رمانی درباره امام هادی چاپ می گردد، قصه تاجر اصفهانی که شیعه شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، انتشارات کتاب جمکران به زودی رمانی را با موضوع شخصیت امام هادی (ع) منتشر می نماید.

رمانی درباره امام هادی چاپ می گردد، قصه تاجر اصفهانی که شیعه شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ فرافایلی، انتشارات کتاب جمکران به زودی رمانی را به قلم شکرالله اسدی مبرهن با موضوع زندگی و دوران شخصیت امام علی النقی (ع) منتشر و راهی بازار نشر می نماید.

دوران زندگی امام هادی (ع) ویژگی های تلخ و منحصربه فردی دارد. شرایط زندگی برای شیعیان و محبین اهل بیت به شکل بی سابقه ای سخت تر می گردد و غیبت و دوری امام باعث شده پلیداندیشان هر روز با شبهه ای تازه در صدد نابودی مکتب اهل بیت علیهم السلام باشند. به همین دلیل شیعه در این عصر ظلمانی، بیش از پیش احتیاج به صبر و بصیرت داشت. نکته قابل تامل آنکه امام دهم شیعیان برای رهبری جامعه در آن شرایط خفقان، با اتخاذ تدابیر خاص با شیعیان در ارتباط بود و به مسائل آن ها رسیدگی می کرد.

باید توجه داشت که در این مقطع، ظلم و ستم حکومت عباسیان نه تنها شیعیان را تحت تاثیر قرار داده بود، بلکه همه سرزمین های اسلامی را به ستوه آورده و بسیاری را برای تظلم خواهی روانه بغداد مرکز خلافت می کرد. طبق روایت تاریخی در آن موقع، یکی از افرادی که برای شکایت و تظلم خواهی راهی مرکز خلافت می گردد، جوانی غیرشیعه از خطه اصفهان است. او که از ظلم و ستم حاکم اصفهان به ستوه آمده، خیال می نماید خلیفه مشکلش را حل خواهد نمود. به همین دلیل به بغداد می رود و در آنجا با اتفاقاتی روبرو می گردد که فرجام زندگی نیکویی را برایش شکل می دهند. تمام این شرایط خاص و حدیث تشرّف مرد اصفهانی معاصر امام دهم (ع) دستمایه اولیه این رمان به قلم شکرالله اسدی مبرهن است.

این کتاب هم اکنون مراحل پایانی انتشار خود را در انتشارات کتاب جمکران طی می نماید و به نمایشگاه کتاب تهران خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رمانی درباره امام هادی چاپ می گردد، قصه تاجر اصفهانی که شیعه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانی درباره امام هادی چاپ می گردد، قصه تاجر اصفهانی که شیعه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید