دانشگاه شهید بهشتی 6 خوشه کاری برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل داد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دانشگاه شهید بهشتی، در راستای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا شش خوشه کاری تشکیل داد.

دانشگاه شهید بهشتی 6 خوشه کاری برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل داد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ فرافایلی به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، در راستای مسائل مربوط به مقابله همه جانبه با ویروس کرونا به منظور ایفای نقش مؤثر دانشگاهیان در مواجهه با پاندمی کرونا و آنالیز علمی ابعاد گوناگون آن و ارائه راه حل های عملیاتی جهت مقابله مناسب و مطلوب با آن اقداماتی در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده که یکی از آن ها تشکیل خوشه های کاری با راهنمایی معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکد ها بوده است.

به همین دلیل شش خوشه حول محور مسائل مربوط به ویروس کرونا به توضیح زیر تشکیل شده که فعالیت های آن ها به توضیح زیر ارائه می گردد: 1- خوشه زیست-علمی ـ فناوری که به آنالیز مسائل متمرکز بر علوم و فناوری های زیستی می پردازد. 2-خوشه طراحی-فراوری که درگیر مسائل طراحی و فراوری انواع دستگاه های مورد استفاده در این حوزه همانند دستگاه های ضد عفونی نماینده، ونتیلاتورها، دستگاه های تصفیه هوا و ... است. 3- خوشه مسائل حقوقی 4- خوشه مسائل اجتماعی که از دو منظر روان شناسی و جامعه شناسی به آنالیز مسائل رفتار های انفرادی و جمعی در مواجهه با این رخداد می پردازد. 5- خوشه مسائل مالی ـ سیاسی که مسائل مالی و سیاسی مترتب بر این رویداد را آنالیز می نماید. 6- خوشه آسیب شناسی دینی و اخلاق این خوشه ها با تشکیل کارگروه های مجازی در صدد تبیین مسائل و چالش های پیش رو و یافتن راه حل های مناسب برای گریز از آسیب های پیش آمده و استفاده مناسب از فرصت های پیش رو هستند.

امید است این خوشه ها پس از عبور از مرحله شکل گیری و رسیدن به مرحله بلوغ با همفکری و استفاده مناسب از تمامی توان و ظرفیت حقیقی دانشگاهیان بتوانند نقش و وظیفه خود را در صحنه رخداد پیش آمده به خوبی ایفا نمایند.

به زودی گزارش دستاورد های این خوشه ها به اطلاع همگان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه شهید بهشتی 6 خوشه کاری برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شهید بهشتی 6 خوشه کاری برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید