خطر جدید و خانه خراب کن برای جهان چیست؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، این روزها فقط صحبت از کروناست اما در کنار این پاندمی خطرناک مسائل متعددی در سطح دنیا نادیده گرفته شده است.

خطر جدید و خانه خراب کن برای جهان چیست؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از دیلی میل ، یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اکنون به آن اهمیتی داده نمی شود تغییرات اقلیمی است که منجر به ایجاد طوفان هایی بسیار شدید، سهمگین و خانه خراب کن خواهد شد.

محققان اقلیمی می گویند اگر گرم شدن کره زمین همینطور ادامه داشته باشد طوفان های سطح دریاها و اقیانوس ها قدرت بیشتری برای حرکت پیدا می کنند و خرابی های بیشتری را در کشورهای مختلف پدید می آورند.

این اخطار جدی از سوی دانشمندان دانشگاه تحصیلات تکمیلی موسسه علوم و فناوری اوکیناوای ژاپن (OIST) است.

فصل طوفان ها در اقیانوس اطلس به طور معمول در اوایل ماه ژوئن آغاز می شود و در پایان ماه نوامبر به پایان می رسد ، اما سال 2020 شلوغ ترین زمان برای طوفان ها با یک رکورد 170 ساله است یعنی با 29 طوفان تا به امروز.

این طوفان ها معمولاً 100 تا 200 مایل به داخل سرزمین ها و کشورها نفوذ می کنند و سپس در اثر طوفان گرمسیری با وزش باد از 39 تا 79 مایل در ساعت ضعیف می شود.

البته طوفان کامیل ، که در سال 1969 رخ داد ، قبل از تنزل در یک طوفان گرمسیری ، نزدیک به 350 مایل به داخل کشور سفر کرد. شگفت آورتر از آن طوفان زتا بود که ماه گذشته رخ داد و تا هزار مایل نفوذ کرد.

پروفسور چاکرابورتی نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما می دانیم که مناطق ساحلی باید خود را برای طوفان های شدیدتر آماده کنند, اما جوامع داخلی هم باید برای مقابله با چنین بادهای شدید و یا بارندگی سنگین آماده باشند.

دانشمندان سراسر دنیا شماری از مطالعاتی را انجام داده اند که نشان می دهند تغییرات آب و هوایی نقشی در میزان شدت طوفان در طول اقیانوس باز دارد.

طوفان های بالقوه اکنون خطر جدیدی است که سراسر دنیا را تهدید می کند. چه طوفان های جدیدی قرار است از راه برسد؟

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر جدید و خانه خراب کن برای جهان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر جدید و خانه خراب کن برای جهان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید