عراق، النجباء: دولت باید مقابل تجاوزات آمریکا موضع قاطع داشته باشد، آتش بسی در کار نیست

به گزارش وبلاگ فرافایلی، جنبش النجباء عراق با انتقاد از مواضع ضعیف دولت این کشور در قبال تجاوزات آمریکایی ها خواستار انجام اقدامات قاطع در این زمینه شد.

عراق، النجباء: دولت باید مقابل تجاوزات آمریکا موضع قاطع داشته باشد، آتش بسی در کار نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی به نقل از شبکه الاتجاه، نصر الشمری سخنگوی جنبش مقاومت النجباء عراق در واکنش به تجاوزات اخیر ایالات متحده علیه مواضع حشد شعبی و نقض حاکمیت عراق از مواضع ضعیف دولت این کشور در قبال اقدامات متجاوزانه آمریکا انتقاد کرد.

الشمری ضمن انتقاد از موضع ضعیف دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اجرای مصوبه مجلس مبنی بر اخراج نظامیان خارجی و از جمله آمریکایی ها گفت که این همه اهمال و تعلل چه معنایی دارد؟ اجرای مصوبه مجلس در اخراج آمریکایی ها یکی از تعهدات دولت الکاظمی بود، اما می بینیم که درحال حاضر واشنگتن نیروهای حشد شعبی در داخل خاک عراق را هدف قرار داده و صراحتا مسئولیت این حملات را هم بر عهده می گیرد.

سخنگوی جنبش النجباء اضافه نمود، همه اینها درحالی است که مقامات دولت عراق همچنان درحال توجیه کردن هستند، پس نقش نظارتی مجلس چه می شود؟ آیا مجلس قادر نیست وزیران امنیتی و مصطفی الکاظمی را به این منظور احضار و بازخواست کند؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصطفی الکاظمی باید موضع قاطع و روشنی در قبال اقدام متجاوزانه آمریکایی ها ضد نیروهای عراقی اتخاذ کند گفت که صرفا صدور بیانیه در محکومیت چنین اقداماتی تبدیل به یک موضوع خجالت آور شده و می گویم که باور کنید حتی دشمن هم با صدور این بیانیه ای بی حاصل شاد شده و می گوید باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد.

نصر الشمری با اشاره به اینکه مسئولیت این سخن خود را هرچه که باشد می پذیرم گفت، نظامیان آمریکایی چیزی جز زبان زور و خون نمی فهمند. واکنش هایی چون محکومیت هیچ تاثیری بر آمریکایی ها ندارد و آنها تنها هنگامی اراده ما را درک می کنند که موضعمان را با قدرت سلاحمان ثابت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تقابل مقاومت با آمریکا جنگ بدون مرز است گفت، آنها در هرکجا ما را مورد هدف قرار می دهند، همانگونه که (ابو مهدی المهندس) فرمانده حشد شعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند، درحالی که این فرودگاه نماد حاکمیت عراق است.

الشمری تاکید کرد که ما نمی توانیم بنشینیم و منتظر نتیجه مذاکرات مقاماتی باشیم که خودشان وابسته به آمریکا هستند. ما نمی توانیم بنشینیم و ببینیم که در میان اهمال کاری موسسات سیاسی، جوانان عراقی هر روز به شهادت می رسند و باید همه ساختار دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

سخنگوی جنبش النجباء ادامه داد، می گویم که اگر شهدای اخیر در تجاوزات آمریکایی ها از جامعه اهل تسنن بودند رئیس مجلس در این زمینه سکوت نمی کرد و یا اگر نیروهای پیشمرگه مورد تجاوز قرار گرفته بودند وزیر خارجه موضع دیگری اتخاذ می کرد.

الشمری اضافه نمود، به اعتقاد من عراق گرفتار بحران در ساختار سیاسی شده و در غیر این صورت نباید مواضع دولت و مجلس و ستاد مشترک نیروهای مسلح تا این اندازه ضعیف باشد.

وی گفت که در حال حاضر قدرت مقاومت بسیار بیشتر از گذشته است و باید پاسخ دشمن را متقابل داد. اگر این کار را نکنیم همواره شاهد تکرار تجاوزات دشمن خواهیم بود؛ اما اگر واشنگتن متوجه شود که تجاوز به عراقی ها بها و هزینه دارد، سیاست های خود را در این زمینه مورد بازنگری قرار می دهد.

وی تاکید کرد که جنبش النجباء عراق این قدرت را دارد که همه منافع آمریکا در عراق را مورد هدف قرار دهد و به امید خداوند این کار را می کند. همچنین واشنگتن و متحدان آن به خوبی می دانند که مقاومت به چه اهدافی دسترسی دارد.

سخنگوی النجباء در انتها درباره اظهاراتی که در زمینه آتش بس مقاومت با آمریکایی ها مطرح می شود شرح داد، چیزی در این زمینه از کمیته هماهنگی مقاومت نشنیده ام و فکر نمی کنم که صحت داشته باشد، اصلا سر چه چیزی باید آتش بس کنیم؟

از سوی دیگر حسین العقابی عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق بر ضرورت جلوگیری از تجاوزات آمریکا علیه موسسات امنیتی عراق تاکید کرد.

وی از مصطفی الکاظمی خواست تا گامهای شفاف و روشنی در زمینه حضور نیروهای خارجی در عراق انجام دهد و در راستای انتها دادن به حضور این نیروها حرکت کند.

وی همچنین آمریکا را مسئول تلاش جهت تهدید امنیت عراق و بازگشت گروه تروریستی-تکفیری داعش به این کشور و کل منطقه دانست.

راضی ابوحسنه کننده ائتلاف دولت قانون عراق هم از بی توجهی دولت عراق به مصوبه مجلس درباره خروج نظامیان خارجی از عراق انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، النجباء: دولت باید مقابل تجاوزات آمریکا موضع قاطع داشته باشد، آتش بسی در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، النجباء: دولت باید مقابل تجاوزات آمریکا موضع قاطع داشته باشد، آتش بسی در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید