جهانبخش: 11 سال پیش با عیدی هایم کفش فوتبال خریدم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، برنامه شخصی من حضور مداوم در ترکیب برایتون و پیشرفت در این تیم است. خیلی امیدوار و خوشبینم که این اتفاق رخ بدهد. آرزوی بعدی ام سلامتی خانواده، دوستان و همه مردم ایران است.

جهانبخش: 11 سال پیش با عیدی هایم کفش فوتبال خریدم

امیر اسدی ، علیرضا جهانبخش حالا یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال ایران و حتی آسیاست. هافبک- مهاجمی که یکی از اتفاق های خوب فوتبال ایران در سال 97 را با حضور در برایتون رقم زد. جهانبخش که کم کم در ترکیب برایتون جا افتاده و به بازیکن ثابت این تیم تبدیل شده، درباره سال رو به خاتمه صحبت می نماید و اتفاق های تلخ و شیرینی که تجربه اش نموده. هر چند برای او که در انگلیس بسر می برد، دوری از خانواده یکی از اتفاق های تلخ است.

- به نظر سال جاری هم هنگام تحویل سال نو دور از خانواده هستی.

هنوز نمی دانم اما احتمالش وجود دارد که سفری کوتاه به ایران داشته باشم. دیدار این هفته ما مقابل کاردیف سیتی لغو شد و حالا هم برای روزهای فیفا قرار است تیم های ملی مقابل هم بازی نمایند. بازی بعدی برایتون مقابفل ساوتهمپتون در تاریخ 31 مارچ است. یعنی 9 فروردین و من شاید بتوانم یکی دو روز از برایتون مرخصی بگیرم و چون تیم ملی هم بازی ندارد، کنار خانواده باشم. هنوز برنامه ریزی ننموده ام اما باید ببینیم بعد از مدت ها می توانم تحویل سال نو را همراه خانواده جشن بگیرم یا نه؟

- البته تو از معدود فوتبالیست هایی هستی که در خارج از کشور هم رسم و رسوم را اجرا می کنی. یادم می آید در هلند به هم تیمی هایت هم درباره عید نوروز توضیح می دادی.

من دوست دارم هر جا که هستم سفره هفت سین را بچینم و آداب و رسوم را اجرا کنم. چند سال در هلند این کار را کردم و حتی یک بار سوژه رسانه ها شدم و برای مصاحبه با من به خانه ام هم آمدند. بازیکنان آلکمار هم مدام درباره عید نوروز از من سوال می کردند که برای شان توضیح می دادم. آنها می گفتند معنی عید شما چیست که من در هم در جواب می گفتم پاین زمستان و شروع بهار.

- درباره هفت سین هم از تو سوالی می پرسیدند؟

آداب هفت سین را برای شان توضیح می دادم و البته پرسش آنها این بود که چرا ماهی را سر سفره می گذارید؟ ماهی از نظر من نماد حرکت است و باید برای شروع بخش تازه ای از زندگی آن را سر سفره گذاشت. من که علاقه خاصی به هفت سین و این آداب و رسوم دارم و تا جایی که بتوانم درباره اش به بازیکنان خارجی هم توضیح می دهم.

- الان که بازیکن بزرگی شده ای و شاید به شهرت و پول هم رسیده باشی، انتظار عیدی دادن از تو بیشتر شده؟

من در طول این سال ها بیشتر عیدی داده ام تا اینکه بگیرم. سعی می کنم اقوام نزدیک را با یک عیدی شادمان کنم و به همین دلیل در نوروز- اگر باشم- بیشتر عیدی می دهم. هر چند دریافت عیدی پدر و مادر هم مزه دیگری دارد که من همه ساله آن را دریافت می کنم.

- بهترین عیدی که تا به حال گرفته ای کدام بود؟

نمی توانم بگویم عیدی اما یک سال، فکر می کنم 11 سال قبل- عیدی هایم را جمع کردم تا کفش فوتبال بخرم. آن موقع عضو تیم دانش اموزی ایران بودم و احتیاج داشتم تا با کفشی بهتر از کفش های معمولی به تمرین و مسابقات بروم. به همین دلیل تنها هدفم در نوروز آن سال، خرید استوک بود. البته پول من به خرید استوک نرسید اما پدرم یاری کرد تا به آرزویم برسم.

- اتفاق های تلخ و شیرین سال 97 را مرور کنیم. فکر می کنم بهترین را خودت بگویی بهتر است.

اتفاق های خوبی برای من رقم خورد. اولی صعود به جام جهانی و سپس کسب عنوان آقای گلی در لیگ هلند. اینها تقریبا در سه ماه نخست سال 97 رقم خورد. بعدها همراه تیم ملی دومین جام جهانی را تجربه کردم و سپس پیراهن برایتون را پوشیدم. انتقال به لیگ انگلیس همواره جذابیت های ویژه ای برای من داشت. بخصوص که به تیمی رفتم که چند فصل مرا زیر نظر داشت. این ها اتفاق های خوب زندگی ام در سال 97 بود. به همه این ها باید سلامتی خانواده و بخصوص مادرم را هم اضافه کنم.

- تلخ ترین چه؟

نمی دانم چه بگویم اما جام جهانی یکی از آنها بود. مقابل پرتغال می توانستیم پیروز شویم و به دور دوم صعود کنیم اما شانس با ما یار نبود. در روسیه بهترین بازی ها را ارائه نموده و نشان دادیم که چه تیم باشخصیت و قدرتمندی هستیم. هر چند در نهایت با یک برد، یک شکست و یک تساوی به کار خودمان خاتمه دادیم. شکست در نیمه نهایی جام ملت های آسیا هم از دیگر اتفاق های تلخ سال 97 بود. همه امیدوار به شکست طلسم و حضور در فینال بودیم که ژاپن سد راه ما شد.

- برای سال 98 چه برنامه ای داری؟

برنامه شخصی من حضور مداوم در ترکیب برایتون و پیشرفت در این تیم است. خیلی امیدوار و خوشبینم که این اتفاق رخ بدهد. آرزوی بعدی ام سلامتی خانواده، دوستان و همه مردم ایران است.

3

منبع: ایران ورزشی

به "جهانبخش: 11 سال پیش با عیدی هایم کفش فوتبال خریدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانبخش: 11 سال پیش با عیدی هایم کفش فوتبال خریدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید