فیلمسازی از دید مدیران مختص تهران است، شهرستانی ها تبعیدی هستند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، کیانوش دالوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه انیمیشن، دومین صنعت در حال توسعه و پولساز جهان تا سال 2015 به شمار می آید، اضافه نمود: قدرت فرهنگ سازی به وسیله فیلم بر کسی پوشیده نیست، اما متأسفانه چند کشور انگشت شمار به صورت عملی به این دیدگاه رسیده اند که سرمایه گذاری روی این بخش، سرعت توسعه کشور و منطقه را بالا می برد.

فیلمسازی از دید مدیران مختص تهران است، شهرستانی ها تبعیدی هستند

وی ادامه داد: کشور ترکیه به وسیله سریال سازی توانسته است توانایی خود را در دکوراسیون، توریست، خرید و فروش املاک و همچنین صنعت لباس به جهانیان معرفی کند.

مدیرعامل شرکت فیلم سازی و انیمیشن آریا اضافه نمود: کشور کره هم توانسته است با تهیه سریال های قدرتمندش در عرصه تجارت، ورزش، لباس و اتومبیل سلطه خود را بر جهان تثبیت کند.

دالوند درآمد صادرات انیمیشن کشور ژاپن را بیشتر از درآمد سالیانه نفت ایران دانست و گفت: وضعیت نابسامان فرهنگی و سرگذشت فراوری آثار فرهنگی در کشورمان تأسفبار است.

وی افزود: سیستم دولتی در اقتصاد ایران بسیار قدرتمند و انحصاری است که این مسأله می تواند فاجعه بار و جبران ناپذیر باشد.

مدیرعامل شرکت فیلم سازی و انیمیشن آریا ادامه داد: صنعت فیلم سازی از دیدگاه مدیران، فقط مختص تهران است و تمام بودجه فرهنگی به سازمان صدا و سیما و شرکت های فیلم سازی پایتخت تعلق دارد و از تهران تا شعاع 60 کیلومتر را حمایت می نماید.

دالوند با بیان اینکه در کانادا اگر یک شرکت فیلم سازی از تورنتو دور گردد، تسهیلات می گیرد، بیان داشت: متأسفانه در کشور ما، شهرستانی ها تبعیدی محسوب می شوند.

وی اعلام نمود: شرکت فیلم سازی و انیمیشن آریا تنها شرکت فراوری انیمیشن داستانی فیلم و سریال در ایران است و بالاترین میزان فراوری به لحاظ کمی و کیفی و همچنین بالاترین میزان صادرات را داریم.

دالوند افزود: اگر سینمای ما دارای صنعت انیمیشن باشد که هست، بیش از 50 درصد این قدرت صنعتی در لرستان و بقیه آن در تهران و کل شهرستان های کشور است، ولی در 5 سال گذشته شرکت ما کوچکترین سفارش و درآمدی از دستگاه های اجرایی استان نداشته و متکی بر درآمد ارزی بوده است.

مدیرعامل شرکت فیلم سازی و انیمیشن آریا توضیح داد: رقابت ناسالم با تهران و تقسیم ناعادلانه بودجه فرهنگی به مجموعه این شرکت آسیب وارد نموده است.

دالوند خطاب به استاندار لرستان گفت: ما کارمان را از زیرزمین خانه اجاره ای پدر آغاز کردیم تا به این جا رسیدیم. و با وجود سختی ها و مشقات فراوان روی پای خود می ایستیم و اگر حمایت نشویم مجبور به مهاجرت خواهیم شد. اگر صنعت فیلم سازی برای شما مهم است از آن حمایت کنید تا موجب رونق اقتصاد استان گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیلمسازی از دید مدیران مختص تهران است، شهرستانی ها تبعیدی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمسازی از دید مدیران مختص تهران است، شهرستانی ها تبعیدی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید