پیش بینی حمله قلبی با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تحقیقات جدید نشان می دهد که از هوش مصنوعی می توان برای پیش بینی حمله قلبی مرگبار تا 5 سال قبل استفاده شود. متخصصان دانشگاه آکسفورد با استفاده از یادگیری ماشین، دستگاه های تشخیص نشانگر زیستی و اثر انگشت را توسعه داده اند.

پیش بینی حمله قلبی با استفاده از هوش مصنوعی

هنگامی که یک بیمار با درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه می کند، در حالت عادی از او آنژیوگرافی عروق کرونری (سی تی آنژیوگرافی قلب) می گیرند.

سی تی آنژیوگرافی عروق کرونری با دستگاه قوی اشعه ایکس انجام می شود و از این طریق عکس هایی از قلب و عروق خونی گرفته می شود و در حدود 75 درصد از موارد اگر مسدود بودن سرخرگ ها تشخیص داده نشود، بیمار به خانه فرستاده می شود.

حتما بخوانید:

با هوش مصنوعی از خودت مراقبت کن

26 تیر 98 1,044

در حالی که ممکن است در آینده دچار حمله قلبی منجر به مرگ شود. میزان بالای چربی در رگ های خونی ، التهاب در قلب، جای زخم و تغییرات در رگ های خونی همه نشانه های حمله قلبی در آینده هستند.

با این وجود، هنوز هیچ روشی برای پیش بینی و تشخیص حملات قلبی در آینده توسط پزشکان وجود ندارد و محققان امیدوارند که ابزار های هوش مصنوعی بتواند این شکاف را از بین ببرد .

چارالامبوس آنتونیادس(Charalambos Antoniades)، پروفسور قلب و عروق و محقق ارشد بالینی موسسه قلب بریتانیایی در دانشگاه آکسفورد، گفت: فقط به این دلیل که اسکن مربوط به انسداد شریان قلب یک نفر هیچ چیز خاصی را نشان نمی دهد، به این معنی نیست که آن شخص از حمله قلبی در امان است.

محققان دانشگاه آکسفورد با بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی، دستگاه اسکن اثر انگشتی را ایجاد کردند تا ویژگی های بد در سراسر شریان ها را پیدا کنند. این دستگاه پتانسیل بالایی برای تشخیص نشانه های اولیه بیماری قلبی دارد و قادر است تا قبل از حمله قلبی، تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و در نهایت زندگی بیماران را نجات دهد.

هنوز هیچ روشی برای پیش بینی و تشخیص حملات قلبی در آینده توسط پزشکان وجود ندارد و محققان امیدوارند که ابزار های هوش مصنوعی بتواند این شکاف را از بین ببرد

پروفسور آنتونیادس معتقد است که این فناوری می تواند در سال آینده زندگی بسیاری افراد را نجات دهد. آنتونیادس و همکارانش اطلاعات مرتبط با التهاب، زخم و تشکیل رگ های جدید را تحلیل کردند.

این اطلاعات که در حسگر اثرانگشت مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ذخیره شده بودند، با تصاویرسی تی آنژیوگرافی قلب 167 بیمار جراحی قلب مطابقت داشتند تا تعیین کنند کدام ویژگی تغییرات در چربی اطراف رگ های قلب را بهتر نشان می دهد.

حتما بخوانید:

هوش مصنوعی جای پزشکان را می گیرد

11 اردیبهشت 98 93

در مقایسه با گروه پروفسور آنتونیادس، پزشکانی که از 5487 بیمار تنها از سی تی آنژیوگرافی قلب استفاده کردند، 101 نفر از بیمارانشان را در عرض 5سال از دست دادند زیرا آنها دچار سکته قلبی عروقی مرگبار شدند. با استفاده از اسکن اثر انگشت یادگیری ماشین، سطح خطر حمله قلبی کاهش می یابد.

اسکن های قلبی بیشتری که به سیستم اضافه می شوند، پیش بینی های دقیق تری را انجام می دهند. بنیاد قلب بریتانیا بخشی از هزینه های این تحقیق را تامین کرده است .

پروفسور متین آوکیرن (Metin Avkiran) ، استادیار پزشکی کینگز کالج لندن (kings college London)، درباره دستاورد تازه شان گفت:

این تحقیق نمونه قدرتمندی از چگونگی استفاده خلاقانه از فناوری یادگیری ماشین است. هوش مصنوعی انقلابی در نحوه شناسایی افراد در خطر حمله قلبی و جلوگیری از وقوع آنها را دارد.

دستگاه اثرانگشت تولیدشده با یادگیری ماشین پیشرفت قابل توجهی است که اطلاعات بیشتری را در مورد بیولوژی افراد فراهم می کند و به طور معمول برای تشخیص انسداد عروق خونی از آن استفاده می شود.

این تحقیق در انجمن قلب اروپا در پاریس و در مجله قلب اروپا منتشر شده است. فناوری هوش مصنوعی برای پیش بینی دقیق حمله قلبی قریب الوقوع گام بزرگی برای مراقبت شخصی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر است.

منبع: مجله شنبه

به "پیش بینی حمله قلبی با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی حمله قلبی با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید