رونق ساخت ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، پایگاه خبری و مالی بلومبرگ، در گزارشی تحت عنوان مالی که ترامپ کوشش کرد نابود کند با ساخت ایران رونق می گیرد، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان با سلام تمرکز روی کسب وکارهای کوچک (small business) را راه حل بی اثرکردن تحریم ها می داند.

رونق ساخت ایران

وبلاگ فرافایلی - مهدی علیزاده: بنابراین تحریم با آنکه یک تهدید است اما با ظرفیت مردمی دانش بنیان ها، تبدیل به فرصت شده و الان 300 محصول ایرانی با نمونه خارجی تحریمی، فراوری می گردد. جایزه مصطفی(ص) نشان عالی علم و فناوری دنیا اسلام است که به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی دوسالانه برگزار می گردد. هدف این دوسالانه حمایت از دانشمندان مسلمان سرتاسر دنیاست، جایزه نقدی آن که 500 هزار دلار است، از محل یاری واقفین و خیرین حوزه علم و فناوری تامین می گردد. آمار شکست و پیروز نشدن استارت آپ ها در دنیا چیزی حدود 70درصد است؛ یعنی از هر 100استارت آپ که ایده خلاقانه و نوآورانه می زنند، تنها 30ایده پیروز می گردد و به فراوری تجاری و پیداکردن بازار در میان مردم می انجامد. به اذعان کارشناس روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این آمار در این مرکز به حدود 50درصد رسیده است. این را از استعداد بی مانند ایرانی ها و خلاقیت شان می فهمم.

یکی از شرکت ها که در پارک حضور دارد تیم طراحی بازی رایانه ای است؛ جوانانی که همدیگر را در پارک پیدا نموده اند و لیگ مافیا را ساخته اند. چیزی نزدیک به 800هزار کاربر فعال دارند. فکر کنم عدد خوبی است. چیزی که برایم جالب است، توجه فرهنگی تیم است که می گویند این بازی اعتمادبه نفس کاربران را بالا می برد. بسیاری از آدم ها در این بازی، توان صحبت کردن در جمع را پیدا نموده اند. بچه ها در این بازی یاد می گیرند که به هر کسی اعتماد نکنند.

به حرف هایش کمی اشکال دارم و اینکه این بازی کمی قبح دروغ را می شکند. اما اینکه به بعد فرهنگی و تربیتی کارشان توجه دارند، جالب است. افق کارشان هم طراحی بازی های بین المللی است که هم سودآوری بیشتری دارد و هم برای کشور ارزآوری.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونق ساخت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق ساخت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید