شورای اشتغال زنجان موانع صدور مجوز های محصولات دانش بنیان را برطرف کند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین معارفه رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: در شورای اشتغال استان در جهت برطرف موانع مجوز های مربوط به محصولات دانش بنیان گام برداشته گردد.

شورای اشتغال زنجان موانع صدور مجوز های محصولات دانش بنیان را برطرف کند

به گزارش گروه استان های وبلاگ فرافایلی، آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و نو پارک علم و فناوری زنجان با حضور علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی این استان برگزار گردید.

خیرالدین در این مراسم با اشاره به مأموریت های پارک علم و فناوری در مورد واگذاری اراضی به شرکت ها، خواهان برطرف موانع جهت این مهم شد و تاکید نمود: در شورای اشتغال استان در جهت برطرف موانع مجوز های مربوط به محصولات دانش بنیان گام برداشته گردد.

وی خیرالدین بعلاوه با تشکر از زحمات دکتر مرادخانی و آرزوی موفقیت برای دکتر آذرپیوند، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد شکوفایی هرچه بهتر مجموعه پارک علم و فناوری استان زنجان باشیم.

افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم ضمن اعلام حمایت کامل از توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان زنجان و بعلاوه برنامه هایی در راستای توانمند ساختن مجموعه پارک علم و فناوری استان، از برنامه ریزی برای پیشرفت پارک علم و فناوری اطلاع داد.

در بخش دیگری از این مراسم داود مرادخانی، رئیس پیشین پارک علم و فناوری زنجان ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک در سال های گذشته، گفت: در دوره ای 4ساله تمام توان خود را با همکاری کارمندان این پارک علم و فناوری جهت حمایت از جوانان و فناوران استان به کار بستم، زیرا معتقدم باید به جوان های باانگیزه و نوآور استان توجه ویژه ای گردد.

در انتها این مراسم نیز آذرپیوند، رییس نو پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به جایگاه پارک های علم و فناوری در توسعه مالی و اجتماعی کشور و ضرورت تعامل و همکاری های مشترک با دستگاه های مختلف گفت: همه کوشش مجموعه پارک علم و فناوری استان زنجان در تعاملات استانی و کشوری در این جهت است که زیرساخت های لازم برای ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری فراهم گردد و در این زمینه زیرساخت های بسیار مهمی در ابعاد مختلف برای این پارک در حال شکل گیری است.

آذرپیوند با اشاره به اهمیت فعالیت های استارت آپ ها و بعلاوه وجود شرکت های فعال در پارک خواهان توجه بیش از پیش وزارت عتف به اکوسیستم نوآوری زنجان شد تا از این طریق سطح کیفی فعالیت ها به وسیله حمایت های ویژه به بالاترین سطح ارتقاء یابد.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که در سال نو نسبت به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان ها اقدام می گردد، اعلام نمود: برای توسعه ابعاد نو فعالیت ها در زمینه فناوری و نوآوری قدم های بزرگی برداشته شده است و تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد.

در حاشیه این مراسم تفاهم نامه ای به منظور راه اندازی مرکز نوآوری بین دانشگاه فنی و حرفه ای زنجان و پارک علم و فناوری استان زنجان امضا شد.

در انتها مراسم حکم انتصاب آذرپیوند و لوح تقدیر مرادخانی از سوی معاون محترم فناوری و نوآوری وزارت عتف به آن ها اهدا شد.

بازدید از مرکز نوآوری خرم دره

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم در حاشیه این سفر به استان زنجان، از مرکز نوآوری شهرستان خرمدره نیز بازدید کرد.

در این بازدید محبی فرماندار شهرستان و نوری آراء شهردار خرم دره در خخصوصاخذ مجوز تاسیس مرکز رشد و احداث پردیس پارک زنجان در این شهرستان در راستای توسعه کسب کار در شهرستان خرم دره گفتگو کردند.

گفتنی است این مرکز از سال 98 تحت عنوان کانون شکوفایی و خلاقیت در دانشگاه کار، فعالیت خود را شروع کرده و پس از تربیت نیرو های جوان و خلاق و راه اندازی استارتاپ ها و شکل گیری تیم هایی با ایده های فناورانه، در مرداد ماه امسال بطور رسمی به عنوان اولین مرکز نوآوری شهرستانی در استان، در فضایی به وسعت 400 متر مربع در دانشگاه کار افتتاح شد.

در حال حاضر تعداد 10 واحد فناور شامل دو شرکت دانش بنیان بصورت مستقر و 15 ایده فناورانه در قالب هسته فناور غیرمستقر از خدمات این مرکز و شتابدهنده کسب کار در این مرکز نوآوری بهره مند می شوند. از جمله خروجی های قابل ذکر این مرکز ایجاد اشتغال مستقیم 75 نفر و غیر مستقیم 200 نفر برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شورای اشتغال زنجان موانع صدور مجوز های محصولات دانش بنیان را برطرف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای اشتغال زنجان موانع صدور مجوز های محصولات دانش بنیان را برطرف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید