خبرنگاران ضعف ناوگان حمل و نقل و خدمات بانکی چالش مهم صادرات سنگ تزئینی است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خمین - خبرنگاران - مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: ضعف در ناوگان حمل و نقل و خدمات پولی و اقتصادی بانک ها مهمترین چالش در راستا صادرات سنگ تزئینی کشور است.

خبرنگاران ضعف ناوگان حمل و نقل و خدمات بانکی چالش مهم صادرات سنگ تزئینی است

بهنام نیکفر روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ فرافایلی اضافه کرد: صنعت سنگ ایران در حوزه فراوری و فرآوری از کیفیت و کمیت مطلوب برخوردار است و توان افزایش صادرات را دارد اما در زنجیره صادرات چالش هایی است که احتیاجمند تدبیر ویژه مسئولان برای گره گشایی است.

وی گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران 16 الی 19 مهر ماه امسال در شهرستان محلات شهر نیم ور برگزار می گردد و با توجه به حضور مقامات متولی احتیاج است که راهکارهای عملی و موثری برای تسهیل امور صادرات سنگ ایران به عنوان ظرفیت ارزشمند مالی لحاظ گردد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اضافه کرد: با همراهی سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی کوشش می گردد تا شمار بیشتری از تجار و بازرگانان بین المللی به این نمایشگاه دعوت شوند و ساز و کارهای گسترش بازار هدف این محصول با قوت دنبال می گردد.

نیکفر توضیح داد: صادرات اولویت اصلی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران است و برای دستیابی به این هدف می طلبد که برنامه های امسال نمایشگاه سنگ راهنمایی شده و اثربخش تعریف گردد.

وی ادامه داد: ایران توانسته در نمایشگاه بین المللی سنگ ازمیر، شیامن و هند که از بزرگترین عرصه های نمایشگاهی دنیا هستند حضور یابد و اطلاعات لازم در خصوص دوازدهمین نمایشگاه سنگ ایران را به بازدیدکنندگان ارایه دهد.

مدیرعامل نمایشگاه سنگ ایران اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته اعضای انجمن های سنگ کشورهای چین، ترکیه، روسیه، هند و ایتالیا در دوازدهمین نمایشگاه سنگ ایران حضور خواهند داشت.

نیکفر اعلام کرد: حدود چهار هزار ایمیل تاکنون برای تجار و بازرگانان بین المللی دنیا ارسال شده و از آنان برای حضور در نمایشگاه امسال در نیم ور دعوت شده است.

وی گفت: در تمامی مجلات خارجی تخصصی صنعت سنگ دنیا تبلیغات نمایشگاه بین المللی سنگ ایران صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اضافه کرد: صنعت سنگ ایران با تبلیغات قوی و مؤثر می تواند صندلی واقعی خود را در بین چهار کشور مطرح دنیا به دست آورد.

نیکفر اظهار داشت: رونق فراوری شعار امسال است و کوشش می گردد که ظرفیت های معادن ایران به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته گردد و نمایشگاه سنگ امسال در نیم ور پلی برای فروش محصولات این معادن به تجار خارجی باشد.

وی گفت: زمانی می توان رونق فراوری را به معنای واقعی کلمه تبیین کرد که هیچ واحد سنگ بری و معدنی در ایران تعطیل یا نیمه تعطیل نباشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران یادآور شد: افزایش صادرات و رونق فراوریبه معنای پر شدن تمامی ظرفیت فراوری، ایجاد بازار برای فروش محصولات و ریشه کن شدن مشکل بیکاری است و این امر با افزایش صادرات میسر می گردد و امید می رود که با تدبیر مسئولان این مسائل حل گردد.

نمایشگاه بین المللی سنگ تزئینی ایران در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور در فضایی به مساحت 90 هزار متر مربع برپا می گردد.

70 معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آنها 30 میلیون تن است.

2 میلیون تن مواد خام سنگ تزئینی سالانه از این معادن برداشت می گردد و بیش از 2 درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن دنیا در محلات فراوری و در بازارهای داخلی و خارجی به مصرف می رسد.

280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات فعالیت دارد که 13 درصد فراوری کشور در این شاخه انجام می گردد.

6013/ / 7277

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ضعف ناوگان حمل و نقل و خدمات بانکی چالش مهم صادرات سنگ تزئینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضعف ناوگان حمل و نقل و خدمات بانکی چالش مهم صادرات سنگ تزئینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید