی بردند.

مشکل در توجه و تمرکز با عفونت کرونا مرتبط است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تحقیقات محققان کالج کینگ لندن و دانشگاه کمبریج نشان داد افرادی که علائم کووید 19 شأن شدیدتر بود در مجموعه ای از آزمایش های آنلاین در زمینه عملکرد در استدلال و مهارت حل مسائل کمترین امتیاز را بدست آوردند.

تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها نشان داد کسانی که از تهویه مکانیکی برای کمک به تنفس شأن در بیمارستان استفاده شده بود بیشترین اختلال را در مهارت های شناختی داشتند.

آزمایشات آنلاین از طریق نویسنده اول این مطالعه دکتر آدام همشایر درست قبل از شروع پاندمی برای آزمایش هوش بریتانیایی ها برای عموم مردم باز شده بود. در اوایل سال 2020، تیم مطالعه پرسشنامه ها را توسعه داد تا اطلاعات مربوط به عفونت کووید 19، علائم تجربه شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان را جمع آوری کند.

این مطالعه ارتباط بین نقص در عملکرد شناختی و شدت علائم تنفسی را نشان داد.

برای درک میزان نقص ها، محققان الگوی نمرات آزمون ها را با تغییرات شناختی که به دلایل دیگر رخ می دهد، مقایسه کردند.

اثرات در بیمارانی که با تهویه مکانیکی بستری شده بودند، شبیه به میانگین زوال شناختی بود که طی ده سال پیری مشاهده شد و معادل تفاوت هفت نمره ای در ضریب هوشی بود.

همپشایر اضافه نمود: مطالعه ما جنبه های مختلف نحوه تأثیر کووید 19 را بر مغز و عملکرد مغز بررسی می کند. در آینده، جمع آوری تصویربرداری مغز و آزمایش های شناختی با سایر اطلاعات در مورد سلامت روان و عملکرد روزمره بسیار ارزشمند خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "مشکل در توجه و تمرکز با عفونت کرونا مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل در توجه و تمرکز با عفونت کرونا مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید