رکوردشکنی گرمای هوا در نیمکره شمالی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که مقدار گرم شدن کره زمین، از سطح 1.5 درجه سانتی گراد که به عنوان هدف بلندمدت برای گرم شدن زمین در نظر گرفته شده بود، عبور نموده و در ماه های اخیر چه در خصوص خشکی ها و چه آب ها در سراسر دنیا، رکورد شکسته است.

رکوردشکنی گرمای هوا در نیمکره شمالی

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک که با بودجه اتحادیه اروپا فعالیت می نماید، بیان کرد، در روز های نخست ماه ژوئن نیز که نمایندگانی از سراسر دنیا در شهر بن گرد هم آمدند تا اسناد لازم را برای مذاکرات اقلیمی نوامبر سال جاری آماده نمایند، میانگین دمای هوا در نقاط مختلف دنیا تا چند روز بیش از 1.5 درجه سانتی گراد بالا رفته بود.

این به آن معناست که دمای نقاط مختلف دنیا بعضا و به مدت چند روز، رکورد گرم شدن تا 1.5 درجه سانتی گراد را شکسته است. این نخستین بار است که چنین امری در طول فصل تابستان در نیمکره شمالی رخ می دهد. در عین حال، دمای دریا ها در طول تابستان، رکورد ماه های آوریل و مه سال جاری را نیز شکسته است.

نقاطی در آمریکای شمالی در ماه جاری، 10 درجه سانتی گراد از دمای میانگین فصل تابستان گرم تر شده اند.

در هندوستان که از منظر محیط زیستی یکی از آسیب پذیرترین اقلیم ها را دارد، مرگ و میر های زیادی در اثر تداوم گرمای هوا گزارش شده است.

در کشور هایی نظیر اسپانیا، ایران و ویتنام نیز گرمای هوا رکورد شکسته و بر این نگرانی دامن زده است که تابستان کشنده سال گذشته، به روال تبدیل گردد.

وزارت محیط زیست و اداره هواشناسی اسپانیا در ماه خرداد بیان کردند که این کشور سال جاری گرم ترین و دومین بهار خشک را از سال 1961 که آمار های جوی ثبت می شوند پشت سرگذاشته است و به احتمال فراوان در طول تابستان نیز دمای هوا بالاتر از میانگین این فصل خواهد بود.

منبع: فرارو

به "رکوردشکنی گرمای هوا در نیمکره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی گرمای هوا در نیمکره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید