طرح جهش فراوری در 32 هزار هکتار از دیمزار های فامنین اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از اجرای طرح جهش فراوری در 32 هکتار از دیمزار های این شهرستان اطلاع داد.

طرح جهش فراوری در 32 هزار هکتار از دیمزار های فامنین اجرا می گردد

منصور خزایی با بیان اینکه تا خاتمه زمان کشت بالغ بر 44 هزار هکتار کشت انواع محصولات دیم محقق می گردد، گفت: در این جهت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کشاورزان دیم کار برای کشت محصولاتی همانند گندم، جو، علوفه، دانه های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی دیم درقالب طرح 5 ساله جهش فراوری در دیمزار ها حمایت خواهد نمود.

او با بیان اینکه سطح اجرای طرح در شهرستان فامنین 22 هزار و 476 هکتار در سال گذشته است، گفت: سال جاری نیز سومین سال این طرح با هدف افزایش عملکرد و بهینه سازی اراضی آیش و در نهایت افزایش عایدی کشاورزان دیمکار که به طور معمولی با عایدی اندک روبرو هستند با همکاری و مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح 31 هزار و990 هکتار از اراضی دیم این شهرستان قابل اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: این طرح، با همکاری 10 نفر از کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی اجرا می گردد که کشاورزان می توانند برای کشت گیاهان دارویی نظیر زیره و خاکشیر در قالب طرح جهش فراوری و کشاورزی قراردادی نسبت به تهیه بذرو بیمه اقدام نمایند.

وبلاگ فرافایلی همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح جهش فراوری در 32 هزار هکتار از دیمزار های فامنین اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جهش فراوری در 32 هزار هکتار از دیمزار های فامنین اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید