سودان درباره اعزام جوانان سودانی به لیبی تحقیق می کند، تظاهرات در خارطوم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، وزارت خارجه سودان امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای گفت، درباره اعزام سودانی ها از امارات به لیبی تحقیق می کند. همچنین خارطوم طی دو روز گذشته صحنه تظاهرات مردمی با هدف درخواست بازگرداندن جوانانی سودانی حاضر در امارات به این کشور بود.

سودان درباره اعزام جوانان سودانی به لیبی تحقیق می کند، تظاهرات در خارطوم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه سودان گفت، در حال حاضر درباره موضوع انتقال سودانی ها به تأسیسات نفتی لیبی پس از مشخص آن ها از سوی شرکت امارات به عنوان گارد امنیتی تحقیق می کند.

در این بیانیه آمده است، وزارت خارجه برای بررسی موضوع انتقال گارد امنیتی به تأسیسات نفتی لیبی با مقامات اماراتی در حال رایزنی است. این در حالی است که مسؤولان اماراتی تا به امروز به درخواست پیگیری این موضوع پاسخی نداده اند.

منابع می گویند، شرکت بلک شیلد امارات 3000 جوان سودانی را از طریق آژانس های استخدام محلی برای کار به عنوان گارد امنیتی در امارات به عضویت گرفته است اما زمانی که این جوانان به آنجا رسیدند به مدت سه ماه استفاده از تمامی سلاح ها از جمله سلاح سنگین را آموزش دیده اند. گزارش ها حاکی از آن است که این جوانان پس از آموزش به یمن و لیبی اعزام شده اند. اقدامی که اعتراضات دولتی و مردمی سودان را برانگیخته است.

همچنین خارطوم طی دو روز گذشته صحنه تظاهرات در محکومیت سربازگیری صدها سودانی توسط امارات و اعزام آن ها به یمن و لیبی بود. صدها معترض روز سه شنبه کمربند نظامی را شکسته و در حالی که یادداشت درخواست بازگشت جوانان سودانی از امارات را در دست داشتند وارد وزارت خارجه سودان شدند.

این تظاهرات در حالی صورت می گیرد که 50 جوان سودانی از صدها جوانی که برای کار به عنوان گارد امنیتی به امارات رفته بودند، بازگشتند اما تعداد زیادی از آن ها به لیبی و یمن اعزام شده اند. این جوانان به محض ورود به خارطوم در مقابل سفارت امارات تجمع و گفتند، تا زمان دریافت وجوهات مالی که دولت امارات متعهد شده در این مکان اعتصاب خواهند کرد.

طبق اظهارات یکی از جوانان سودانی که به بنغازی اعزام شده بود، مقامات امارات حدود 150 جوان سودانی را به ابوظبی بازگردانده اند اما بیش از 100 تن هنوز در لیبی حضور دارند.

وزارت خارجه دولت توافق ملی لیبی گفت، وارد کردن جوانان سودانی به جنگ لیبی توسط امارات اقدامی وحشیانه و ضد انسانی است و از شورای امنیت خواست در این باره اقدامات لازم را اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سودان درباره اعزام جوانان سودانی به لیبی تحقیق می کند، تظاهرات در خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان درباره اعزام جوانان سودانی به لیبی تحقیق می کند، تظاهرات در خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید