سالاد لبو و انار قالبی؛ معجونی از طعم و رنگ های پاییز

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرنگارانـ سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب لیمو، آب غوره و... تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی شان بیش تر می شود و می توان آن ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد لبو و انار قالبی؛ معجونی از طعم و رنگ های پاییز

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سالاد لبو و انار قالبی یکی از انواع سالاد های خوشمزه و رنگارنگ پاییزی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی در شب یلدا یک انتخاب مناسب است. این سالاد به دلیل داشتن مرغ، گردو، ذرت و... بسیار مغذی، پرخاصیت و لذیذ است و می تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد لبو و انار قالبی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه این سالاد تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و انار قالبی

لبو پخته: 3 عدد

دانه انار: 1 لیوان

ذرت پخته: 1 لیوان

سینه مرغ پخته: 1 عدد

گردوی خرد شده: نصف لیوان

هویج پخته: 3 عدد

سس مایونز: نصف لیوان

نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به لبو

لبو یا چغندر قرمز ریشه اصلی گیاه چغندر است. این ماده غذایی سرشار از فیبر، ید، کلسیم، ویتامین C، نیترات، بتائین و آنتی اکسیدان های قوی مثل بتاکاروتن، کاراتنوئید ها و فلاونوئیدهاست. لبو همچنین طبع معتدلی دارد. هنگام خرید لبو توجه داشته باشید که لبوی مرغوب باید کوچک و سفت و رنگ آن نارنجی پر رنگ باشد. اگر لبو خیلی بزرگ همراه با ریشه های پشمی زیاد بود، هرگز آن را خریداری نکنید؛ زیرا نشان دهنده یک لبوی پیر است. لبوی خیلی بزرگ معمولا وسطش سفت است و مغزپخت نمی شود. به طور کلی همیشه سعی کنید لبو های کوچک یا میانه را خریداری کنید که پخت شان هم راحت تر است.

2 ـ نکات مربوط به ذرت

ذرت یکی از دانه های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی ها استفاده می شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم پز از فروشگاه های سبزیجات تهیه می کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع ترشی و غذا مناسب هستند. دانه های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی شوند.

3 ـ نکات مربوط به سس مایونز

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده ای می پرسند، آیا می شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می اندازد؛ بنابراین توصیه می شود برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید.

طرز تهیه سالاد لبو و انار قالبی

1 ـ برای شروع ابتدا یک قالب کمربندی را آماده کنید. اگر قالب کمربندی ندارید، می توانید از هر نوع قالب یا ظرف گرد دیگر استفاده کنید، با این تفاوت که باید داخل قالب کیسه فریزر پهن کنید، طوری که همه دیواره های قالب را بپوشاند و مراحل تهیه سالاد را که به صورت لایه به لایه است، برعکس ترتیبی که ما آموزش می دهیم، داخل قالب بریزید تا وقتی سالاد را داخل ظرف سرو بر می گردانید، لایه انار و لبو لایه رویی سالاد باشد؛ زیرا در صورتی که از قالب کمربندی استفاده کنید، نیاز به برگرداندن سالاد نیست.

2 ـ قالب کمربندی را روی یک دیس یا سینی گرد که مناسب سرو باشد، قرار بدهید. حالا برای لایه اول سینه مرغ پخته و ریش ریش شده را کف ظرف بریزید و با قاشق فشرده کنید. یک تا دو قاشق از سس مایونز را که با نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده اید، روی مرغ بریزید و با قاشق پخش کنید.

3 ـ برای لایه بعد هویج پخته و رنده شده را بریزید و دوباره روی آن سس مایونز بمالید و در لایه بعدی ذرت پخته را بریزید. روی ذرت را هم با سس مایونز کاور کنید. در مرحله بعد گردوی خرد شده را بریزید و باز هم روی گردو ها را سس مایونز بزنید. در لایه یکی به آخر لبوی پخته و رنده شده را بریزید و دیگر روی لبو سس مایونز نمالید؛ سپس دانه های انار را روی لایه لبو بریزید و کمی فشار بدهید تا دانه های انار روی لبو ثابت شود. (اگر از قالب کمربندی استفاده نمی کنید، انار را اضافه نکنید. بعد از اینکه سالاد را داخل ظرف سرو برگرداندید، دانه های انار را روی لایه لبو بریزید.)

4 ـ ظرف سالاد را همراه با قالب کمربندی به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا سالاد خودش را بگیرد و لایه ها کاملا به هم بچسبند. بعد از این مدت زمان ظرف سالاد را از یخچال خارج کنید و خیلی آرام قالب کمربندی را از دور سالاد جدا کنید. سالاد قالبی زیبا و یلدایی شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو

به "سالاد لبو و انار قالبی؛ معجونی از طعم و رنگ های پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالاد لبو و انار قالبی؛ معجونی از طعم و رنگ های پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید