ظریف توهین های اخیر علیه مسلمانان را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وزیر امور خارجه ایران توهین های اخیر علیه مسلمانان را محکوم و آن را سوءاستفاده فرصت طلبانه از آزادی بیان توصیف کرد.

ظریف توهین های اخیر علیه مسلمانان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه توهین های اخیر علیه مسلمانان دنیا را محکوم کرد.

ظریف در پیغامی توییتری نوشت: مسلمانان قربانی اصلی کیش نفرت [وهابیت] هستند که از سوی رژیم های استعمارگر قوت یافته و به وسیله عمال آن ها منتشر می گردد.

وزیر امور خارجه ایران اضافه نمود: توهین به 1.9 میلیارد مسلمان و مقدسات آن ها به بهانه جنایات شنیعی چنین افراط گرایانی، به نوعی سوءاستفاده فرصت طلبانه از آزادی بیان محسوب می گردد.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان امانوئل ماکرون در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

پس از آن هم اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیغامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده ای در فرانسه داشته است. در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه های این کشور ابراز ناراحتی کرد.

ظریف روز دوشنبه در یک پیغام توییتری دیگر نوشت: سازمان ملل متحد باید در 75 سالگی، مهاری بر میزبان خود [آمریکا] باشد که 220 سال از تاریخ 244 ساله اش را در جنگ گذرانده و تنها از سال 1945 علیه هرکس که به هوی و هوس آن تن در نداده اند، 39 حمله نظامی و 120 جنگ مالی به راه انداخته است که در اغلب آن ها هم بازنده بوده است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه تأکید کرد واقعیت: جنگ هیچ پیروزی ندارد و بیان کرد امروز ساعت 10:30 به وقت شرقی در آمریکا، در سازمان ملل به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف توهین های اخیر علیه مسلمانان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف توهین های اخیر علیه مسلمانان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید